Bungeejumping

Plaats reactie
Thijs
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 juli 2014, 8:34

Bungeejumping

Bericht door Thijs » 5 mei 2015, 7:38

Nee, ik heb nog nooit aan bungeejumping gedaan. Maar volgens mij lijkt het er sterk op.

4 jaar lang proberen, een lange, moeilijke weg, met veel zenuwen, hoop, verdriet,... . Stilaan durf je niet meer hopen, na een paar mislukte pogingen kom je bij de laatste cryo van een IVF-cyclus. Een evaluatie gesprek over die IVF-cyclus, redelijk positief, zet je focus helemaal op een nieuwe cyclus. Je denkt aan opnieuw spuitjes, opnieuw pick-up, opnieuw en opnieuw en opnieuw. Want je wil niet stoppen met proberen. Opnieuw hoopvol dat het de volgende cyclus wel zal lukken, word je overvallen door het laatste telefoontje van het ziekenhuis. Die laatste cryo, het is gelukt, we lopen over van geluk.

En dan kom je toe aan die brug, waar je straks zal bungeejumpen.

Bang, voor die eerste echo, trek je het harnas aan. Het hartje klopt mooi, alles is nog in orde. Gelukkig!
Zwangerschapssymptomen, de éne keer merk je ze, de andere keer niet, het maakt je verder ongerust.
De week voor de twaalf-weken-echo, je kruipt stilaan op de leuning van de brug. Je familie weet het ondertussen. Iedereen is samen voorzichtig gelukkig met jou.
Er lijkt toch iets mis, bruinverlies, enkele dagen voor die bewuste echo. Niets te zien op spoed, buiten een kloppend hartje en een superactief wezentje. Je staat klaar om de sprong te wagen.
De dag nadien, echt bloedverlies, opnieuw is er op spoed een kloppen hartje en een superactief wezentje te zien. Maar daaronder een bloedklonter. Gelukkig zit die bloedklonter niet op "de verkeerde" (voor zover er een juiste is) plaats en is met je wondertje alles oké.
Het bloedverlies is wat minder, er wordt vooral gerust, het zien van het kloppende hartje, de schattige handjes en bewegingen op de echo op spoed, doen je hart opengaan. Je springt.
Dan de twaalf-weken-echo, het moment van de waarheid, maar toch al zo gelukkig.
De echo begint en je stort te pletter op de grond, op de moment dat ze zeggen: "ik vrees dat ik slecht nieuws voor jullie heb".
Geen kloppend hartje meer, geen superlieve beweginkjes die je hart doen smelten. Levenloos, zie je je wondertje.
Twee dagen later, praat je over afscheid nemen, sterven en begraven, over een wondertje dat nog geboren moet worden...

Eva M.
Berichten: 258
Lid geworden op: 3 oktober 2014, 15:02

Re: Bungeejumping

Bericht door Eva M. » 6 mei 2015, 20:13

Dag Thijs,

Dit is heel erg droevig en doet ontzettend veel pijn.....ik leef met jullie mee....

Bungeejumping (heb ik gedaan) is peanuts in vergelijking met zo'n vreselijke rollercoaster aan emoties...maar je beschrijft wel heel accuraat hoe je het allemaal beleeft op zo'n moment....ik heb vorig jaar ook een miskraam gehad vandaar herbeleef ik het terug een beetje bij het lezen van je bericht (de tranen staan in mijn ogen)... heel innige deelneming en heel veel sterkte bij het verwerken van deze wrede en zo moeilijke situatie.

Eva

crosserke
Berichten: 20
Lid geworden op: 3 december 2014, 13:40

Re: Bungeejumping

Bericht door crosserke » 18 mei 2015, 14:52

Veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Kan me niet voorstellen hoe erg het moet zijn om dit mee te maken, en toch is het realiteit.
Weinig woorden kunnen troost bieden...
Nogmaals veel sterkte...
Endometriose weggehaald 15 juli 2015
1ste IUI 24 oktober-neg
2de IUI 24 november-neg
dec-jan pauze
3de IUI 5 maart-neg
Pauze(zit met mezelf in de knoop)

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Bungeejumping

Bericht door Leniemienie » 19 mei 2015, 17:38

Thys, heel veel sterkte want het is idd een hele emotionele rollercoaster dat je dan doormaakt. Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt en de eerste keer was bij ons de slechte echo ook als een donderslag bij heldere hemel. Ik sta heel sterk in mijn schoenen maar ik heb toen bijna een hele week geweend en ook daarna nog vaak. Maar je raapt jezelf op een bepaald moment terug bijeen en je focust je terug op de volgende poging. En hopelijk is dat dan wel de goeie. Maar ik wil je alvast wel waarschuwen: bij een volgende positief telefoontje ben je maar heel kort euforisch want dit is spijtig genoeg een ervaring dat je blijft achtervolgen. In je achterhoofd zal nu altijd een stemmetje zeggen "pas op, het kan nog mis gaan". Hopelijk is jullie volgende poging de goede poging en moet je dit nooit meer meemaken! Heel veel sterkte, succes en moed nog gewenst!
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Bungeejumping

Bericht door Ster_ » 25 mei 2015, 18:16

Heb t er ook helemaal koud van gekregen... Heel veel moed en sterkte samen.
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

Ineke004
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 april 2014, 16:19

Re: Bungeejumping

Bericht door Ineke004 » 9 juni 2015, 16:13

Veel sterkte Thijs... je posts sprongen er altijd uit toen ik het forum doorlas en ik vind het nu zo erg om dit weer te moeten lezen..

Ik moet er ongelooflijk hard van wenen. Er zijn geen woorden voor om je op te beuren..ik vind het moedig dat je je gevoelens blijft delen. Het is allemaal zo verschrikkelijk moeilijk en pijnlijk

Sterkte..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten