IVF bij lesbisch koppel

Plaats reactie
nuyens.sofie@hotmail.com
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 juni 2013, 16:42

IVF bij lesbisch koppel

Bericht door nuyens.sofie@hotmail.com » 9 juni 2013, 16:52

Ik vroeg me af of iemand me een plaats kan aanraden waar IVF kan worden toegepast bij een lesbisch koppel?

miva
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 juni 2013, 11:53

Bericht door miva » 10 juni 2013, 12:58

Beste,

Ik kan je UZ Gent aanraden.
Ik kom uit amsterdam en rij 2, 5 uur voor mijn ivf.
Sterkte.
Groetjes
Miva

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 15 juli 2013, 9:41

Zeker UZ Gent! Wij zijn daar nu ook bezig en zeer tevreden. Je wordt er echt niet anders behandeld omwille van je geaardheid. Ook de dokter die de inseminaties uitvoert is een zeer capabele man die je echt helemaal oppept als je even de moed verliest.

ceba
Berichten: 373
Lid geworden op: 15 maart 2013, 15:00

Bericht door ceba » 18 augustus 2013, 21:08

Wij zijn in behandeling in ZOL Genk.
Zijn er dan ziekenhuizen waar ze lesb weigeren?

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 6 september 2013, 9:42

ceba schreef:Wij zijn in behandeling in ZOL Genk.
Zijn er dan ziekenhuizen waar ze lesb weigeren?
In Leuven niet dacht ik. Misschien ondertussen wel.
Als je geen gesprek wil met de consulente (psychologe) wel beter niet UZ Gent kiezen dan. In Jette is het niet verplicht dacht ik. Maar het houdt echt niets in.

Damy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 september 2013, 16:48

Bericht door Damy » 12 september 2013, 16:53

Wij zijn in behandeling in Jette en de eerste afspraak is ook met een psycholoog daar en als zij haar goedkeuring geeft dan mag de behandeling begonnen worden. Wij zijn ook 2 vrouwen en mijn droom was al 10 jaar om het eitje van mn schat te dragen, zo is het toch van ons allebei! Niet eenvoudig... Na 6 weken hormonen, vorige dinsdag terugplaatsing van haar eitje gehad en maandagavond al een positieve zwangerschapstest! <3

Damy
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 september 2013, 16:48

Bericht door Damy » 12 september 2013, 16:57

In het Middelheim in Antwerpen noemden ze mijn droom vorig jaar: een romantische utopie, ze zeiden dat IVF in België voorbehouden was voor hetero's met fertiliteitsproblemen en stelden inseminatie bij één van ons twee voor. Ik heb dan gezegd dat ik een droom van 10 jaar niet zo snel kon los laten... DAAR ga ik mijn romantische utopie toch effe laten kijken na de geboorte! :D

Gitsel
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 juli 2015, 10:56

Re:

Bericht door Gitsel » 23 februari 2017, 18:42

Damy schreef:Wij zijn in behandeling in Jette en de eerste afspraak is ook met een psycholoog daar en als zij haar goedkeuring geeft dan mag de behandeling begonnen worden. Wij zijn ook 2 vrouwen en mijn droom was al 10 jaar om het eitje van mn schat te dragen, zo is het toch van ons allebei! Niet eenvoudig... Na 6 weken hormonen, vorige dinsdag terugplaatsing van haar eitje gehad en maandagavond al een positieve zwangerschapstest! <3
Bij ons is dat jammer genoeg niet zo'n succes..
Wij zijn in behandeling in het UZ Gent.
Al 3 keer een pick up bij mijn vriendin en terugplaatsing bij mij, we zijn al 1 jaar bezig, maar voorlopig nog geen enkel resultaat.
We gaan onze droom moeten laten voor wat hij is vrees ik

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten