nog steeds een onvervulde kinderwens??

Plaats reactie
Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

nog steeds een onvervulde kinderwens??

Bericht door Lien2 » 27 augustus 2014, 12:08

Hallo allemaal,

Even kort mijn verhaal. Na een 3 jaar lange lijdensweg met vele behandelingen eindelijk zwanger geraakt van een tweeling. Begin dit jaar bevallen van 2 prachtige meisjes. De zwangerschap en de bevalling waren ook een hel met 5 weken plat liggen in het ziekenhuis, terug naar huis mogen gaan om dan uiteindelijk zware zwangerschapsvergiftiging op te lopen en 10 weken te vroeg te bevallen met een spoedkeizersnede. Mijn meisjes deden het van het begin goed en mochten na 6 weken naar huis. Eind goed al goed. Ze zijn heel flink, eten goed, slapen goed,... Een zaligheid dus.

En toch... ik kan er niet aan doen maar ik verlang al naar een derde kindje. Nog niet meteen maar toch denk ik er iedere dag aan. Ondanks het feit dat ik en de kindjes bijna dood zijn geweest wil ik toch terug zwanger zijn. Ik zou zo graag op natuurlijke wijze zwanger willen geraken en genieten van mijn zwangerschap van begin tot einde, bevallen op natuurlijke manier, kraambezoek krijgen, en mijn kindje onmiddellijk mee naar huis kunnen nemen... allemaal dingen die ik nu niet heb meegemaakt. En ik denk dat het daardoor komt dat ik terug een kindje wil, juist omdat ik al die gevoelens gemist hebt.

Soms vind ik het egoïstisch van mijn eigen dat ik zo denk. Ik zou tevreden moeten zijn met mijn meisjes want voor hetzelfde geld kon ik nooit kinderen krijgen en nu heb ik er ineens 2. Pas op ik ben ongelofelijk blij en ik zie mijn meisjes doodgraag maar toch knaagt het gevoel aan mij, het is precies alsof mijn kinderwens niet vervuld is. Ik heb altijd gezegd dat ik 2 kinderen wil maar nooit gedacht dat ik er 2 ineens zou krijgen. En dan is alles zo rap gegaan dat ik van niks heb kunnen genieten...

Zijn en nog mensen die zich hierin herkennen?

Hopeful82
Berichten: 1470
Lid geworden op: 18 december 2012, 20:37

Re: nog steeds een onvervulde kinderwens??

Bericht door Hopeful82 » 27 augustus 2014, 15:45

Hoi Lien2! Je verhaal klinkt heel herkenbaar hoor! Ok, het mijne is (gelukkig!) niet zo dramatisch/ernstig als dat van jou, maar misschien klein beetje gelijkaardig. Vorig jaar januari na 1e IVF poging (na 4 IUIs) direct zwanger van onze zoon, en dat liep eigenlijk allemaal voorbeeldig. Tot 31 wk en 4 dg, want toen braken spontaan, zonder enige aanleiding, mijn vliezen! Uiteindelijk direct opgenomen op GHB, platte rust, longrijping, en 5 dg later is onze zoon geboren. Hij deed het super, enkel 36 uur wat lichte ondersteuning bij de ademhaling nodig gehad, maar verder was het "enkel" groeien, warm houden en leren drinken. Ik heb het maandenlang heel moeilijk gehad met wat ik gemist had, wat ik niet had gehad: een volledige zwangerschap met bijbehorende huge buik, ik was zooo graag zwanger en pronkte zoo graag met mijn buik, en ik had die zooo graag nog veel groter zien worden, om maar te zwijgen van de stampjes die ik ineens niet meer voelde. Ik heb gelukkig wel een vaginale bevalling gehad, daar was ik heel blij mee, maar inderdaad, je kindje op de kamer, kunnen pronken naar kraamvisite toe, dat vond ik zo moeilijk dat ik dat niet had gehad. En zoals je zegt, ja natuurlijk denk je dan "ik mag blij zijn dat ik een kindje heb en dat het gezond is", maar je bouwt bepaalde verwachtingen en wensen en dromen op in die maanden/jaren ervoor, en als dat dan ineens allemaal in duigen valt, kom je op een vreemde manier toch in een soort rouwproces terecht. Bij mij was er dan ook vrijwel direct weer de ZWS wens (misschien initieel wel sterker dan de kinderwens, hoe fout dat misschien ook klnikt), want ik wilde zo graag een "herkansing", een kans om het nog een keer, en dan wel volledig mee te maken. Inmiddels ben ik 19 weken zwanger, van een tweeling! Enerzijds natuurlijk dolgelukkig, maar ook superangstig met momenten, omdat ik weet wat de complicaties kunnen zijn. En ook wetende, dat de kans bestaat dat het zich herhaalt, en dat ik de 36 weken misschien niet ga halen. Maar misschien het feit dat mijn verwachtingen nu anders zijn, dat het het straks wat "makkelijker" maakt om te verwerken als het inderdaad weer anders dan "normaal" verloopt. Ik denk dat het heel normaal is wat je voelt Lien2, en dat je je echt niet schuldig moet voelen!
08/2013: 1 zoon
12/2014: 2 zonen (eeneiige tweeling)
03/2018: 1 dochter

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: nog steeds een onvervulde kinderwens??

Bericht door Lien2 » 28 augustus 2014, 9:55

Hey Hopeful, mercikes voor je berichtje. Ik voel me al wat beter :) Inderdaad zoals je zegt, de wens om zwanger te zijn is momenteel heel sterk en zelfs sterker dan de kinderwens. Het zal wel beteren...

Trouwens een dikke proficiat met je zwangerschap! Een tweeling is zalig :wink: Je gaat je handen vol hebben met 3 kleine pagadderkes. Maar er bestaat niks mooiers hè. Ik duim mee voor je dat je toch op zijn minst 36 weken haalt.
Veel succes nog!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten