Ik ben uitgerekend voor 8 december en ben nu 25 weken ver...
Het kindje gaat waarschijnlijk vroeger komen aangezien er een geplande keizersnede gaat gebeuren...
Al die pogingen op korte tijd wegen inderdaad door op de relatie en ik vond bij mezelf dat ik ook minder kon genieten van het dochtertje dat ik al had... Ik was constant van de kaart door elke mislukte poging en de wanhoop of het ooit wel zou lukken...
Eigenlijk had ik de laatste poging niet willen doen, maar mijn man wou persé nog 2 pogingen doen (we hebben 2 pogingen gehad zonder bevruchting en hij wou deze nog opnieuw doen). Achteraf gezien ben ik hem enorm dankbaar om mij te overhalen maar ik besef ook dat er bij de kunstmatige voortplanting geen regels zijn. De dokters kunnen nog niet zoveel doen en alles is nog 1 grote lotto trekking onafhankelijk van aantal eicellen, kwaliteit van de embryo's,...
Wij stonden ook op de lijst van adoptie maar ik twijfel of we de wachttijd van 8 jaar zouden gehaald hebben...Tegen dan zou mijn dochtertje 12 jaar zijn en dat leeftijdsverschil vind ik gewoon te groot...
Ik kus echt mijn 2 pollekes dat het eindelijk gelukt is maar het angstmonster blijft bij mij serieus zitten. Ik weet dat moest er nu iets gebeuren met dit kindje dat het echt mijn laatste kans was...
Het verliezen van 1 kindje heeft er ook geen deugd aan gedaan want ik heb tot 18 weken regelmatig bloedverlies gehad.
Tot nu toe is het nog geen zorgeloze zwangerschap geweest maar ik leef nu echt naar elke nieuwe mijlpaal (28 weken = goeie kans op levensvatbaar, 32 weken = goeie kans geen kunstmatige beademing, 34 weken = voedingssonde weg,...).
Ik hoop echt voor jou dat de onbewuste hoop over de maanden heen gaat weggaan want ik kan me voorstellen dat dit niet gemakkelijk moet zijn.
Ik vind dat de emotionele klap van alle behandelingen pas echt achteraf komt want tijdens de behandelingen ben je altijd te druk bezig met oftewel aftellen tot je opnieuw mag beginnen, oftewel aftellen tot de tp, oftewel aftellen tot de bn.
Ik heb in ieder geval een heel andere kijk op de dingen gekregen en heb zowel bewondering voor de vrouwen die het blijven aankunnen om poging na poging te zien mislukken, maar ik heb nog meer bewondering voor de mensen die een manier vinden om te stoppen met de behandelingen en geluk vinden in andere dingen in het leven. Het loslaten is dikwijls nog moeilijker dan het blijven doorgaan...
Ik wens je veel succes en ik hoop dat je dochtertje het goed gaat doen op school... Bij mijn dochtertje waren de eerste 2 weken een ramp, maar nadien vond ze het nog wel ok

Geniet van je princesje en veel succes tijdens de peuterpuberteit