Relatiebreuk en ivf

Plaats reactie
LolaMontez
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 november 2021, 1:45

Relatiebreuk en ivf

Bericht door LolaMontez » 2 november 2021, 16:19

Dag allen,

Samen met mijn partner zit ik sinds enkele maanden in een vruchtbaarheidsbehandeling (ivf). Zelf heb ik de procedure duidelijk te licht ingeschat. De stress die ik vooral zelf ervaarde hadden een enorme impact op mijn humeur, waardoor ik rap op mijn teen getrapt ben, en niet zo goedlachs als anders.
Midden in deze ivf-procedure heeft mijn partner er eenzijdig een punt achter gezet...
Dit is echt een zwaar verlies om dragen. Het verlies van een man waarvan je houdt, naast een toekomstig kind waarvoor we samen gingen...

Is dit voor iemand herkenbaar?
Lola

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Relatiebreuk en ivf

Bericht door Margootje » 26 november 2021, 17:33

Hey Lola
Ja of toch vergelijkbaar.
wij gingen geholpen worden met ivf toen mijn ex tijdens de eerste lockdown een affaire begon en het uit ging.

Opeens moest ik als 38jarige single met een hevige kinderwens verder.

1 jaar later kreeg ik eindelijk groen licht om het BAM traject te volgen. Wel met zijn zaad.

Ik weet niet hoe jong of oud je bent, ik ging niet meer wachten op een nieuwe relatie, had geen tijd meer. Maar voor jou ligt dat misschien anders.

Het is een tijd waarin je al je moed bijeen moet rapen om alleen verder te gaan. Het lijkt contradictorisch maar sommige mensen (zoals ik) zijn sterker als ze alleen zijn.

Wat is je plan nu?
Ps ik ben wel naar een therapeute gegaan toen. Heb m’n hart toen veel gelucht!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

LolaMontez
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 november 2021, 1:45

Re: Relatiebreuk en ivf

Bericht door LolaMontez » 26 november 2021, 18:05

Dag Margootje,

Hartelijk dank voor je reactie!
Ik ben reeds 42 dus bij mij is het tijdsaspect zeker aanwezig... voor ik mijn partner leerde kennen behoorde BAM zeker tot de te overwegen wegen...
maar ik vrees dat dat nu tijdsgewijs al niet meer kan. Als ik het goed begrijp duurt de toestemming tot zo’n traject al vlug een jaar? Mag ik vragen in welk ziekenhuis je behandeld werd?

Hopelijk loopt het BAM traject voor jou goed?

Vele groeten, Lola

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Relatiebreuk en ivf

Bericht door Margootje » 26 november 2021, 20:56

Hey Lola

Ik ben in behandeling nu in ZNA Middelheim (Antwerpen), ik moest eerst twee keer naar een psychiater in Kontich daarvoor.
Zelf ben ik vier keer geweest, twee keer voor bam traject met onbekende donor, dan van gedacht veranderd en dus nog twee voor bekende donor. Het ging aan een tempo van 1 sessie per maand. Na de laatste sessie geeft hij zijn advies aan een comité van het ziekenhuis. Bij mij heeft het door al die draaien lang geduurd maar uiteindelijk kan het op een drietal maanden geklaard zijn. Enfin, administratief dan. Wellicht nemen ze hun tijd inderdaad.ze laten zich niet opjagen, ze nemen het heel ernstig dat een vrouw alleen een kind krijgt!

Je gaat moeten aantonen dat je een goed vangnet hebt. Het lijkt me dat dat het belangrijkste is dat ze willen horen. Dat je door je job bvb niet per se naar het buitenland moet ook niet, die dingen. Ze willen horen dat je zelf ook over de nadelen valkuilen en moeilijkheden hebt gedacht. Ze willen zien dat als jij problemen hebt je er ergens mee naartoe gaat (praat met vrienden of familie) en er niet alleen mee blijft zitten (valkuil alleenstaande moeder).

Ik heb geen onderzoek gedaan naar andere hospitalen, geen idee waar ze Bam wensmoeders helpen.

Ik hou ook alles open, heb me ook aangemeld voor adoptie en zou ook pleegzorg overwegen mocht het allemaal niet lukken. Er is namelijk geen garantie (ben ondertussen ook 39). Maar we moeten proberen! Ik voel me ook nog wel jong, lichamelijk.

Als je kinderwens heel groot is, dan zou ik maandag de telefoon nemen en al eens horen bij een hospitaal in je buurt! Laat je niet ontmoedigen door al de dingen die je niet zeker weet. Je kan maar eerst eens je licht op steken daar doe je niks verkeerd mee hè!!

Succes xx
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Nelis1966
Berichten: 15
Lid geworden op: 5 december 2021, 13:07

Re: Relatiebreuk en ivf

Bericht door Nelis1966 » 11 december 2021, 8:53

LolaMontez schreef:
2 november 2021, 16:19
Dag allen,

Samen met mijn partner zit ik sinds enkele maanden in een vruchtbaarheidsbehandeling (ivf). Zelf heb ik de procedure duidelijk te licht ingeschat. De stress die ik vooral zelf ervaarde hadden een enorme impact op mijn humeur, waardoor ik rap op mijn teen getrapt ben, en niet zo goedlachs als anders.
Midden in deze ivf-procedure heeft mijn partner er eenzijdig een punt achter gezet...
Dit is echt een zwaar verlies om dragen. Het verlies van een man waarvan je houdt, naast een toekomstig kind waarvoor we samen gingen...

Is dit voor iemand herkenbaar?
Lola
hoi Lola er is altijd hoop en je moet er in blijven geloven
Groetjes Rene

hindstown
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 oktober 2023, 4:50

Re: Relatiebreuk en ivf

Bericht door hindstown » 30 oktober 2023, 4:52

Hallo,
Je bent misschien jong of oud, maar ik was niet van plan nog langer op een nieuwe relatie te wachten. Ik had geen tijd. Maar voor jou kan het anders zijn.

Dit is het moment om alle moed te verzamelen die je kunt verzamelen om alleen verder te gaan. Dat is misschien niet logisch, maar voor sommige mensen, zoals ik, maakt het alleen zijn hen beter.
Dale Osborne geometry dash world

jeffreestar
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 november 2023, 3:50

Re: Relatiebreuk en ivf

Bericht door jeffreestar » 5 februari 2024, 5:53

Het is ook nuttig om steun te zoeken bij vrienden, familie of een professionele therapeut die je kan helpen omgaan met deze moeilijke periode.




slice master

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast