Wat kost spermaonderzoek?

Plaats reactie
TamaraB
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 januari 2013, 15:08

Wat kost spermaonderzoek?

Bericht door TamaraB » 14 januari 2013, 15:10

Dag iedereen

Bij mijn man en ik lukt het niet om zwanger te worden. Bij mij is na een geboorte en een doodgeboorte nu PCO vastgesteld. Mijn partner is niet dezelfde als de vader van mijn kinderen dus wil men hem ook testen om zeker te zijn. Ik weet dat spermaonderzoek niet wordt terug betaald door het ziekenfonds. Weet iemand wat de kostprijs daarvan is? (niet dat we willen besparen op onderzoeken of gierig zijn, maar het is wel goed om weten op voorhand)

groetjes

Duffy
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 november 2012, 10:04

Bericht door Duffy » 16 januari 2013, 11:23

Dag Tamara,

Wij hebben indertijd via de huisarts een sperma onderzoek laten doen bij een labo. We kregen potje mee van huisarts, konden thuis staal nemen en dan direct afgeven bij het labo. Na paar dagen wisten we resultaat. Als ik mij niet vergis viel die factuur van labo zeer goed mee. Rond de 20 euro dacht ik. Ik zal de factuur nog wel opzoeken voor zeker te zijn. Mss was dit omdat we via huisarts gingen...?

Nadien via universitair ziekenhuis hebben we ook spermaonderzoek gedaan en op de factuur was toen het onderdeel wel pak duurder voor sperma onderzoek. Ik dacht rond de 100 euro. Maar dit was wel uitgebreider onderzoek.

Ik zoek de exacte bedragen nog op voor je!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten