geen zaadcellen... en nu?

Plaats reactie
starfish
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 oktober 2015, 15:48

geen zaadcellen... en nu?

Bericht door starfish » 30 oktober 2015, 16:42

Lang verhaal kort:
- partner's ouders hadden destijds een zeer slechte kinderarts. gevolg: pas op 12 jaar geopereerd; niet-ingedaalde teelbal én die die wel ingedaald was was omwikkeld in aders.
- al twee jaar aan het "proberen" zoals dat heet
- bij mij schijnt alles in orde te zijn (schuimechoscopie etc. gehad)
- staal van mijn partner echter bevatte geen zaadcellen
- gynaecoloog stelt voor om naar UZ te gaan voor verder onderzoek en evt. als er toch zaadcellen in de teelballen zouden zitten dan via KI te proberen.

Give it to me straight; hoeveel zin heeft het dat we hierop hopen?

Ik heb hier al veel rondgelezen (pas vandaag lid geworden), veel succesverhalen gelezen maar evengoed ook lange lijdenswegen, helaas zonder veel succes.

Spermadonatie is voor mij een brug te ver. Hij ziet adoptie niet zitten. Ik wil heel graag zwanger worden, een kind van ons twee. Maar als het niet samen kan, dan blijft het bij een onvervuld verlangen.

Mijn partner zou wel deze "laatste" kans willen grijpen om toch een kindje van ons beiden te mogen verwelkomen.
Maar hoe gaat dat dan allemaal in zijn werk? En hoeveel kans hebben we dan? Onder jullie zitten er vast ook die een gelijkaardig verhaal hebben als ons? Durven we nog hopen of bereiden we ons beter voor op een leven en een huis met plaats teveel?

Guofan
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 juni 2013, 13:10

Re: geen zaadcellen... en nu?

Bericht door Guofan » 30 oktober 2015, 19:54

Zoals velen hier is het de leuze 'wie niet waagt blijft ...'
Ik zou gaan en alles proberen. Ook als het lang duurt...maar dat ben ik...
Wij zijn ook pas na ongeveer 2 jaar gaan zien bij de gynea en dan zijn ook wij pas in de mmm gerold. (dat was in 2009)
Nu staan wij nog even ver (ook plaats te veel in ons huis :-)), maar weten we medisch gezien wel al meer.
Bij mij is ook alles in orde (al alles van tests gehad ondertussen) en heeft mijn man ook een zaadprobleem (morfo van 2%)
Zelfs via ICSI lukt het bij ons niet. Reden : het enige wat er nu nog kan zijn is dat de gevormde embryo's chromosomaal niet in orde zijn...maar dat weten ze niet voor 100% zekerheid...dus ja

Wij staan wel open voor adoptie (ook al duurt dit ook nog eens zo lang...pfft), maar ja, wat moet een mens anders doen?
Wij staan zelf wel open voor donor, maar het ziekenhuis vond dit nooit nodig. Alhoewel ik het wel zelf ook eens wil testen...

De vraag is eerder bij je : zie jij het zitten?
Hoe gaan ze aan zaadcellen geraken bij je man (PESA- TESA)? En ziet hij dit dan wel zitten?

Jullie moeten goed nadenken wat je aankan en wat je wilt.
Zekerheid is er nooit, maar zoals eerder aangegeven 'wie niet waagt...'
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten