Waarom, als het geen zin heeft..

Plaats reactie
Pan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 februari 2012, 21:37

Waarom, als het geen zin heeft..

Bericht door Pan » 18 februari 2012, 13:18

Hallo,

Ik zit toch wel met een redelijk intiem probleempje:
Over 9 dagen ga ik terug naar mijn vriend. Omdat we ver van elkaar wonen (hij woont in Rusland) zien we elkaar niet veel. Nu ik sinds 5 maanden niet meer ongesteld ben geworden weet ik dat ik in de periode die ik naar daar ga niet zwanger kan worden :(
Ik ken mezelf een beetje en ben bang dat ik hierdoor ook minder zin zal hebben.. (want het heeft geen zin) Het enige plezier bij het contact dat ik heb is de hoop dat er een kindje van kan komen maar dit valt nu echt totaal weg.. Iemand ervaring hiermee? En wat heb jij gedaan? Ik wil hem niet teleurstellen.. Hij hoopt namelijk dat het nog steeds op natuurlijke wijze kan gebeuren.. als ik vertel dat die kans te klein is zegt hij dat ik postief moet blijven.. Maar het heeft niets met positief kijken te maken maar met realisme..

Groetjes Pan

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 18 februari 2012, 14:29

Het kan toch altijd? Wie weet krijg je je eisprong op het moment dat je daar bent!

Komaan meid, positief blijven!

En seks moet niet altijd om te presteren zijn, hé... Ik kan net genieten als het niet rond mijn eisprong is. Want dat verwacht ik niets en is het puur voor de fun. En het maakt je relatie zoveel hechter.

Rusland hé? Stefaan is zot van Rusland, wil er op vakantie dit jaar. Hij heeft een Lada Niva (russische 4x4 jeepje) en wil daarmee naar ginder rijden ;)

Pan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 februari 2012, 21:37

Bericht door Pan » 18 februari 2012, 14:45

Het kan toch altijd? Wie weet krijg je je eisprong op het moment dat je daar bent!

Ik heb van de dokter gehoord dat wanneer je een langere periode niet ongesteld geworden bent er geen spraak meer is van een eisprong.. natuurlijk ken de de exacte werking hoe de mestruatie er dan wel doorkomt niet meer of ben ik er gewoon niet verder op ingegaan :)

De ene moment voel ik me goed de andere wat minder.. onzekerheid speelt hierin een grote rol .. vooral als je al een paar keer met een negatieve test te voorschijn komt.. gedurende bijna 2 jaar nu.. Hoe dan ook hebben we besloten met hormonen te gaan beginnen.. 13 maart ga ik naar de gyn ga ik naar zijn voorstellen luisteren (aangezien het mijn huisarts was die me aanraadde met hormonen te starten)Als zijn uitspraak niet aanvaardbaar is hadden we ook beslist om een 2de opinie te starten (Misschien zelfs in Rusland)

Rusland is echt een aangenaam land :) Maar om er met de auto naartoe te rijden zou ik niet zien zitten. Het verkeer is er ja hoe zou ik het zeggen ;) niet zoals hier.. De plannen zijn dan ook om binnenkort naar daar te gaan wonen :) Deze trip alles klaarmaken voor de trouw en in de zomer trouwen we daar :) Specifiek ga ik naar Sint Petersburg echt een practige stad :)

Bedankt voor je reactie Marijke

Groeten
Pan

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 19 februari 2012, 10:24

Sint Petersburg! Daar willen we dus naar toe!

En dat het verkeer anders is, dat weten we hoor :wink:
Ik zie het ook minder zitten om met de auto ernaartoe te gaan, maar ja... Zijn nivaatje MOET mee hé...

On topic:
Ik hoop dat je snel met een behandeling kunt starten en meer weet. Ik vind dat je lang moet wachten op je afspraak. Toen ik belde, mocht ik twee weken later al langsgaan. Nu een dikke maand later zijn alle onderzoeken afgelopen (allez, er volgen er nu nieuwe door mijn eileiderprobleempje) en zou ik mogen opstarten met de behandeling.

Ik heb vandaag ook een positiever dagje. Ooit hé...

Pan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 februari 2012, 21:37

Bericht door Pan » 19 februari 2012, 13:43

Het is altijd fijn om te weten waar je staat en wat je kan doen :) Ze hadden voor mij een eerdere datum maar toen kon ik niet omdat ik dan in Rusland zit. Dus hebben ze de snelste dag genomen dat ik kon (13 maart want ik kom op 12 maart naar huis). Bij mij werden alle onderzoeken ook reeds gedaan en waren verdere onderzoeken geen noodzaak, ik was namelijk gewoon perfect in orde.. Maar dan nog steeds zit ik met twijfels.. er moet toch een reden zijn dat ik zo onregelmatig ben en het antwoord een laag percentage heeft daar inderdaad last van zonder oorzaak en jij hoort daar nu bij vind ik maar niets.. Ook omdat het mij tot heden toe nog niet gelukt is.. en ik denk dat voor een ''gezond meisje'' van 23 jaar 2 jaar echt al lang is.. Hoe dan ook hoop ik wat meer duidelijkheid te kunnen horen en toch ga ik eens doorvragen op PCO.

Wanneer mag je voor verdere onderzoeken? En weet je al welke behandeling ze nu al aanraden?

Succes

Groeten
Pan

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 19 februari 2012, 15:02

Ik moet nu woensdag terug voor een extra inwendige echo. Wat ik niet goed begrijp, want een HSG was nodig omdat ze met een inwendige echo niet alles konden zien. En nu uit de HSG blijkt dat één van mijn eileiders niet goed is, wil ze toch terug een echo doen... Raar...

Ik weet niet wanneer en welke behandeling ik zou volgen. Ik hoop nog steeds inseminatie en dat ik die dan volgende cyclus mag opstarten (nu dag 14 van de cyclus).

Heb jij ook een HSG gehad? Want ervoor werd ik ook zo gezond als een visje verklaard...

Pan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 februari 2012, 21:37

Bericht door Pan » 19 februari 2012, 17:18

Ik heb ook een HSG gehad samen met een laproscopie (kijkoperatie) waaruit blijkt dat alles bij goed toegankelijk is.. Maar ik betwijfel nog steeds het gezonde. Hoe dan ook hoop ik op meer duidelijkheid bij de volgende zitting, misschien is er wel een meer specifiek hormoon onderzoek nodig aangezien ik op mijn bloeduitslag maar 3 of 4 verchillende hormonen zag. En daarbij zei mijn dokter nog eens: het is de moment je hebt je eisprong.. Terwijl ik hem moest vertellen dat ik eigenlijk op dat moment mijn mestruatie had (Of hij las het verkeerd of het waren mijn hormoonwaarden)

Vreemd wel dat ze opnieuw een HSG willen doen.. Hopelijk krijg je dan wat meer info.. En dat je dan aan je behandeling mag starten :) Wil je dan laten weten wat ze aangeraden hebben? En hebben ze bij jou ook een laproscopie gedaan?

Groeten

Pan

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 21 februari 2012, 12:13

Geen nieuwe HSG hé (oh help... nooit meer!)... Gewoon opnieuw een inwendige echo. Wat dus raar is, want ik moest net HSG doen omdat ze op een inwendige echo niet alles zag.
Laproscopie heb ik niet laten doen. Daar zie ik ook tegen op. Je ligt dan enkele maanden stil zeker? En ik wil niet stilliggen, ik wil NU zwanger worden...

Morgen D-day! Ik ben ondertussen terug wat rustiger, maar na morgen ben ik waarschijnlijk weer een emotioneel wrak. Tenzij er goed nieuws komt, maar daar durf ik niet op te hopen.

Pan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 februari 2012, 21:37

Bericht door Pan » 21 februari 2012, 14:01

Hey,

Ah ok :) Denk dat ik het verkeerd gelezen moet hebben ;) Ja HSG is geen lachertje dat is echt enorm pijnlijk (Bij mij hebben ze moeten stoppen, had teveel pijn, en flauwgevallen, ze hebben het bij mij onder narcose gedaan samen met de laproscopie)
Vind het inderdaad wel vreemd dat ze dan een echo gaan doen.. Een HSG laat alles veel duidelijker zien dan een echo... Ik zie er allesinds de logica ook niet in...

Van een laproscopie heb je geen last hoor. Bij mij was dit een opname in het dagziekenhuis ('s morgens binnen en 's avonds was ik weer weg) De volgende dag heb ik gewoon alles weer gedaan wat ik de vorige dag deed. (Wel rustig aan doen) Na een week bij de huisarts geweest om de wonde te controleren en alles was goed genezen. Eerste dagen voel je het wel wat tegentrekken maar dat is te verlijken met een wondje die je hebt. Ze maken namelijk een sneetje aan je navel van ongeveer 0.5 cm. Dus ook mijn litteken zie je amper je moet het weten of je ziet het niet. De gynaecoloog had het onderzoek aangeraden voor mij :)

Heel veel succes he morgen. Blijven hopen, hij zal wel voor jou de beste oplossing hebben :) Dan kan het pas echt beginnen :) Je zal zien dat je je dan veel beter zal voelen :) Al je weet wat je kan doen om je droom in vervulling te laten komen

Groeten
Pan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten