weinig steun van mijn vriend

Plaats reactie
lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

weinig steun van mijn vriend

Bericht door lieslies » 4 september 2022, 21:37

Hoi,

ik ben nieuw met het hele ICSI gebeuren en op dit forum maar lees hier veel woorden van steun, wat al zoveel goed doet.
Mijn vriend heeft het volgens mij enorm lastig dat het ineens snel gaat en dat er flexibiliteit van zijn kant wordt verwacht in dit hele gebeuren. alvast veel discussie gehad hier de afgelopen tijd. Zo ook daarnet. Mijn pickup zou ten vroegste dinsdag gepland zijn, vanmorgen zei de dokter, toch nog een dag, dus woensdag. Is zijn shift die dag de vroege toevallig, maar geen haar op zijn hoofd dat eraan denkt van shift te wisselen of om een beetje later naar het werk te vertrekken - en dan zit ik daar thuis al met een vers staal waar ik nog zeker 1 uur mee moet zitten voor ik naar het ziekenhuis mag..

het is precies een beetje ontploft na onze vorige afspraak samen bij de dokter, die inderdaad wat overbodig was (en waarvoor hij dan wel een shift had gewisseld wat ook al het nodige gedoe meebracht), en dan een nieuw bommetje bij het toekrijgen van een rekening, en dan diezelfde dag ook het advies sperma te laten invriezen met een mooi prijskaartje..

In een van onze discussies kwam ineens naar boven dat een kindje leuk zou zijn maar niet hoeft, terwijl ik dit zeer duidelijk gevraagd had in het begin van onze relatie 2 jaar geleden, is dit voor mij heel moeilijk om nu ineens in het midden van een IVF-traject te horen en te voelen dat er niet veel steun is..
Ter info: ik ben 38 en mijn vriend 41.

Hoe gaan jullie partners om met het ivf-traject?

ElenLi
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 december 2021, 10:41

Re: weinig steun van mijn vriend

Bericht door ElenLi » 11 september 2022, 20:41

lieslies schreef:
4 september 2022, 21:37
Hoi,

ik ben nieuw met het hele ICSI gebeuren en op dit forum maar lees hier veel woorden van steun, wat al zoveel goed doet.
Mijn vriend heeft het volgens mij enorm lastig dat het ineens snel gaat en dat er flexibiliteit van zijn kant wordt verwacht in dit hele gebeuren. alvast veel discussie gehad hier de afgelopen tijd. Zo ook daarnet. Mijn pickup zou ten vroegste dinsdag gepland zijn, vanmorgen zei de dokter, toch nog een dag, dus woensdag. Is zijn shift die dag de vroege toevallig, maar geen haar op zijn hoofd dat eraan denkt van shift te wisselen of om een beetje later naar het werk te vertrekken - en dan zit ik daar thuis al met een vers staal waar ik nog zeker 1 uur mee moet zitten voor ik naar het ziekenhuis mag..

het is precies een beetje ontploft na onze vorige afspraak samen bij de dokter, die inderdaad wat overbodig was (en waarvoor hij dan wel een shift had gewisseld wat ook al het nodige gedoe meebracht), en dan een nieuw bommetje bij het toekrijgen van een rekening, en dan diezelfde dag ook het advies sperma te laten invriezen met een mooi prijskaartje..

In een van onze discussies kwam ineens naar boven dat een kindje leuk zou zijn maar niet hoeft, terwijl ik dit zeer duidelijk gevraagd had in het begin van onze relatie 2 jaar geleden, is dit voor mij heel moeilijk om nu ineens in het midden van een IVF-traject te horen en te voelen dat er niet veel steun is..
Ter info: ik ben 38 en mijn vriend 41.

Hoe gaan jullie partners om met het ivf-traject?
Dag lieslies

Zo een traject weegt inderdaad wel door op een relatie en blijven communiceren en dingen bespreken is heel belangrijk om er samen door te geraken. Daarom lijkt het me een goed idee om het een avond gezellig te maken en even alles op tafel te gooien. En hem ook zijn verhaal te laten doen. Zonder ruzie te maken natuurlijk.
Maar ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. De emotie van de kinderwens neemt heel vaak te bovenhand en dan verlies je vaak elkaar even. Mijn vrouw vond het ook even allemaal wat snel gaan en zij zei ook het zou wel leuk zijn, maar het moet niet.
En toen zijn we even rond tafel gaan zitten. Even alles duidelijk op een rijtje gezet en even over elkaars gevoelens hiertegenover gepraat en zo zijn we terug op dezelfde golflengte gekomen.

Hopelijk helpt dat voor jullie ook. Veel succes alvast!

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: weinig steun van mijn vriend

Bericht door lieslies » 16 september 2022, 19:48

Dag ElenLi,

bedankt voor je heel fijne warme reactie.
Ondertussen heb ik een stevige huilbui gehad waar alles uitkwam :)

Ik wens jou en je vrouw veel succes en sterkte ook in deze rollercoaster

WishmamaMir
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 november 2022, 8:17

Re: weinig steun van mijn vriend

Bericht door WishmamaMir » 29 november 2022, 8:22

Hé wat ontzettend vervelend voor je/jullie! Helaas herken ik dit verhaal heel goed. Toen wij startten met ICSI had mijn vriend ook zoiets van ‘nog een paar jaar wachten zou ook wel prima zijn’ terwijl het voor mij al te lang duurde allemaal. Voor mij is hij toch akkoord gegaan met starten met de behandeling maar daardoor hij ik ook vaak het gevoel er alleen voor te staan. Dat in het in Corona tijd was en hij niet eens mee mocht naar het ziekenhuis hielp hier ook niet echt bij… inmiddels zijn we heel veel praten, discussies, ruzies, huilbuien verder en helaas ook een paar jaar verder. Inmiddels is hij er ook helemaal voor en voelt het voor mij nu ook heel anders dan op het begin. Maar die flexibiliteit an hem is nog steeds wel een issue (vooral biertjes doen…) en helaas ook een discussiepunt.
2018 Start babywens
2020 ICSI 1: 5 tp , 1e tp mk
2021 ICSI 2: 2 tp
2022 ICSI 3: 2 tp (Düsseldorf)
2023: ICSI 4?

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: weinig steun van mijn vriend

Bericht door lieslies » 7 december 2022, 21:34

@wishmamaMir, dankjewel voor je lieve woorden
Ik zie dat je er al een heel traject hebt opzitten en het steunt me enorm te weten dat ik niet de enige ben met een niet altijd een even flexibele man in huis.. Vooral met jullie overstap naar Dusseldorf denk ik niet dat dit gemakkelijk was?

Of wij ook al op het punt zijn dat hij er helemaal voor is, dat voelde ik wel enorm toen we slecht nieuws kregen (er was op de 9w echo een leeg vruchtzakje te zien..), maar op andere momenten denk ik dan weer dat er nog veel groeimarge is

WishmamaMir
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 november 2022, 8:17

Re: weinig steun van mijn vriend

Bericht door WishmamaMir » 9 december 2022, 10:28

Nee denk dat het voor veel mannen ook heel anders is dan voor vrouwen met die tikkende klok…😅 Sterkte in ieder geval!
2018 Start babywens
2020 ICSI 1: 5 tp , 1e tp mk
2021 ICSI 2: 2 tp
2022 ICSI 3: 2 tp (Düsseldorf)
2023: ICSI 4?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten