HSG onderzoek traumatische ervaring

Plaats reactie
Jada_Casa
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 april 2013, 15:21

HSG onderzoek traumatische ervaring

Bericht door Jada_Casa » 22 april 2013, 16:47

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op de forum en blij dat ik hier terecht kan voor info, advies en dat ik mijn verhaal kan delen, want denk zelf dat ik hier veel beter begrepen wordt dan mijn familie en vrienden die allemaal kinderen hebben.

Afgelopen week had ik een HSG onderzoek en wat ben ik toch slecht behandeld :evil: . Er werd niet een uitleg gegeven van wat er ging gebeuren. De arts kwam binnen zonder gedag te zeggen en moest meteen mijn benen spreiden.En oh wat deed het zo'n pijn om die speculum in te brengen.De arts was zo ruw!!!Ik kon de pijn niet meer verdragen. Hij werd zo boos en trok de speculum eruit en gooide die keihard op tafel en zei dat hij ermee stopte en liep weg zonder nog wat te zeggen. Ik helemaal van slag en werd dat nog meer toen ik een beetje bloedverlies had. Heb er echt een trauma aan over gehouden.

De assistente zei dat het onder verdoving moet gebeuren, want de spieren rond en in mijn vagina zijn erg gespannen. Dat laatste klopt wel maar als ze een kleine speculum hadden gebruikt was er niks aan de hand. Mijn gynaecoloog had dat ook in de brief gezet, maar werd gewoon genegeerd. Zijn er nog meer bij wie de onderzoek niet gelukt is, omdat het zo pijnlijk was? En is het wel mogelijk om dit onderzoek onder verdoving te doen?

Ik weet het allemaal niet meer. Ben echt moe van alles. Moe van opmerkingen in mijn omgeving en ben het zat dat sommigen me nu al voor onvruchtbare uitmaken, want in ons cultuur moet een vrouw binnen 6 maanden zwanger raken als ze geen anticonceptie gebruikt. Heb al tig inwendige onderzoeken gehad en alles blijkt goed te zijn (ook bij partner). Soms denk ik vergeet kinderen gewoon want die zullen toch niet komen :cry:

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 3 juni 2013, 7:21

Jada: zo'n lompe boer zeg. Mijn hsg onderzoek werd. Gedaan door mijn vertrouwde gyn in het ziekenhuis. Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat die man mij goed begeleide. Het is geen prettig onderzoek, maar het was voor mij( behalve dat ik een zware allergische reactie op de contraststof heb gedaan en hiervoor onmiddellijk goed ben opgevangen) helemaal niet traumatisch. Het kan dus anders. Mss een andere dokter? Je eigen gyn vragen? Veel sterkte alleszins

AnTan
Berichten: 1062
Lid geworden op: 5 september 2012, 12:32

Bericht door AnTan » 8 juli 2013, 18:37

Ik vind het vreselijk wat je is overkomen. Dokters kunnen soms zo ... zijn.
Zou voor mij ook traumatisch zijn. Ben altijd heel bang en heel snel pijn, en krijg ook altijd veel reactie en commentaar en 'nerveuze' artsen daardoor.
Maar goed, het is hun job om onderzoeken te doen, maar dat mag ook met het nodige gevoel voor de persoon zijn vind ik.

Veel succes nog

Cleopatra
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 maart 2012, 13:25

Bericht door Cleopatra » 8 juli 2013, 22:42

Ik zou klacht neerleggen bij de medisch directeur van het ziekenhuis en/of bij de orde der geneesheren !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten