Man met een laag libido

TieLo
Berichten: 43
Lid geworden op: 2 december 2012, 10:52

Man met een laag libido

Bericht door TieLo » 2 december 2012, 11:54

Sinds vorige maand zijn mijn man en ik de MMM ingerold. In eerste instantie was dat vooral omdat mijn man zo'n laag libido heeft dat klussen in de vruchtbare periode voor veel spanningen zorgde. We wilden graag de opties raadplegen als deze er waren.
Heel voorzichtig haalde ik het onderwerp zelfinseminatie aan bij mijn man en hij vond het een goed idee. Het haalt de druk van ons seksleven af en we kunnen op die manier toch actief bezig zijn met onze kinderwens.

Ons gemiddelde ligt op zo'n 3x per maand, voor we voor kinderen gingen. Sinds we voor kinderen gaan, is dit gemiddelde ongeveer hetzelfde gebleven, maar liggen die 3x iets dichter bij elkaar. Plots begon mijn cyclus te schommelen en werd het alsmaar moeilijker om in de juiste periode aan het werk te slaan. Dit zorgde voor vele ruzies en veel prikkelbare momenten. Ook na de vruchtbare periode heeft hij geen zin meer om nog te vrijen. Als we dan al eens vrijen, zegt hij doodleuk 'hebben we dan nu een kindje gemaakt?'

Intussen weten we dat het niet alleen aan zijn libido ligt, maar ook aan mij. Mijn eerste bloedresultaten waren niet zo goed, dus vanaf januari moet ik wsl met Clomid gaan starten. Nu liet hij weten dat hij die zelfinseminatie dan toch niet zo ziet zitten, omdat mijn eitjes toch niet goed zijn... (volgens hem). Volgens de gyn was dit thans wel een goed idee om de periode te overbruggen tot aan de onderzoeken eind januari.

Soit... Tot zo ver de schets van mijn situatie, maar nu mijn vraag: wie van jullie heeft er ook een man met een laag libido en waar levert dat nog problemen op bij de kinderwens? Hebben jullie hier ook discussies over? Hoe los je dit op of hoe krijg je er meer begrip voor?

Ik heb vooral last van de 'vooroordelen' van de buitenwereld. Als je er al eens iets over zegt, dan krijg je zeker weinig begrip. Ze zeggen wel 'doe eens iets sexy aan' maar dat helpt echt niet bij hem. Het lijkt bijna taboe te zijn om er nog maar over te willen praten dat je man weinig goesting heeft...

Hopelijk kan ik hier dat taboe wat doorbreken... en vind ik hier lotgenoten.

TieLo
Berichten: 43
Lid geworden op: 2 december 2012, 10:52

Bericht door TieLo » 23 december 2012, 19:14

Zelfs geen vooroordelen, meningen, niets? Wel veel bezoekers, maar geen reacties... Spijtig... Dan kan hier het slot op...

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 24 december 2012, 1:31

Tielo, ik ga even reageren op je vraag waar het problemen kan geven in een IUI cyclus met een man met een laag libido. Voor de inseminatie moet je man een staal afleveren. Woon je dicht genoeg bij het ziekenhuis moet je man het om een stipt tijdstip maken en anders moet je het staal op een bepaald tijdstop in het ziekenhuis maken (klein kamertje meestal, totaal niet tof). Dat is niet altijd even gemakkelijk. Praat er samen eens goed over.

Veel succes!

dauwdropje
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 5 oktober 2011, 23:47

Bericht door dauwdropje » 24 december 2012, 11:08

heb dit nog maar net gelezen meid, en neen geen vooroordelen, dit is nu eenmaal zo dat sommige vrouwen en mannen heel weinig en net heel veel libido hebben, de moeilijkheid is daar maar mee te leren leven zonder dat de partner dan de schuld bij zichzelf legt . chapeau meid dat e er toch goed mee omgaat! bij ons in de verplichte klusperiode werd dit ook grote stress bij ons. inseminatie en ivf enzo is idd dat het op bepaald tijdstip geleverd moest worden, maar zo had hij de stress van mij niet die zat te stressen, want hij deed dat appart, en kreeg van mij toch wel de teostemming zijn ipad mee te nemen, omja wat hulpmiddeltjes te gebruiken hé :) waar ik anders niet goed van zou zijn, maarja tgoede doel hé. groetjes en volhouden hé!

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 24 december 2012, 11:23

Het lijkt me dat het niet altijd vanzelfsprekend is dat het libido van de man en de vrouw hetzelfde is. Wat belangrijk is, is communicatie: zeggen wat je tof vindt en wat niet (zowel qua daden als qua uitspraken). Praat erover op een rustig moment zonder elkaar te verwijten of schuldgevoelens te creeren. Op die manier hopen dat er wederzijds begrip komt. Volgens mij moet je vrijen toch een beetje plannen, want er zijn weinig momenten waarop beiden in vuur en vlam staan op hetzelfde tijdstip. Verplicht klussen, zeker met een drukke baan, extra stress omdat je zwanger wil worden,... is eveneens niet altijd vanzelfsprekend en kan voor spanning zorgen. Dat is niet zo vreemd, en wederom zou ik zeggen de beste oplossing is communicatie en goede afspraken.

TieLo
Berichten: 43
Lid geworden op: 2 december 2012, 10:52

Bericht door TieLo » 24 december 2012, 11:49

Bedankt voor jullie reacties.

Op zich is de communicatie niet het probleem. We respecteren elkaars wensen en we drukken ons hierin ook uit. Het is alleen in die vruchtbare periode dat het moeilijke wordt. We hebben nu één cyclus aan zelfinseminatie gedaan en dat ging heel vlot. Hij zondert zich af en hij kan zelfs op zeer korte tijd dan ejaculeren. Het is maar bij het klussen zelf dat het voor problemen zorgt, omdat hij dan druk ervaart. De zelfinseminatie is dan gelukkig iets dat de druk van de ketel haalt.
De gyn stelde nu voor om vanaf januari de cyclus op te volgen met echo's en dan ook direct met KI te beginnen. Zo kunnen we seks terug loskoppelen van de kinderwens.

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 26 december 2012, 8:28

Veel succes. Hopelijk lukt het inderdaad beter met KI, en zorgt het minder voor een druk zoals je zegt.

durpie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 november 2012, 18:56

Bericht door durpie » 29 december 2012, 18:12

Hoi,

Wij zitten thuis met hetzelfde probleem. Zijn al een aantal jaren aan het proberen, aantal UIU pogingen achter de rug, tevergeefs. Zijn nu naar een vruchtbaarheidskliniek overgestapt. Mijn man heeft de laatste jaren ook een zéér laag libido. Volgens hem ook vanwege de druk. Hij ervaart als "moeten presteren" en dat creeërt soms heel wat spanningen... Het gebeurt dat wij het soms maar 1x per maand doen (en dat gebeurde het afgelopen jaar heel erg vaak). Als je dan weet dat je in je vruchtbare periode zit en hij niet wil, is dat heel erg frustrerend. Je krijgt dan soms opmerkingen dat ik altijd zou zeggen dat het dé moment is, ik er te erg op gefocust ben,... Aan de gynaecoloog heb ik dit probleem niet verteld, aangezien hij dit niet wil...

TieLo
Berichten: 43
Lid geworden op: 2 december 2012, 10:52

Bericht door TieLo » 29 december 2012, 22:11

Hoi Durpie

Wel, dat probleem ken ik dus... Maar vorige cyclus verliep de zelfinseminatie probleemloos (niet dat we zwanger zijn, maar wanneer het moest, kon hij wel presteren) Misschien kan je dat ook proberen tot je verder geholpen wordt?

Dit is een gevoelig punt bij mannen... maar het bespreekbaar maken bij de gyn is best belangrijk hoor. Mijn man vindt het ook niet gemakkelijk om er over te praten, maar zolang ze gewoon weten dat het een laag libido is, weten ze voldoende.

Silinde
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 maart 2013, 18:46

Bericht door Silinde » 14 maart 2013, 12:44

Mijn wederhelft heeft dit ook... Nu weet ik sinds dec. dat ik sowieso geen eisprong heb dus haalt het niet veel uit, maar op dit moment is het ook alweer 4 maanden geleden. Daarvoor kwamen we ook op hoogstens 1 keer per maand, die ik dan in de goede periode probeerde te mikken.

TieLo
Berichten: 43
Lid geworden op: 2 december 2012, 10:52

Bericht door TieLo » 17 maart 2013, 16:16

Het is niet gemakkelijk om er mee om te gaan, en bij jou is het precies nog wat moeilijker dan bij ons... Hoe moet het nu bij jullie verder?

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 16 april 2013, 11:59

Hey Tielo, ik denk dat dit onderwerp vrij gevoelig ligt...

In een vorige relatie had ik ook dat probleem en tegelijk ook kinderwens. De medische oorzaak van niet zwanger raken lag echter wel bij mij. Maar het was voor mijn vorige partner een klus om bv te zorgen dat hij vers zaad had voor spermastaal. Ons sexleven was trouwens vóór proberen vervullen van kinderwens beperkt tot1 keer per maand. Vanaf het moment dat we in de fertilietiskliniek zaten werd het soms wel maar 1 keer per 2 maand.

De relatie heeft het niet overleefd en wellicht voor een stuk doordat de behandelingen onze relatie in een crisis deden terechtkomen en ik daardoor besefte hoe wezenlijk het verschil was tussen ons beiden. Ik gezegend met een extreem hoog libido en hij met een extreem laag. Vrijen is voor mij altijd meer geweest dan een middel om een kindje te maken, ik heb dat nodig om me geliefd en begeerd te voelen, om vrouw te zijn. Dus los van de vruchtbaarheidsproblematiek, kan bet ook echt wel druk op relatie, zeker als 1 van beide als een belangrijk fundament van de relatie beschouwde en de ander totaal niet.

Nu lees ik dat het bij jullie niet zo extreem is en vooral lees ik ook nergens dat jullie los van kinderwens een probleem hebben met het feit dat jullie man een laag libido heeft. Dat was bij mij wel anders. Ik had er beter wel met iemand over gepraat, want het heeft me echt veel moeite gekost om mijn eigen behoefte niet te zien als een obsessie en te kiezen voor een nieuw leven.

KimberleyVDB
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 juli 2013, 15:49

Bericht door KimberleyVDB » 6 oktober 2013, 10:53

Ik herken dit probleem ook wel. Wij hebben allebei niet echt een hoog libido. Daar komt nog eens bij dat ik vaginisme heb en PCOS, mijn echtgenoot zijn penis is niet extreem gevoelig. Wij zitten nu in de tweede ronde van clomid en pregnyl. Mijn gynaecoloog heeft gezegd dat we hierna nog 1x kunnen proberen via deze manier, of verdere onderzoeken kunnen doen. Ergens ga ik nu voor het tweede aangezien de druk te groot wordt. Mijn ventje heeft ook gezegd dat het bij hem nu niet goed lukt door de stress.

Tielo hoe is het nu verder bij jullie gegaan met de behandeling. Heeft het geholpen?


Groetjes!

muizie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 september 2014, 12:04

Re: Man met een laag libido

Bericht door muizie » 19 september 2014, 12:12

Dit onderwerp is intussen al wat ouder, maar misschien vind ik hier toch nog wat lotgenoten terug.
Normaal zit ik op een ander forum, maar daar heb ik intussen gemerkt dat een laag libido bij mannen echt nog taboe is.

Ik ben een 30jarige vrouw met 2 kindjes (4 en 6). Sinds enige tijd heb ik een nieuwe vriend en samen met ons tweetjes proberen we nu al bijna een half jaartje om een derde kindje op de wereld te krijgen. Nog veel te vroeg om te beslissen of er iets mis is, maar het verloopt niet echt vlotjes omwille van het lage libido van m'n vriend.

Dat lage libido komt er doordat hij een ziekte heeft, die ervoor zorgt dat spieren en gewrichten vaak pijn doen, hij snel en vaak moe is en daarbovenop een lage weerstand heeft door de medicijnen en hij dus ook sneller en feller ziek wordt.
Ik daarentegen ben gezegend met een vrij hoog libido en net zoals bij Engel0405 heeft seks voor mij ook meer betekenis dan voortplanten. Ik heb dit ook nodig om me geliefd te voelen, om het gevoel te hebben dat ik iets voor hem beteken. En die twijfelgevoelens, het gevoel van afgewezen te zijn, dat steekt meestal al de kop op amper 1 week na de laatste vrijpartij. Onlangs heb ik door omstandigheden (mijn regels, hij ziek, stress, ...) 3 weken geduld moeten hebben en stond ik letterlijk op ontploffen. Ik word dan ook een beetje afstandelijk...

De omgeving lijkt dit niet serieus te nemen en extra stimulatie helpt hier ook niet (lingerie ofzo). Zou gewoon fijn zijn om af en toe m'n verhaal eens kwijt te kunnen aan iemand die dit zelf ook meemaakt.

groetjes

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: Man met een laag libido

Bericht door trinity » 20 september 2014, 8:18

Hoi, dit lezen zet mij aan het denken. Eigenlijk hebben zowel ik als mijn man een laag libido. We hebben er nooit woorden over want als het zo 1X in de maand gebeurt kunnen we weer weg voor een tijd. Om het zo maar even te zeggen
Al stel ik mij soms de vraag of het gezond is voor de relatie. Ze zeggen toch altijd dat sex belangrijk is in het leven
Nu hebben we van in het begin al altijd weinig sex gehad maar sedert we weten dat de kans op natuurlijke zws miniem is, gaat het nog meer bergaf. En dan als zeker als we bezig zijn met stimulatie
Oh, zolang we op andere vlakken niet naast mekaar beginnen lopen kan het wel geen kwaad zeker.
We hebben er gewoon geen behoefte aan
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten