op naar ronde 2

Plaats reactie
Inge'89
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 december 2012, 9:05

op naar ronde 2

Bericht door Inge'89 » 17 december 2012, 8:36

Hey allemaal,
Ik ben Inge en het is de eerste keer dat ik een onderwerpje plaats

Ik ben in juni gestopt met de pil, in augustus gingen we trouwen dus ik dacht, niemand die na een paar maand al een dikke buik zal zien, wij lekker oefenen, en inderdaad no way!! geen maandstonden die er door kwamen,
wij hadden iets van oeps, maar wel doodgelukkig, zwangerschaptestje gedaan -> negatief
wat raar.. ok wachten we nog een paar weekjes.. Lekker verder oefenen dan..
Opnieuw nog geen nieuws, opnieuw testje gedaan, bloedonderzoek, allemaal negatief..
Toen we dan terug waren van huwelijksreis, toch naar gyne gegaan, blijkt dat er geen eitje rijpt, heb superlage hormonen ed dus PCOS.. HUH alsof de grond van onder mn voeten wegzakte..
Gyne stelde ons wel gerust, er waren genoeg manieren om toch zwanger te worden, en toen begonnen we met clomid op dag 3, 5 dagen lang, toen follikelmeting, lekker groot ei van 2.2mm, pregnyl gekregen om het te doen springen, (want er gebeurt niets vanzelf bij me) Wij lekker oefenen weer, en dan 2W afwachten, jammer genoeg ..
Nu nog 2 dagen wachten en dan de volgende kuur Clomid gevolgd door pregnyl

Heeft nog iemand hier ervaring mee? Dacht dat clomid wel redelijke kans op zwangerschap gaf? Ben toch wel onderust, stel je voor..

anie
Berichten: 784
Lid geworden op: 16 juni 2011, 23:48

Bericht door anie » 19 december 2012, 1:32

Inge, iedereen met gewoon pco wordt wel zwanger om je gerust te stellen. Het hangt gewoon van alles wat af, geluk hebben is wat telt. Maak je niet ongerust, dit zijn basisproblemen. Veel succes!

Inge'89
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 december 2012, 9:05

Bericht door Inge'89 » 26 december 2012, 10:07

Ondertussen al 2x teruggegaan naar gyne, had eerst links een iets grotere follikel, maar nog niet groot genoeg voor met pregnyl de eisprong uit te lokken..
de 2e maal waren er rechts 2 grotere, maar ook hier nog niet groot genoeg..
zijn ondertussen dag 14, morgen opnieuw kijken of er nu al een groter is..
Toen ik de eerste maal clomid nam was er op dag 12 al een joekel van een follikel te zien van 2,2cm.. Hopen dat het morgen DDay is

Inge'89
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 december 2012, 9:05

Bericht door Inge'89 » 2 januari 2013, 13:38

Inge'89 schreef:Ondertussen al 2x teruggegaan naar gyne, had eerst links een iets grotere follikel, maar nog niet groot genoeg voor met pregnyl de eisprong uit te lokken..
de 2e maal waren er rechts 2 grotere, maar ook hier nog niet groot genoeg..
zijn ondertussen dag 14, morgen opnieuw kijken of er nu al een groter is..
Toen ik de eerste maal clomid nam was er op dag 12 al een joekel van een follikel te zien van 2,2cm.. Hopen dat het morgen DDay is
Gisteren Pregnyl gezet, gisteren vandaag en morgen klussen, en dan hopen op goed nieuws.. ppfff altijd dat afwachten,,

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Bericht door Eliza » 2 januari 2013, 14:44

Sorry Inge, voor mijn vrijpostig bemoeien in iets delicaat. Maar klussen jullie niet wa veel? We hebben eens geklust een dag voor doktersbezoek. We wisten het niet op voorhand, maar ze wouden een spermastaal. Daarna kwam het nieuws: geen leven in het staal te bespeuren... jeetje we zaten in zak en as. Maar ze testen altijd twee keer, de keer erna zat het vol leven..., omdat we een tijdje van elkaar afgebleven zijn. :wink:
Ik heb me laten wijsmaken dat je best 2 à 3 dagen tussen laat. Sperma overleeft 3 dagen in jouw. Te lang tussen laten is dan ook weer niet goed. Misschien eens vragen aan dokter voor best practices?
Veel klusplezier!

tamara_db
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 januari 2013, 8:24

Bericht door tamara_db » 31 januari 2013, 8:36

Hey Inge,

Ik denk dat je inderdaad niet elke dag 'klust'. Mijn vriend heeft ook een spermastaal moeten doen, en wij mochten 5 dagen geen betrekking hebben.

Ik zit aan mijn laatste poging met Pregnyl + Clomid en rond dag 12 moet ik op onderzoek bij de gyneacoloog en hij zegt mij dan letterlijk 'op deze dag pregnyl, de dag erna betrekking', dus wij hebben de dagen ervoor geen betrekking, onder andere om een goede zaadkwaliteit te hebben.

Veel succes!

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 2 februari 2013, 10:23

Dag Inge,
Ik denk dat het mss ook afhangt van de zaadkwaliteit van de man hoeveel je mag klussen of van de visie van de gyn. Onze gyn raadde ons in de tijd aan om gewoon vanaf dag elf dagelijks te klussen voor het geval dat er een escapeovulatie was (wat dus niet het geval was). Mijn man heeft echter wel een zeer goede zaadkwaliteit (hij zat ver boven normale waarden, enfin zij de gyn toch).
Zelf had ik bij mijn eerst keer met clomid een mooie follikel maar wel late rijping (dag 16 of 17 weet niet meer precies). Daarna werd de dosis steeds opgedreven tot zelfs 4 compr (wat dus eigenlijk niet aangeraden wordt) maar de follikels groeieden niet goed (genoeg). De gyn zij dat er inderdaad een mate van gewenning kan zijn. Hopelijk is dit bij jou niet het geval maar heb je gewoon een wat latere rijping.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten