Aanmelding KID relatiestatus

Plaats reactie
Talia
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2022, 10:55

Aanmelding KID relatiestatus

Bericht door Talia » 24 juli 2022, 12:36

Hallo. Ik ben nieuw hier en vraag mij af of iemand mij hier kan helpen. Ik ben 41 jaar een een relatie van 5 jaar. Wij wonen ook samen. Ik heb een kinderwens maar mijn partner wil geen eigen kind meer. Hij heeft een dochter van 8 jaar uit een vorige relatie. Ik wou dan toch graag alleen verder om mijn kinderwens via donorzaad toch te vervullen. Hij vindt niet dat wij onze relatie van 5 jaar moeten opgeven en wil dit samen met mij doen.

Hij wil dus actief deelnemen aan dit gezin en een rol (niet als vader maar wel als plus) hierin opnemen.

Ik heb mij aangemeld bij een ziekenhuis waar ik eerst met de gynaecoloog dan alleen met de psycholoog een gesprek heb gehad. Het gesprek samen met mij en mijn partner en de psycholoog is ook al geweest.

Het wordt begin augustus voorgelegd voor de staf. Het blijkt wel een probleem als je een relatie
hebt en kiest voor deze optie. De psycholoog zei dat het eventueel nog wordt toegestaan als we niet zouden samenwonen maar dat het afwachten is wat de staf zegt.

Blijkbaar hebben andere ziekenhuizen verschillende maatstaven omtrent deze vragen. Dus vraag ik mij af of iemand weet waar het met mijn relatiestatus wel kan? Hoe zit dit in het buitenland?

Bedankt!

Margootje
Berichten: 250
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: Aanmelding KID relatiestatus

Bericht door Margootje » 24 juli 2022, 14:53

Talia
Ik heb geen antwoord op je vraag maar als het een probleem moest zijn in dit ziekenhuis dan zou ik in het volgende ziekenhuis zeggen dat je alleen woont. Niemand weet dat en niemand trekt dat na.

Als de staf niet akkoord gaat kan je nog met het afdelingshoofd communiceren en aantonen dat jij en je vriend hier heel concreet hebben over nagedacht langs alle kanten. Pro’s en contra’s en aanpak enzo.

Aangezien er ook een kindje bij jullie komt dat alleen van hem is en dat goed marcheert lijkt me dat niet meer dan normaal dan dat er zonder problemen ook eentje van jou alleen zou kunnen bijkomen.

Laat je niet doen door de eerste “nee”. De mensen hebben misschien wat meer toelichting nodig van jou.

🤞 🍀 succes
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Talia
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2022, 10:55

Re: Aanmelding KID relatiestatus

Bericht door Talia » 24 juli 2022, 16:32

🙏🤍

racialvisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 4 april 2024, 10:10

Re: Aanmelding KID relatiestatus

Bericht door racialvisa » 4 april 2024, 10:12

Als het personeel niet aan boord is, kunt u nog steeds met het afdelingshoofd spreken en laten zien dat u en uw vriend deze vanuit elke hoek zorgvuldig hebben overwogen. voor- en nadelen, strategie, enzovoort.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten