psychologe????

Plaats reactie
rs
Berichten: 86
Lid geworden op: 25 december 2009, 19:20

psychologe????

Bericht door rs » 12 maart 2011, 14:12

Hey, eerst en vooral toffe site!!
Wij zijn een lesbisch koppeltje van 22 en 27 jaar, vorig jaar zijn we voor het eerst in jette beland, als eerste bij dokter vloebergs en daarna bij de psychologe, na dat gesprek moest het nog voor de raad komen en kregen we het nieuws dat we een jaar later moesten terug komen voor het gesprek met de psychologe! nu is mijn vraag wat kan je best wel en best niet zeggen tegen de psychologe???

minoulover
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 februari 2011, 12:22

hey

Bericht door minoulover » 11 april 2011, 14:51

hey, ik ga zelf de aanvraag procedure doen in het uz edegem, als alleenstaande. Ik heb een tijdje geleden ook bij Jette geinformeerd en ik kreeg daar te horen dat ze pas behandelingen starten vanaf 28 jaar, is dit mss daarom dat ze jullie ook nog eerst een jaar lieten wachten? Dat de aanvangsleeftijd voor een behandeling 27 jaar is bij koppels?

Ik heb 2 mei in alle geval een afspraak bij het diensthoofd, die gaat mijn gynae-onderzoek doen.

2 maand geleden belde ik om een afspraak te maken met de gynae, met de vermelding dat het was om een KID aanvraag te doen, en de telefoniste vroeg me direct of ze mijn gegevens al mocht doorgeven aan de pscyho-seksuologe. Om sneller van start te kunnen gaan, deze contacteert mij zelf, dus vermoedelijk zal ik in mei nog naar de psychologe moeten.
Veel meer kan ik je dus nog niet zeggen, maar hoop dat anderen jullie verder kunnen helpen.Ik heb gisteren ook een bericht geplaatst met de vraag wat ik er van kan verwachten.

Lieve groetjes.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 14 mei 2011, 11:35

Minoulover,

Ik ben vorig jaar gestart met de procedure om als alleenstaande mijn kinderwens te zien voltooien..
Ik heb eerst bij verschillende ziekenhuizen langsgeweest om eens te horen hoe ieder ziekenhuis te werk gaat maar dat is meestal overal wat hetzelfde,behalve dat ze bij sommige zh niet werken met buitenlandse donoren,enkel met Belgische wat de wachttijd natuurlijk doet verlengen hé..Uiteindelijk ben ik in Kortrijk belandt,het beste gevoel bij de gyneaco,wat niet onbelangrijk ik vindt ik,eind oktober heb ik dan schriftelijk en aangetekend mijn aanvraag als wensmoeder opgestuurd,nadien ben ik dan op gesprek moeten gaan bij een psychologe,meerdere gesprekken kunnen ook,maar dat hangt van persoon tot persoon af..Daarna wordt je situatie besproken in een medisch comité,en na één maand wachten heb ik eind december het verdict gekregen dat ik mocht starten met de behandelingen!!Ondertussen heb ik 2inseminaties gekregen,waarvan de 2de positief was maar ondertussen al is afgebroken=miskraam!
Véél succes in je tocht naar het alleenstaand moederschap! :D

Sylvie Tuytelaars
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 januari 2011, 18:35

Bericht door Sylvie Tuytelaars » 14 mei 2011, 19:18

Hoi,

Wij zijn een koppel van 26 en 27 jaar. Wij hebben eerst ook een jaar moeten wachten omdat wij te jong waren. Toen we het bij onze huisarts aankaarten dat het niet lukte waren we 23 en 24. Ik was toen al een jaar gestopt met mijn pil. Maar de huisarts zei dat we nog een half jaar moesten proberen voor we naar de gynynoloog konden omdat we nog jong waren. We zijn nog niet naar de psycholoog gemoeten. Wss hangt dat van ziekenhuis tot ziekenhuis. Wij gaan naar GHB Leuven.
Ik wens jullie nog veel succes met de behandelingen

minoulover
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 februari 2011, 12:22

Bericht door minoulover » 17 mei 2011, 21:26

Hoi Mietje,

dank je voor je berichtje. Jammer dat je tweede poging op een miskraam is uitgedraaid. Je komt er wel. Inmiddels is voor mij ook de wachttijd aangebroken op het verdict van de Raad. Ik heb op vrijdag 13 mei een afspraak gehad bij de psychologe, dit was dus blijkbaar enkel om een vragenlijst met stellingen in te vullen, en dan had ik vandaag mijn dieptegesprek zoals ze het noemde; is eigenlijk een gesprek om te zien hoe je verleden en dergelijke in elkaar zit. Na een half uurtje zei ze dat ze wist wat ze moest weten en was het afgelopen. Nu gaat mijn dossier uitgeschreven worden door haar, dan naar iedereen individueel doorgestuurd van de Raadsleden en dan wordt dit op het Comité of zo besproken. Dan mag ik een brief verwachten met het simpele antwoord ja geaccepteerd of niet geaccepteerd zei ze.

Duimen dus dat die dag er snel is met het antwoord: indien positief kan ik er enkel maar blij om zijn en aftellen naar de eerste onderzoeken, indien negatief: verwerking.

gr minoulover.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 18 mei 2011, 12:34

Hey Minoulover,
Ja,inderdaad héél jammer dat het verkeerd is gelopen met de zwangerschap,k'zou deze week 12weken geweest zijn...maar ik kan er nog redelijk goed mee omgaan,vindt ik..je kan ook niet anders hé,want ik wil er niet compleet aan onderdoor gaan hoor!!
Waar ik het moeilijker mee heb is die wachttijd,2cyclussen afwachten en na de 2de cyclus terug opstarten,maar wanneer die ms gaan terug doorbreken,is mij een groot raadsel..
allé,je hebt het gesprek met de psychologe ook al achter de rug..en welk gevoel had je nadien?Hebben ze je géén datum doorgegeven van wanneer de raad opnieuw bij elkaar komt?Ik kende die datum,en de dag nadien of de dag zelf al,heb ik al telefonisch contact opgenomen om te vragen wat er beslist was hoor!Een brief heb ik nooit ontvangen..Als het negatief is dan is dat inderdaad verwerking,maar dan zou ik zeker mijn kans wagen bij een ander ziekenhuis hoor,de psychologe raadde me dat zelfs aan..zo is het toch wel duidelijk dat je er tenvolle wil voor gaan hé!!
Succes hé! :!: :lol:

minoulover
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 februari 2011, 12:22

Bericht door minoulover » 25 mei 2011, 14:47

Hey Mietje,

dank je wel voor je reactie. Las ze nu pas, blijkbaar was ik niet geabonneerd op reacties. Gauw doen straks sé. Het gesprek met de psychologe gaf me een dubbel gevoel, op zich is het een heel toffe dame, maar ze ging nogal diep in op mijn onstabiele jeugd die ik had. Ik heb haar ook gezegd dat ik daar zelf niet voor gekozen heb als kind om die jeugd zo door te brengen. Ben benieuwd. Ik weet dus totaal niet wanneer het op de raad komt, en tegen mij zei ze dus van de brief die gestuurd zou worden.

Ik heb zo het vermoeden dat her ergens deze week ofzo wel vergadering zal zijn, dacht dat ergens gelezen te hebben.

Nog een tijdje afwachten dus, en als het negatief blijkt te zijn zou ik inderdaad aanmelden bij een ander ziekenhuis. Ik wil mijn droom echt kunnen verwezenlijken.

Thx voor de steun, en bij jou alles ok ondertussen?

Groetjes Minoulover.

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 26 mei 2011, 19:54

Hey Minoulover,

En kan je een beetje omgaan met dat wachten?Ik zou het jammer vinden dat ze je weigeren omwille van je moeilijke jeugd,maar ik vindt dat je daar goed hebt op geantwoord hoor,tenslotte wil je het dan toch beter doen hé en niet dezelfde fouten maken als je ouders!
Heb je een beetje steun in je nabije omgeving? Hoe oud ben je eigenlijk?
Mij gaat het redelijk goed,alléén zou ik al opnieuw willen starten met de behandelingen,ik moet nu wachten tot mijn regels spontaan doorbreken,maar ja wannneer dat gaat zijn..?!Geduld hebben is niet mijn sterkste karaktereigenschap hoor..haha :D
Maar mentaal ben ik er weer bovenop! Dus hopen en duimen dat die duivels :twisted: er rap zijn hé!!

minoulover
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 februari 2011, 12:22

Bericht door minoulover » 26 mei 2011, 22:45

Hey hey,

dank voor je berichtje. Had gisteren een mailtje gestuurd naar de kliniek met de vraag wanneer het voor de Raad kwam. Blijkbaar is de eerstvolgende Raad op 17 juni en kan ik de psychologe daarna pas bereiken op 27 juni, in tussentijd gaat ze op vakantie.

Ben aan t twijfelen of ik dan wel zou bellen: 1 dag voordat ik 30 word. Wil het risico niet nemen dat het mijn verjaardagsvreugde een opdoffer geeft.

Ja , ik heb best wel redelijk wat steun in mijn omgeving, en die weten dus ook al dat ik nog een tijd zal moeten wachten op antwoord.

Iemand zei van, ja als je slecht nieuws krijgt dan is dat een dag en dan ben je dat weer vergeten éh, kzei nee: dat is dan wel een droom die onwezenlijker wordt hé.

Maar verder geen onbegrip tot hiertoe.

xx Minoulover.
Ik duim mee voor jou, alle dagen duvel drinken??? mss komen de duveltjes dan door :)
Nee serieus, hoop voor jou dat ze snel doorbreken en dat je snel weer vertrokken bent. Nu sta je half in de startblokken hé :)

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 1 juni 2011, 13:37

Hoi Minoulover,

Hoe gaat het met jou? Kan je een beetje overweg met de wachtperiode? Heb je al beslist of nu gaat bellen vlak voor je verjaardag of niet?
Hier dan ook goed nieuws:ik heb sedert deze morgen mijn :twisted: :!: Joepie, ik was toch opgelucht dat ze er waren hoor,raar hé,de meeste vrouwen zijn content dat ze dat niet meer hebben of dat ze wegblijven maar ja in mijn geval na miskraam zat ik er toch op te wachten hoor.. :) Ik heb toch beslist om de gyneaco zijn raad op te volgen,al kost het me véél moeite,maar ik ga dus nog wachten tot de volgende cyclus en dan ga ik tenvolle weer mee starten!
groetjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten