Een zonnestraaltje hoop in de week van de start!

Plaats reactie
Thijs
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 juli 2014, 8:34

Een zonnestraaltje hoop in de week van de start!

Bericht door Thijs » 14 juli 2014, 14:34

Hallo,

net zoals de enkele zonnestralen die vandaag her en der door het wolkendek braken, zag ik dit weekend weer hoop in mijn vrouw haar ogen. Ze straalde opnieuw, al was het maar een beetje. Het was hartverwarmend hoe haar blik ook bij mij een geluksgevoel naliet.

Hoe het komt, weet ik niet, normaal zijn we enorm nerveus en erg prikkelbaar de dagen voor een "belangrijke" afspraak in het ziekenhuis. Is komende vrijdag dan zo anders? Ons intakegesprek om te starten met IVF-behandelingen. We weten al min of meer wat ons te wachten staat en zijn nu al lichtjes nerveus, ook al is het pas maandag.

Terwijl veel mensen in hun bouwperiode afleiding zoeken weg van hun huis, halen wij onze afleiding net daar. Samen lekker een beetje vloerverwarming leggen als ontspanning, het is eens wat anders. Bovendien leidt het onze aandacht weg van het komende gesprek en de komende behandelingen.

Maar misschien ligt het aan het ontdekken van deze website, aan dit forum. Dankzij twee collega's heb ik deze plek "per ongeluk" ontdekt. Sinds ik mijn verhaal hier kwijt kon/kan, of laat me zeggen "ons" verhaal, voel ik me meer opgelucht, vrijer, opnieuw gelukkiger. Het lezen van de andere verhalen leek als het lezen van mijn eigen emoties, mijn eigen gevoelens in de woorden van anderen mensen. En ik had nooit gedacht dat ik daar zoveel positiefs uit zou kunnen halen. Het is echt een wereld van verschil als je herkent en erkend wordt.

Laat ik mijn geluk afstralen op haar? Heeft deze site onze negatieve spiraal omgevormd naar ééntje van positieve gevoelens? Het is niet omdat we gelukkig durven zijn, dat onze pijn, ons verdriet of ons gemis ook maar iets weggenomen is. Maar het draagt wel makkelijker.

Toch is er nog steeds die rem, iets dat me opdraagt om me in te houden. Angst om opnieuw diep te vallen en hard neer te komen, maar ook bang dat de omgeving of, nog erger, mijn vrouw zal denken dat het me niet meer bezig houdt. Maar zolang ik ruimte bewaar, om mijn verdriet, pijn en gemis met haar te delen, kan/mag ik toch gelukkig zijn? Het moet wel! Het moet, als ik zie wat een effect het op mij heeft om haar heel even opnieuw echt gelukkig en hoopvol te zien. Dat is toch iets, wat ik haar ook wil geven?


Thijs

Suikerboontje
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 november 2012, 9:11

Re: Een zonnestraaltje hoop in de week van de start!

Bericht door Suikerboontje » 17 juli 2014, 11:43

Thijs,

Nog niet zo lang geleden zat ik in hetzelfde schuitje.
7 jaar geleden endometriose vastgesteld, kijkoperatie, 6 x kunstmatige inseminatie en telkens weer de grote teleurstelling. Mijn relatie ging er bijna aan kapot en ik was met de dag meer overtuigd dat mijn lichaam nooit zwanger zou raken. Ik heb meermaals aan mijn man gezegd dat hij zich beter een andere "gezonde" vrouw kon zoeken als hij ooit vader wou worden. Toen de stap naar IVF zou worden gezet, zat ik er mentaal zo door, dat ik niet meer kon. "Het zou toch nooit lukken".

Het heeft zijn tijd nodig gehad maar 2 jaar geleden, heb ik dan toch een afspraak gemaakt voor een intake gesprek. En eigenlijk konden we na dat gesprek vrij snel van start gaan met de IVF. Gezien ik het tijdens de kunstmatige inseminaties heel lastig had met het "spuiten zetten", heb ik ineens een thuisverpleegster ingeschakeld (meteen ook weer iemand die met je meeleeft). De eerste ronde was een zware teleurstelling, maar we zaten terug in de flow, we hadden terug hoop, dus we gingen door. IVF werd ICSI en we begonnen aan ronde 2. 48 eitjes geoogst waarvan 21 rijpe waarvan 7 bevrucht en waarvan na 5 dagen nog ééntje over! Wat een afvalrace!

Maar kijk, straks wordt mijn kleintje 1 jaar oud! Ik had het nooit durven dromen!

Ik wens jullie heel veel sterkte straks met de start van de IVF!
Probeer er te zijn voor elkaar en de moed erin te houden als het niet direct lukt! En uiteraard kan je hier ook steeds je hart komen luchten!

Thijs
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 juli 2014, 8:34

Re: Een zonnestraaltje hoop in de week van de start!

Bericht door Thijs » 23 juli 2014, 7:39

Bedankt voor je reactie... !!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten