Lesbische kinderwens : startfase

Plaats reactie
Xiatje
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 december 2013, 10:32

Lesbische kinderwens : startfase

Bericht door Xiatje » 13 december 2013, 11:04

Hallo iedereen,

sinds een tijdje zijn mijn partner en ik beginnen spreken over "samen" zwanger worden. Ikzelf ben momenteel 30 jaar en ik heb echt het gevoel dat ik er klaar voor ben.
De kinderwens is er gekomen omdat ik me MEER dan goed voel bij mijn huidige partner...zij is echt de vrouw van mijn dromen. We zijn nu 2,5j samen.

Tussen mijn partner en mij is er een leeftijdsverschil van 16jaar (zij is ouder). Daarom willen we natuurlijk ook niet te lang meer wachten. Omdat zij al 2 kinderen heeft uit een vorig huwelijk en natuurlijk omwille van de leeftijd en omdat ik echt wel sta te popelen om het gevoel van zwanger te zijn :) mee te maken hebben we (evident) besloten dat ik het kindje zal dragen :)
Natuurlijk is het voor lesbische koppels niet zo "makkelijk" om op 1,2,3 zwanger te geraken en gaan er (denk ik toch) een hoop procedures aan vooraf :?

Ik heb al een beetje op het forum zitten lezen en blijkbaar hangt er veel af van in welk ziekenhuis je gaat voor de behandeling ?
Ik ga nu maandag eens op gesprek bij de gyneacoloog (E. Dufraimont - Imalda bonheiden) en hopelijk kan zij mij daar meer uitleg over geven.
Ik hoop echt dat er niet TE veel tijd moet overgaan vooraleer we aan de effectieve behandeling zouden kunnen beginnen... :?

Misschien iemand die zijn ervaringen wilt delen ?
Is er iemand die ook ooit gestart is via Imelda ?

Zijn er bepaalde voorwaarden waar je zelf moet aan voldoen ? Kunnen ze je eventueel weigeren voor KID ?

Alleen al van al die vragen en onduidelijkheden wordt ik een beetje... :cry:

Xiatje
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 december 2013, 10:32

Afspraak gemaakt

Bericht door Xiatje » 17 januari 2014, 12:27

Hallo iedereen,

ondertussen ben ik op gesprek geweest bij mijn gyneacoloog en ze heeft mij aangeraden om contact op te nemen met een fertiliteitscentrum...
Ze had er 3 aangegeven waar we naartoe zouden kunnen gaan : UZA, Jette of Life Leuven.
Vermits ik de meeste informatie teruggevonden had over Jette heb ik dus daar een afspraak gemaakt.
We mogen langsgaan voor ons eerste gesprek op woensdag 12/02/2014 :D
Hopelijk heb ik de juiste keuze van ziekenhuis gemaakt maar ik wist echt niet welke te kiezen :?:
Van Life Leuven had ik al een paar negatieve commentaren gelezen, dus die had ik eigenlijk al geschrapt, maar dat kan natuurlijk ook verkeerd zijn. :roll:

Is er iemand die ook recent gestart is in Jette ? Heeft er iemand een idee van de wachttijden daar momenteel ?
En hoe zijn de wachttijden momenteel bij UZA of Life Leuven ?
Want ik weet niet zo goed, of het zinvol is om op 2 plaatsen eens langs te gaan ? Of misschien mag dit ook helemaal niet ?

elske12
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 februari 2014, 14:14

Re: Afspraak gemaakt

Bericht door elske12 » 13 februari 2014, 14:17

Hey!

Mijn vriendin en ik gaan naar het ziekenhuis in genk, aanstaande dinsdag hebben wij een afspraak... Wat ze mij in Genk konden vertellen is dat het minstens 6 weken duurt eer we eraan konden beginnen, eerst een hoop testen en bedenktijd....
Xiatje schreef:Hallo iedereen,

ondertussen ben ik op gesprek geweest bij mijn gyneacoloog en ze heeft mij aangeraden om contact op te nemen met een fertiliteitscentrum...
Ze had er 3 aangegeven waar we naartoe zouden kunnen gaan : UZA, Jette of Life Leuven.
Vermits ik de meeste informatie teruggevonden had over Jette heb ik dus daar een afspraak gemaakt.
We mogen langsgaan voor ons eerste gesprek op woensdag 12/02/2014 :D
Hopelijk heb ik de juiste keuze van ziekenhuis gemaakt maar ik wist echt niet welke te kiezen :?:
Van Life Leuven had ik al een paar negatieve commentaren gelezen, dus die had ik eigenlijk al geschrapt, maar dat kan natuurlijk ook verkeerd zijn. :roll:

Is er iemand die ook recent gestart is in Jette ? Heeft er iemand een idee van de wachttijden daar momenteel ?
En hoe zijn de wachttijden momenteel bij UZA of Life Leuven ?
Want ik weet niet zo goed, of het zinvol is om op 2 plaatsen eens langs te gaan ? Of misschien mag dit ook helemaal niet ?

avivamichaela
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 maart 2014, 8:53

Is er iemand die ook recent gestart is in Jette ?

Bericht door avivamichaela » 5 maart 2014, 8:55

Van Life Leuven had ik al een paar negatieve commentaren gelezen, dus die had ik eigenlijk al geschrapt, maar dat kan natuurlijk ook verkeerd zijn. Rolling Eyes

Is er iemand die ook recent gestart is in Jette ? Heeft er iemand een idee van de wachttijden daar momenteel ?
En hoe zijn de wachttijden momenteel bij UZA of Life Leuven ?
Want ik weet niet zo goed, of het zinvol is om op 2 plaatsen eens langs te gaan ? Of misschien mag dit ook helemaal niet ?




----------------------------------------
Nike Air Max 90

Puppytje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 maart 2014, 13:32

Bericht door Puppytje » 27 maart 2014, 13:36

Hallo

Wij hebben ons eerste gesprek gehad in jette maart 2012 en december 2012 kregen we onze brief in de bus.
UZA heeft bijna geen wachttijd maar daar moet je nog "goedgekeurd " worden door de psycholoog.

Verder heel tevreden van jette, enkel de wachttijd op donorzaad duurt lang.

Michelle
Berichten: 439
Lid geworden op: 27 februari 2013, 16:49

Re: Lesbische kinderwens : startfase

Bericht door Michelle » 6 juni 2014, 9:18

Hey Xia!

Ik zie nu pas je bericht hier.
Hoe gaat het ondertussen? Zijn jullie al gestart?
Je kunt anders naar de groep IUI KID komen, daar zijn er zeker die in Jette in behandeling zijn.

Groetjes
25 jaar (lesbisch koppel)
2013: start met partner
januari 2015: partner blijkt miniem vruchtbaar
maart 2015: start IUI bij mij, direct zwanger!
Uitgerekend: 8/12/15

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten