relatie loskoppelen van kind

Plaats reactie
Willeke1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 januari 2013, 10:40

relatie loskoppelen van kind

Bericht door Willeke1983 » 7 april 2013, 10:32

Hallo Allemaal,

Ik wil even kort mijn verhaal doen en eens nagaan of er nog lotgenoten zijn.
Mijn vriend en ik hebben tot hiertoe een latrelatie gehad. We zijn 3 jaar samen. Ik heb altijd verlangd naar meer, je weet wel: huisje, boompje, kindje...

De reden dat we dan ook nog niet zijn gaan samenwonen is omwille van mijn kinderwens en omwille van het feit dat mijn vriend de relatie goed vind zoals die is. Hij wil geen kinderen omwille van verschillende redenen: hij is zelf kind van gescheiden ouders en heeft daar als kind heel erg van afgezien. Hij heeft bovendien een job die geen zekerheid biedt, maar hij wil er ook niet weg gaan omdat hij er al zo lang werkt en geen verandering wil. Hij vind zichzelf bovendien te oud. Hij is er 42, ik wordt er 30.

Nu had ik hem voor het blok gezet: ofwel kiest hij voor mij en neemt m'n kinderwens erbij, ofwel zet ik er een punt achter en dan wil ik gaan voor bam-mam.

Zijn voorstel is nu dat ik gewoon ga voor bam-mam en we elkaar ondertussen gewoon blijven zien en onze lat-relatie verder zetten.
Ik weet niet of ik dat wel zie zitten. Ik vind het zo moeilijk om me los te maken van het idee huisje boompje kindje met een partner en bovendien staat het een gezonde relatie nadat ik dan uiteindelijk een kindje zou hebben van een zaaddonor in de weg.

Ik ben ookbang dat als ik dan voor bam-moederschap ga en ik zou klagen over kwaaltjes dat ik ook het deksel op mijn neus zal krijgen en dat hij me niet zal steunen in de zin van: "tjah het was jou keuze, ik heb je hier niet toe gedwongen".

Ik weet niet of ik dat er dan nog bij wil/kan nemen. Het lijkt me dat de zwangerschap op zich al zwaar en emotioneel zal zijn en bovendien wil ik dat dat een gelukkige periode wordt en wil ik me niet druk hoeven maken over een relatie die dan ook nog eens onder druk staat.

Zijn er hier mensen die hetzelfde meegemaakt hebben of in dezelfde situatie zitten? Hoe is dat bij jullie verlopen?

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Bericht door Cleopatra » 9 april 2013, 13:08

Misschien grof maar euh hij wil de lusten (zelfs niet samenwonen !?) maar niet de lasten ? Allé lasten, hoe je het bekijkt eh, ik vind zorgen voor elkaar en voor kinderen fijn.
...in ieder geval veel succes !

Engel0405
Berichten: 852
Lid geworden op: 5 mei 2010, 14:22

Bericht door Engel0405 » 16 april 2013, 12:10

Run forrest run...

Meid 1 goede raad: dit is volgens mij toch geen volwaardige relatie aangezien jij duidelijk een heel andere verwachting hebt dan hem van een ideale situatie.
Alleenstaand moederschap is volgens mij niet evident en ik vrees dat hij niet er zal zijn voor jou zoals je hoopt.

Ik zou zelf nooit voor iets minder kiezen dan wat ik echt wil, ik denk dat je jezelf enorm tekort zou doen, door hem niet echt voor de keuze te stellen: een echte relatie of de deur.

Wellicht is dit nogal cru uitgedrukt, maar ik heb al vriendinnen genoeg gezien in dit soort halfslachtige relaties. En guess wat, ze worden dan uiteindelijk nog eens gedumpt ook ondanks al wat ze al die tijd hebben geslikt. Als jij een echte man wil die jou geeft wat je nodig hebt, dan zal je toch wel een heel duidelijke keuze moeten maken en hij ook!

myrthevl
Berichten: 89
Lid geworden op: 14 april 2009, 8:34

Bericht door myrthevl » 26 mei 2013, 15:02

Iemand voor het blok zetten om aan kinderen te beginnen, dat kan niet vind ik. Kinderen krijgen is een ingrijpende gebeurtenis en als iemand daar niet 100% voor kiest, is de kans toch veel groter dat het slecht afloopt. als jij kinderen boven je huidige relatie verkiest, dan zou ik gewoon met hem breken en dan nog eens goed nadenken of je het alleen wil doen.

Willeke1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 januari 2013, 10:40

Bericht door Willeke1983 » 26 mei 2013, 20:46

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb ondertussen de relatie beëindigd. Ik zag er inderdaad geen oplossing in en een halfslachtige relatie waarbij het kind er maar wordt bijgenomen zag ik ook niet zitten. Tenslotte zal dat kindje voor mij zo ontzettend belangrijk zijn en kan ik niet dulden dat hij/zij erbij genomen wordt omdat hij nu eenmaal van de mama houdt.

Ik heb ondertussen ook al heel fijne gesprekken gehad met mijn ouders en met mijn zussen, en ik heb de keuze gemaakt om er nu toch alleen voor te gaan.
Ik heb heel erg veel steun vanuit mijn omgeving en ook de praktische kant zal volgens mij wel lukken.

Een nieuwe relatie zit er sowieso niet in, omdat ik er momenteel ook niet voor open sta. Ik wil toch liever eerst voor dat kindje gaan en een nieuwe liefde, dat kan later nog wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten