Gelukkig zijn met de handrem op.

Plaats reactie
Thijs
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 juli 2014, 8:34

Gelukkig zijn met de handrem op.

Bericht door Thijs » 22 juli 2014, 16:32

Dan krijg je de startdatum van je eerste behandeling, IVF in ons geval. En dan word je, als je niet oplet, overmand door een geluksgevoel. Komt het dan toch goed? Ja, het komt vast goed! Zeker weten! De hoop bloeit op, je ziet plots weer je toekomst voor je met kinderen ipv zonder. De zon schijnt zelfs op regendagen en het zwoele zomerweer heeft niets te maken met het gelukzalige warme gevoel diep in je hart. En toch, je durft niet dromen van een heldere hemel. Je durft niet onbezorgd door het leven fietsen. Je durft je niet smijten in je geluk of luidop dromen van een zoon of dochter, bang dat je dromen opnieuw doorprikt worden. Want ja, het kan nog misgaan, de IVF is geen garantie op succes, ook al zou je graag willen. Je denkt bij jezelf, wij gaan de uitzondering zijn, waarmee het van de eerste keer lukt. Je maakt jezelf wijs dat het nu zeker zal lukken, terwijl ergens in je achterhoofd, diep in je hart, toch iets blijft knagen.

Zo voelt het dan, gelukkig zijn met de handrem op. Maar we hopen, ook al zit het eraan te komen dat we opnieuw diep zullen vallen.

Fietie
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 augustus 2014, 20:45

Re: Gelukkig zijn met de handrem op.

Bericht door Fietie » 20 augustus 2014, 21:09

Super mooi verwoord Thijs!!

Jovi
Berichten: 123
Lid geworden op: 9 juli 2014, 14:39

Re: Gelukkig zijn met de handrem op.

Bericht door Jovi » 28 augustus 2014, 20:13

Dag Thys,

Ik vind ook dat IVF voor gemengde gevoelens zorgt.
Aan begin van een nieuwe poging (in mijn geval terugplaatsingen van 1ste pu),
voel ik me altijd heel gelukkig en heb ik veel hoop,
dan durf ik te dromen en loop ik binnen bij de betere klerenwinkels om naar babykleertjes te kijken
(want ja, ik zou alleen het beste willen voor de baby), ook dag van de terugplaatsing ben ik nog blij,
dan heb ik nog moed om vervolgens de dag erop te beginnen twijfelen of ik ooit mama zal worden.
Heel verwarrend allemaal.

Ik heb je teksten gelezen omdat mijn man en ik een beetje hetzelfde doormaken
het probleem ligt enkel bij mij... wat voor schuldgevoelens en stress zorgt...

Ik wens jullie veel succes op jullie weg naar een klein wonder :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten