Terugbetaalde pogingen (bijna) op

.Fee

Bericht door .Fee » 13 december 2012, 20:06

Of ons eerste kindje had er misschien helemaal niet geweest omdat het té kostelijk werd! Ik weet dat maar al te goed, en ben werkelijk waar nog iédere dag dankbaar voor het moois dat we hebben mogen krijgen. Vele mensen geraken hier niet en nog heel dikwijls denk ik aan hoe dicht we daarbij stonden. Maar we hebben alles mogen meemaken en mogen nu een prachtig meisje grootbrengen. Iets mooiers bestaat er niet in mijn ogen.
Wat er wél anders is (denk ik) als je zo veel pogingen hebt moeten doen voor de 1e, is dat je niet meer zo 'naïef' (klinkt hard, maar ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren) herbegint. We wéten nu dat het heel moeilijk kan gaan. Bij de eerste zijn we heel enthousiast begonnen, en verliep het alsmaar moeilijker, maar we rolden van het 1 naar het ander tot mijn lichaam helemaal op was van de behandelingen. Nu starten we (als we mogen tenminste ;-) voorzichtiger en denk ik dat we er rapper de stekker zouden uittrekken.
Maar natuurlijk eerst hopen dat het goed komt!! En dat de wereld niet vergaat vrijdag. :lol:
@Roisin: heb jij al onderzoeken gehad in St-Lucas? Bij mij hebben ze dit (met véél aandringen) blijven weigeren, met al gevolgen van dien...

roisin

Bericht door roisin » 13 december 2012, 21:47

@.Fee: ja ik heb hysteroscopie gehad... Ben jij daar ook in behandeling? Weet dat er veel kritiek bestaat tov hun werking, heb getwijfeld om te veranderen, maar kben het daar nu gewoon.

.Fee

Bericht door .Fee » 13 december 2012, 22:29

Ik ben daar in behandeling geweest. Toen we startten ben ik op geen enkel moment onderzocht geweest wat ik al heel vreemd vond. Ik had echter alsmaar meer last, maar iedere keer werden mijn klachten weggewuifd met statistieken. Na 3 mislukte icsi's met ook telkens slechtere eicellen/bevruchting zijn we veranderd van ferti-centrum, heb ik een kijkoperatie gekregen en is veel duidelijk geworden. Ik had actieve endometriose aan de eierstokken, achter de baarmoeder en in het buikvlies... de endometriose is weggenomen met daaropvolgend meteen ook 3 maanden menopauze dmv decapeptyl-spuiten. Daarna had ik minder eicellen, maar wél veel beter van kwaliteit en 2 icsi's later was ik zwanger...

roisin

Bericht door roisin » 14 december 2012, 11:40

Ik heb al veel kritiek gehoord ja. En ken ook een aantal mensen die hetzelfde als jou hebben meegemaakt.
Zelf ben ik na afloop van de 4de isci ook eens mijn licht gaan opsteken bij Decleer. De laparoscopie stond reeds gepland. Ik had nog één cryo in SL en deze was raak. Dus ik heb toen alle afspraken in JP gecancelled. Aangezien ik zwanger ben geweest, zie ik ondertussen het nut niet meer in van een onderzoek, dus blijf ik maar in het vertrouwde nest.

.Fee

Bericht door .Fee » 15 december 2012, 18:36

Tja, het belangrijkste is dat je je goed voelt in je ferti-centrum en vertrouwen hebt in wat ze doen en dat is voor iedereen anders hé.
Misschien ook voor jullie een nieuw jaar met een nieuwe start...?

roisin

Bericht door roisin » 15 december 2012, 22:25

Ja, normaal wel :)
Nog even genieten en er dan terug tegen aan e...

.Fee

Bericht door .Fee » 16 december 2012, 10:22

Ha, dan is er bij jullie precies ook een beslissing gevallen! :)
Dan kunnen we misschien begin 2013 samen aftellen naar positief nieuws! ;-)
Dat is hier ook het plan: eerst nog eens goed genieten van de eindejaarsfeesten en dan het nieuwe jaar ingaan met frisse moed voor een nieuwe poging.
Nu eerst nog een 'go' krijgen van de dokter vrijdag!

lieskem

Bericht door lieskem » 16 december 2012, 11:50

@.Fee: Ik ben idd al bezig! Nog even spuiten en dan pick-up, waarschijnlijk tegen het einde van volgende week.

Ik weet dus ook pas iets in januari (als er al een terugplaatsing komt natuurlijk).
Dus hopen dat voor iedereen begin 2013 hoopvol en succesvol mag zijn!
Ik duim mee....

roisin

Bericht door roisin » 16 december 2012, 14:47

succes lieskem !

na de mislukte poging in september hebben we bewust een pauze ingelast. het plan is nu bij volgende maandstonden (januari) te bellen en me terug op de planning te laten zetten. vermoedelijk zal er dan actie zijn in februari/maart :)
daarnet hebben we trouwens ook beslist dat we nog max 3 pogingen willen ondernemen (2 keer zelf betalen indien nodig) en indien er dan geen brusje is, leggen we ons daar mij neer...

.fee: geniet van de feesten ! en hopelijk krijg je een go van de dokter ! waar ben je nu in behandeling?

.Fee

Bericht door .Fee » 17 december 2012, 18:46

@Lieskem, Al zicht op een datum voor pu? Waar ben jij in behandeling?

@Roisin, Heb jij dan je nieuwe schema al gekregen?
Hm, wij durven het nog niet uitspreken hoeveel we er eventueel zelf willen betalen. Eerst maar eens bekijken hoe alles loopt... (kan zowel positief als negatief)
We hebben wel al beslist langer te pauzeren na een mislukte poging, voor het werk, maar ook vooral voor onszelf, om onszelf niet meer te verliezen in de hele mmm zoals vorige keer.
Brrr, vrijdag komt dichterbij!
Wij zijn nu in behandeling bij Dr. Decleer, Jan Palfijn.

@Cimmetje, Succes met je gesprek morgen!!!

lieskem

Bericht door lieskem » 17 december 2012, 21:41

Mijn PU komt dichter en dichter. Het is de eerste keer dat mijn follikels niet willen groeien. Ben nu 11 dagen aan het spuiten en de meeste follikels zijn nog maar 1cm groot. Nu willen ze het eentje dat nu 18 mm is niet kwijt raken en kan het zijn dat ze enkel die (misschien nog 2 anderen als die doorgroeien) toch gaan 'plukken'. Geen goed nieuws dus, want er blijft meestal niets of maar één of twee over van een pluk van 20...
Maar ja, morgen moet ik weer terug...

Ik blijf duimen voor iedereen...

Cimmetje

Bericht door Cimmetje » 18 december 2012, 11:23

.Fee schreef:Wij zijn nu in behandeling bij Dr. Decleer, Jan Palfijn.

@Cimmetje, Succes met je gesprek morgen!!!
Dankjewel! Ik moet dus ook bij Decleer zijn straks :wink: Suggesties wat ik niet mag vergeten vragen?

.Fee

Bericht door .Fee » 18 december 2012, 20:02

Suggesties wat ik niet mag vergeten vragen?
Oei, ik zal waarschijnlijk te laat zijn nu. :wink:
Hoe was je gesprek vandaag? Mag je opnieuw starten of moet je eerst terug een kijkoperatie krijgen?
Hm, ik zal stilaan mijn vragenlijstje voor vrijdag ook maar gaan opstellen! :wink:

@Lieskem, Hoe was jouw controle vandaag? Misschien gaan ze deze keer proberen om minder eicellen te plukken maar wel betere van kwaliteit? Ik duim voor je hoor!

lieskem

Bericht door lieskem » 21 december 2012, 14:52

Hey iedereen,

Gisteren PU gehad. Ik weet dat ze 15 follikels aangeprikt hebben, maar er waren er maar een paar boven de 17mm. Nu afwachten of er overmorgen een tp zal zijn...

Hoe was je gesprek Cimmetje?

Geniet allemaal van de feesten en laat 2013 voor ons allen een lucky-jaar zijn!!!

xLieskemx

.Fee

Bericht door .Fee » 22 december 2012, 8:46

Dag Lieskem!

Weet je ondertussen al iets over de bevruchting?
Alleszins veel succes voor morgen!!

Wij hebben groen licht gekregen om opnieuw te starten, dus binnen enkele weken gaan we er terug voor...

Plaats reactie