Twijfels bij me vriend, ineens

Plaats reactie
Chelsea
Berichten: 10
Lid geworden op: 5 november 2013, 7:37

Twijfels bij me vriend, ineens

Bericht door Chelsea » 2 juni 2014, 8:37

Goedemorgen,

herkent iemand dit..? Dat je tegen je vriend iets zegt over kinderen en hij ineens helemaal dichtklapt en je ineens helemaal 'afstoot'..?

Ik zal even uitleggen.. Ik ben net gaan samenwonen een paar maandjes, mijn vriend is 17 jaar ouder dan ik, heeft al 2 grote kinderen, hij wist dat ik nog een kinderwens had, we zijn ruim een jaar samen, misschien erg vroeg nog maar hij is al heel wat jaartjes gesteriliseerd dus ik gooide een balletje op wanneer we daar es wat aan gingen doen, aangezien de kans steeds kleiner wordt dat ze daar nog iets mee kunnen na zo lang (ivm antistoffen en litteken weefsel).. Me vriend reageerde ineens heel afstandelijk, alsof hij er niks van wilde weten nog, "over een paar jaar, misschien" kreeg ik uiteindelijk maar te horen..!

Ik ben nu helemaal in de war.. Ik heb het altijd gezegd dat ik nog kinderen wil, we hebben juist om die reden een mooier groter huis gekocht in een kindvriendelijk dorp, en nu zegt 'ie dat het te dichtbij komt en hij het er benauwd van krijgt.. Hij wil nog jaren wachten, ja ehhh hij is al 45 en die knoop zit er al 18 jaar in hè, dus of hij WIL het straks niet meer (aangezien ongeveer iedereen in me omgeving zegt dat een man van die leeftijd met grote kinderen echt niet meer aan een baby gaat beginnen) of het KAN niet meer.. Ik vind het nogal een gok, en we kunnen er slecht over praten want hij wordt erg geïrriteerd als ik erover begin, hij vindt het veel te vroeg en vindt dat ik er veel te licht over denk.. Ik weet nu niet wat ik moet doen.. We zijn net een paar maandjes verhuisd en hebben dit huis helemaal aangekleed samen.. Ik voel me beetje belazerd, beetje omgekocht.. In 1e instantie dacht ik "we gaan uit mekaar want dit risico is te hoog voor me" maar ja zo makkelijk gaat dat niet, we wonen net samen en verder ben ik nog nooit zo gelukkig met iemand geweest, vergeleken met me vorige relaties is dit me 1e echte volwassen relatie met een fatsoenlijke vent, dat is ook wel wat waard.. Maar ik wil echt perse kinderen, dat geef je ook niet ff zomaar op, en het enige wat ik wil weten is of hij ze nog wil, ooit, maar hij vindt het veel te vroeg om zoiets te beloven.. Ik weet het echt even niet meer, voel me beetje aan het lijntje gehouden..

Ps misschien niet zo netjes om dit online met vreemde mensen te delen maar ik heb er echt behoefte aan om andere mensen hun advies, steun, en misschien wel ervaringen te horen.. :(

DVO Marijke
DVO Moderator
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 augustus 2013, 10:10

Re: Twijfels bij me vriend, ineens

Bericht door DVO Marijke » 4 juni 2014, 14:19

Dag Chelsea,

Jammer dat je nog geen reactie kreeg van andere gebruikers die dit herkennen. Het is nochtans een vaak voorkomend thema dat partners een verschillende houding hebben tov kinderwens. De meeste gebruikers hier zitten echter al volop in het behandelingsproces en zoeken vooral aansluiting bij anderen die ook in behandeling zijn. Toch zijn ook dan meningsverschillen mogelijk bv. verder behandelen of niet..
Ik hoop alvast dat jullie in de toekomst opnieuw meer aansluiting vinden bij elkaar.

Mvg,
Marijke

Chelsea
Berichten: 10
Lid geworden op: 5 november 2013, 7:37

Re: Twijfels bij me vriend, ineens

Bericht door Chelsea » 10 juni 2014, 7:53

Bedankt voor uw reactie.. Zeker jammer dat ik weinig reacties krijg, maar misschien zit ik inderdaad op het verkeerde forum :) Ik probeer het alleen beetje te beperken waar ik dit artikel plaats want zou niet willen dat iemand me herkent, maar heb wel erg behoefte om erover te praten :( Ken op Facebook ook niet echt pagina's vinden hierover..

Groetjes Christien

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Twijfels bij me vriend, ineens

Bericht door mich75 » 16 juni 2014, 7:50

Hey Chelsea,

Ik denk dat je voor jezelf moet uitmaken hoe groot je kinderwens is en of die belangrijker is dan je relatie. Als hij de boot blijft afhouden ben je voor je het beseft ineens een aantal jaar ouder en dat verkleint ook de kansen.
Ook belangrijk: wil je een kind of wil je zijn kind? Waarom wil hij nu nog geen kind met jou? Hoopt hij dat jij nog van gedacht gaat veranderen of ziet hij op tegen de operaties/procedures?
Misschien toch eens proberen achter te komen.
Ik kan nog wel even doorgaan maar wil je ook niet gek maken met 101 vragen ;-)
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

angelo
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 december 2015, 17:54

Re: Twijfels bij me vriend, ineens

Bericht door angelo » 26 december 2015, 19:55

beste,
ikzelf heb ook een enorme kinderwens en me partner zegt dit ook te willen, maar telkens ik eraan wil beginnen houdt ze de boot af, waardoor ik het vermoeden heb dat ik nooit kinderen zal kunnen krijgen

ik ben nu op allerlei manieren op zoek om kinderen te krijgen
als man(ondertussen 31jaar) is dat moeilijk om kinderen te kunnen krijgen als de partner niet wil

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten