nieuw hier... zo overweldigend

Plaats reactie
Brien
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 maart 2014, 20:42

nieuw hier... zo overweldigend

Bericht door Brien » 19 maart 2014, 20:52

Hoi,

Ik hoop dat ik dit allemaal in het juiste deel plaats ;)

Ben nu bijna een jaar geleden gestopt met de pil (vol goede moed)
Heb ondertussen nog maar 2 keer men regels gehad (telkens voor +- 3 maanden en stopten enkel met inname van Duphaston)

Na overleg met de huisarts eerst een afspraak gemaakt bij een gynaecoloog, en haar uitleg was dat ik wss geen natuurlijke eisprong had, maar dat ik eerst maar eens moest proberen om zoveel mogelijk af te vallen, en dan 3 maand later maar even moest terugkomen...
Late rheb ik het hierover gehad met mijn huisarts, en zij zei ook dat afvallen zeker geen kwaad kon, maar dat dit wss bij mij geen oplossing ging bieden, aangezien ik deze problemen op men 11e ook al had (achteraf valt je frank dan natuurlijk).
Ben op mijn 11e met de pil begonnen omdat ik maar bleef bloeden...

Verder ben ik nog 2 keer bij die gyn geweest, maar iedere keer kwam ik er met zo'n slecht gevoel buiten...
Ben toen terug naar men huisarts gegaan en zij heeft een brief geschreven voor het fertiliteitscentrum in Genk.
Nou, toen kwam alles in een stroomversnelling.
Een week later (nu 28feb) kon ik al op gesprek, samen met men vriend. 2 dagen later is er een echo gedaan. MOest terug Duphaston innemen om men regels op te wekken en weer bloed te laten trekken. Vandaag weer daar geweest en volgende week moet ik een foto van baarmoeder laten maken en moet men vriend zijn potje ook binnenbrengen...
En dan daarna samenleggen van alle resultaten en kijken wat er eventueel gedaan kan worden voor/met ons...
Ik besef ook wel dat een jaar 'proberen' helemaal niet lang is, maar het was zo jammer om eerst elke dag te denken: verdoeme, regels blijven uit... Zou het kunnen???? Om dan telkens te testen, die natuurlijk negatief waren.
En dan krijg k men regels wel, en dan ist elke dag: verdoeme, ist nog ni gedaan zodat we er opnieuw tegenaan kunnen...
En ondertussen groeit de ene baby na de andere uit de kolen bij vrienden en kennissen... Wat ik iedereen uiteraard wel gun, maar toch steekt het ergens een beetje.

Nou zeg, een hele boterham :D
En ik hoop dat ik over een tijdje positiever nieuws kan melden dan dit allemaal :D

cma
Berichten: 40
Lid geworden op: 8 juli 2013, 15:00

Bericht door cma » 19 maart 2014, 21:20

Dag Brien,

Welkom (helaas), het hele fertiliteitscircus is inderdaad overweldigend, als ik zo je symptomen hoor klinkt het het alsof je PCOS hebt (ben wel geen dokter natuurlijk!).
Ik heb ook PCOS en ben niet de enige... Er is rubriek over PCOS hier op het forum, daar kan je veel verhalen, ervaringen en info vinden. Goed dat je de stap hebt gezet naar een fertiliteitskliniek, op die manier verlies je geen tijd aan klungelende dokters (klinkt hard, maar geloof me, heel wat dames hier op het forum zullen dat bevestigen). Ikzelf heb bijna 2 jaar op de natuurlijke manier geprobeerd vooraleer naar een dokter te stappen en heb nu toch een beetje spijt dat ik zo lang gewacht heb. Goeie moed op deze toch wel moeilijke weg en hopelijk is er wél snel een happy end voor je verhaal!
Succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten