Lesbisch en een kinderwens

Plaats reactie
LynnF
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 november 2013, 10:18

Lesbisch en een kinderwens

Bericht door LynnF » 9 november 2013, 10:27

Hallo iedereen

Na veel getokkel op google en gesnuister op het internet ben ik hier terecht gekomen.
Ik las een aantal van jullie ervaringen en heb me meteen ingelogd, want ook wij zitten met een HOOP vragen.

Tussen mij en mijn vriendin is er een hele grote kinderwens.
Sinds kort hebben we besloten om via een KID behandeling onze kans te wagen.
Wij zitten met heel wat vragen.
Kunnen jullie ons wat meer info geven over de procedure die aan de effectieve behandeling vooraf gaat?
Verschilt deze met de procedure die vooraf gaat bij een heterokoppel?
Heb je enig beslissingsrecht naar donors toe?
Klopt het dat vele koppels of BAM's heel vaak moeten proberen vooraleer het effectief lukt?
Zijn er risico's voor de baby in vergelijking met een natuurlijke bevruchting?


Wij zijn echt nieuwsgierig naar de reacties.
Tenslotte kan je geen beter advies krijgen dan dat van mensen die in dezelfde situatie zitten of gezeten hebben.

xxx

Luna...
Berichten: 25
Lid geworden op: 8 november 2013, 20:04

Bericht door Luna... » 9 november 2013, 10:51

Hoi Lynn,

Ik ben ook nieuw hier op het forum, maar wij zijn al volop bezig met KID. Morgen onze 3de poging.

Tijdens onze zoektocht naar hoe zo'n procedure loopt, kwam steeds één iets terug: alles hangt af van het ziekenhuis waar je gaat.

Wij maakten een afspraak in het fertiliteitscentrum voor wat meer informatie. Er volgde een gesprek met de psycholoog, een hsg-onderzoek (onderzoek van de eileiders) en een bloedafname bij ons allebei. Daarna volgde het intakegesprek waarbij we de donor mochten 'kiezen': kleur haar, ogen en huid en bloedgroep van onszelf bepaalden dit mee. Dat kan erg snel gaan afhankelijk van hoe je alles kan plannen. Vanaf we de betaling (€1200) deden, bestelden ze de rietjes (sperma) en konden we aan de slag. De betaling is een soort van voorschot dat je geeft en waar ze alle eerste kosten van aftrekken. Na onze 2de inseminatie zaten wij al aan dat bedrag en nu mogen we beginnen extra betalen. Ik weet niet of dat veel verschilt met de procedure bij heterokoppels. Maar let dus wel op, het verschilt echt van ziekenhuis tot ziekenhuis.

De 1ste dag van je maandstonden bel je hen op en dan zeggen ze welke dag je mag gaan voor een inwendige echo en bloedafname. Diezelfde dag bellen ze je terug op om te zeggen wanneer de inseminatie (IUI) zal plaatsvinden of als je follikels nog niet groot genoeg waren, wanneer je nog eens terug moet voor echo&bloed. 36 uur voor de IUI moest ik een pregnylspuitje zetten, maar dat hangt ook af van waar je gaat en welke behandeling ze je geven.

Ik hoorde iets van %15 kans per inseminatie, maar ik zou me er niet te veel op vastpinnen. Over mogelijke risico's voor de baby hoorde ik nog niets...

Veel succes!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 12 november 2013, 11:20

hey dames..

jullie kunnen altijd terecht bij het topic IUI
daar is een topic: IUI & KID

Daar vind je nog ladies...

succes

Lottelke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 november 2013, 11:36

welk fertiliteitscentrum?

Bericht door Lottelke » 20 november 2013, 11:58

Beste Luna

welk fertiliteitscentrum was dat?
Is de identiteit van de donor bekend?

Groetjes,

Elke
Luna... schreef:Hoi Lynn,

Ik ben ook nieuw hier op het forum, maar wij zijn al volop bezig met KID. Morgen onze 3de poging.

Tijdens onze zoektocht naar hoe zo'n procedure loopt, kwam steeds één iets terug: alles hangt af van het ziekenhuis waar je gaat.

Wij maakten een afspraak in het fertiliteitscentrum voor wat meer informatie. Er volgde een gesprek met de psycholoog, een hsg-onderzoek (onderzoek van de eileiders) en een bloedafname bij ons allebei. Daarna volgde het intakegesprek waarbij we de donor mochten 'kiezen': kleur haar, ogen en huid en bloedgroep van onszelf bepaalden dit mee. Dat kan erg snel gaan afhankelijk van hoe je alles kan plannen. Vanaf we de betaling (€1200) deden, bestelden ze de rietjes (sperma) en konden we aan de slag. De betaling is een soort van voorschot dat je geeft en waar ze alle eerste kosten van aftrekken. Na onze 2de inseminatie zaten wij al aan dat bedrag en nu mogen we beginnen extra betalen. Ik weet niet of dat veel verschilt met de procedure bij heterokoppels. Maar let dus wel op, het verschilt echt van ziekenhuis tot ziekenhuis.

De 1ste dag van je maandstonden bel je hen op en dan zeggen ze welke dag je mag gaan voor een inwendige echo en bloedafname. Diezelfde dag bellen ze je terug op om te zeggen wanneer de inseminatie (IUI) zal plaatsvinden of als je follikels nog niet groot genoeg waren, wanneer je nog eens terug moet voor echo&bloed. 36 uur voor de IUI moest ik een pregnylspuitje zetten, maar dat hangt ook af van waar je gaat en welke behandeling ze je geven.

Ik hoorde iets van %15 kans per inseminatie, maar ik zou me er niet te veel op vastpinnen. Over mogelijke risico's voor de baby hoorde ik nog niets...

Veel succes!

Luna...
Berichten: 25
Lid geworden op: 8 november 2013, 20:04

Bericht door Luna... » 23 november 2013, 21:36

Wij gaan in Brugge en het is een onbekende donor.

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 24 november 2013, 14:49

Wij zijn ook een lesbisch koppel en gaan naar UZ Gent voor onze behandeling.

We 'werken' ook met een onbekende donor en hebben ongeveer dezelfde stappen doorlopen als Luna (enkel minder onderzoeken vooraf).

Ik denk niet dat er een verschil is met heterokoppels die donorzaad gebruiken.

Veel zaken hangen af van het ziekenhuis dat je kiest en van je voorgeschiedenis.
Elke kliniek heeft zo'n beetje een parcours op voorhand uitgestippeld dat de patiënten volgen afhankelijk van de situatie.

Op het forum IUI KID zal je inderdaad wel veel wijzer worden :P

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 25 november 2013, 10:10

In jette betaal je per keer je rietje donorzaad.

Per iui betaal je 200 euro voor het donorzaad..
maar wachttijd om te starten is wel 8-9 maand.
terwijl in andere ziekenhuizen dit veel sneller kan.

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 25 november 2013, 12:05

Amaai dat is wel lang hé! Wij hebben in januari gebeld voor een afspraak en in februari zaten we daar. In mei zijn we begonnen.

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 26 november 2013, 11:25

volgens jette verschil in donorbank..
in Jette uitsluitend belgische donoren
en in andere ziekenhuizen ook buitenlandse ofzoiets...

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Bericht door Michelle » 26 november 2013, 19:25

Inderdaad, UZ Gent werkt ook met Deense. Ik wist dat niet van Jette dat die enkel Belgische gebruiken.
Er is een tekort aan zaad, vandaar dan de wachttijd.
Weer iets bijgeleerd!

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Bericht door Vraagtekens » 27 november 2013, 9:22

jep jep..
Maar je kan het wel zelf aankopen en daar laten gebruiken he..
maar dan ben je zelfs verantwoordelijk ervoor en je moet dan ook nog eens extra kost betalen..

Jette gebruikt dus enkel zijn eigen databank voor donoren..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten