Kostprijs?

Plaats reactie
HopingForAMiracle

Kostprijs?

Bericht door HopingForAMiracle » 8 september 2016, 12:41

Ik heb enkele vragen mbt ivf,icsi, iui en dergelijke;

- Hoeveel behandelingen krijg je in belgie terug betaald?
Sommigen zeggen 5 behandeligen en als ik het opzoek staat er 6 behandelingen terugbetaald.

- Moet je eerst het volledige bedrag betalen waarna een groot deel van het bedrag wordt teruggestord? Of betaal je hetgeen je moet betalen met rechtstreekse aftrek van wat normaal word terugbetaald?

- Als je 1 poging onderneemt, hoeveel betaal je dan? Ik lees namelijk bedragen tussen 300 en 1200 euro.

- Moet je de kosten per direct betalen of is hier een termijn op?


Verdere info is steeds welkom

babybuik
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 april 2016, 15:46

Re: Kostprijs?

Bericht door babybuik » 21 september 2016, 14:22

Hey Hopingforamiracle,

Ik denk dat je dit zeker eens bij een dokter moet navragen.

Ik ging altijd uit van zes pogingen die terugbetaald worden.

Ik heb alleen nog maar ervaring met iui en daar betaal ik 270 euro voor een inseminatie in de week 380 euro in het weekend en de bezoeken aan de dokter kosten me 70 euro. Ik moet telkens de volle pot betalen en krijg het dan via het ziekenfonds terug. De visites krijg ik ongeveer 50 euro terugbetaald en de inseminatie moet ik een 80 euro bijpassen. Dus dat dikt wel direct aan vind ik.

ivf is veel duurder, daar had ik via de dokter gehoord dat ik toch op een 1500 euro zou Mogen rekenen... Maar dat is ook verdeeld over twee of drie bezoeken (maar wel allemaal binnen één maand). en dat moet je ook eerst zelf betalen voor je het terugkrijgt.

Maar ik zeg het, ik heb het ook allemaal van horen zeggen, dus miss best even de dokter opbellen.
Het zijn serieuze bedragen, dus ik neem aan dat je niet de eerste zal zijn die opbelt met deze vraag.

Groetjes!
Op zoek naar lotgenoten tijdens deze tocht naar een babybuik...
altijd welkom op babybuik.wordpress.com om ervaringen uit te wisselen!

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Kostprijs?

Bericht door dahlia » 25 september 2016, 17:18

babybuik schreef: Ik heb alleen nog maar ervaring met iui en daar betaal ik 270 euro voor een inseminatie in de week 380 euro in het weekend en de bezoeken aan de dokter kosten me 70 euro. Ik moet telkens de volle pot betalen en krijg het dan via het ziekenfonds terug. De visites krijg ik ongeveer 50 euro terugbetaald en de inseminatie moet ik een 80 euro bijpassen. Dus dat dikt wel direct aan vind ik.
Wow, dan komen wij er nog goedkoop vanaf denk ik... Wij betalen 30 euro per 'gewone' consultatie waarvan 12 euro wordt terugbetaald door het ziekenfonds. Voor onze eerste IUI consultatie hebben we 45 euro betaald.

Hier komen wel nog de facturen voor bloedafnames, staalbewerkingen en extra onderzoeken etc bovenop. Die facturen worden bij ons wel verrekend met het ziekenfonds, dus wij betalen meteen enkel ons eigen aandeel.

Ik heb ook altijd gehoord/gelezen dat 6 behandelingen van elk type worden terugbetaald (dus 6x IUI, 6x IVF, 6x ICSI, ...). Dit omdat de statistische slaagkansen blijkbaar heel hard afnemen na 6 mislukte pogingen.
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Mei
Berichten: 498
Lid geworden op: 4 april 2016, 16:32

Re: Kostprijs?

Bericht door Mei » 20 oktober 2016, 18:48

Icsi 6pogingen waarvan de ziekenkas het meeste van betaald. Ik heb pas uitgerekend hoeveel we al hebben uitgegeven en komt voor twee pogingen (een poging is als je een eiceilaspiratie hebt gehad, ingevroren embryootjes zijn 'gratis') op een 700€ , maar daarbij zijn nog zaken waarvan je deel terugkrijgt van de ziekenkas...
Icsi 1 Negatief.
Icsi 2 Bioch zw.
Icsi 2 Mk.
Icsi 2 Negatief.
Icsi 3 Positief
Icsi 3 Negatief
Icsi 3 Negatief
Icsi 4 Freeze all
Icsi 4 Positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten