nog een brusje!

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

nog een brusje!

Bericht door Nellie » 9 maart 2015, 17:35

Hallo

6 jaar geleden raakte ik zwanger na 2 jaar behandelingen. We waren zo blij met onze eerste dochter!

Daarna gebruikten we geen anticonceptie meer, omdat er maar 5% kans was dat we spontaan zouden zwanger worden. Maar toch... Toen onze dochter 4 maanden was, ontdekten we dat er nog een kindje op komst was. Maar na 26 weken ging het mis. Onze tweede dochter werd dood geboren. Het was een foutje van de natuur, bij de aanleg van de moederkoek, en er was geen herhalingskans, dus we moesten er niet mee inzitten voor een volgende zwangerschap.

Toch zat de schrik er in, en omdat de spontane zwangerschap fout ging en die na de behandelingen niet, kozen we het jaar erop bewust terug voor IVF. Ik werd na de eerste terugplaatsing zwanger en we kregen een flinke zoon!

Nadien kon ik het niet afsluiten. We hadden nochtans gezegd, na het moeilijke parkoer, dat we geen kindjes meer zouden hebben als ons derde kindje een zoon was. Maar toch... Het bleef knagen. We hadden dan ook nog 5 cryo's die in het ziekenhuis in de diepvries aan het wachten waren op ons.

Vooral mijn man hield de boot af. We spraken hier lang over en we besloten dat tijd wel raad zou brengen. Ik liet een spiraaltje plaatsen, we stelden ons gevoel voor 5 jaar uit. Maar mijn lichaam hield niet van het spiraal: ik kreeg tussentijdse bloedingen, een cyste, en na een jaar liet ik het verwijderen. Daarna gebruikte ik zoals voor de zwangerschappen de Nuvaring, maar ook daar hield mijn lichaam niet van! Ik had steeds bruinverlies. Niet echt bevorderlijk voor ons seksleven... In oktober haalde ik geen nieuwe Nuvaring. Ik had er genoeg van! Ik ben heel regelmatig, dus we konden wel wat rekenen en tellen, zodat we niet zouden vrijen op de vruchtbare dagen. We hadden ondertussen beslist dat we in 2015 nogmaals IVF zouden doen. In januari waren we ineens de tel kwijt. Begin februari had ik weer bruinverlies, een week voor ik mijn maandstonden moest krijgen. De week erop haalden we een zwangerschapstest, en ja hoor, we zijn terug spontaan zwanger!

Ons gevoel is nu heel dubbel! We zijn heel blij, maar tegelijk ook heel bang! Want wie zegt dat dit niet terug verkeerd loopt? Ik weet niet of ik dat aan kan... Ik ben nu 7 weken en de hele dag door misselijk. Het lijkt alsof ik constant aan het eten ben. We hebben volgende week donderdag een afspraak bij de gynaecoloog. We zijn zo benieuwd!

Duimen jullie met ons mee?

Groetjes!

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: nog een brusje!

Bericht door trinity » 10 maart 2015, 6:43

Nellie, heel veel succes!
Ik ken het gevoel, blij zijn en super bang
Ik weet pas dat ik zwanger ben en er slaat een knoop in mijn maag. Daarom had ik gisteren een tweede keer bloed laten trekken, waarden zijn gestegen van 100 op woensdag naar 962 gisteren. De gyn vond dat ze al hoger mochten staan dus nu ben ik super ongerust. Deze namiddag eerste echo maar op 5 weken ben ik dan ook heel erg bang dat er nog niks te zien gaat zijn. Eind vorig jaar heb ik een bbz gehad en die spanningen die wil ik echt niet meer meemaken
Ik duim dat je een goeie echo krijgt En dat alles verder goed verloopt
Die eerste weken zitten uiteindelijk vol vragen en twijfels. Ik zal maar gerust zijn als ik het hartje hoor kloppen, en dan nog. Door het hele moeilijke parcour sta je automatisch meer stil bij alles wat kan fout lopen. Ik wou dat ik dat knopje eens kon uitzetten
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

Re: nog een brusje!

Bericht door Nellie » 10 maart 2015, 14:56

Hey Trinity

Bedankt voor je lieve antwoord!

Ik ben alvast zo misselijk of een paard (kan dat? :roll: ), dus dat zit goed! :?

Ik mag straks nog naar de gynaecoloog, er is een gaatje vrij gekomen in haar agenda.

Stresssssss...

valerie luypaert
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 augustus 2014, 6:25

Re: nog een brusje!

Bericht door valerie luypaert » 11 maart 2015, 8:13

hallo,
ik heb maandag een terugplaatsing gehad van 2 embryo's
eentje super kwaliteit en eentje matig.
heb ook een baxter gekregen om baarmoeder rustig te houden, cortisone clexane spuitjes...
ik voel niets in mijn buik het is er erg stilletjes..
ben zo ongerust :? moet je iets voelen na de tp?
bedankt als je even wil reageren x

Cathy Van den Broek
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 15:05

Re: nog een brusje!

Bericht door Cathy Van den Broek » 11 maart 2015, 16:02

Hey valerie,

Niet te ongerust zijn hoor! Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het uit ervaring...
Ik heb 3x een tp gehad, waarvan twee in een verse poging en 1 in een cryo-poging. Telkens 2 emmy'kes.
Ik voelde de dag van de tp een beetje prikkeling binnenin, maar meer ook niet.
De dagen daarna voelde ik niets, en de eerste twee pogingen was ik er heilig van overtuigd dat mijn regels zouden doorbreken: lage rugpijn, de typische buikpijn, ik was ervan overtuigd dat ik NIET zwanger kon zijn.
Toch was de test positief; twee keer zwanger! De derde poging had ik net hetzelfde gevoel, en toen was ik niet zwanger...
Maar het is voor iedereen anders hoor... Het enige dat je kan doen, is wachten tot je mag testen... en ondertussen zeker niet wanhopen!
Liefs
Cathy

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

Re: nog een brusje!

Bericht door Nellie » 11 maart 2015, 18:59

Hey dames

Gisteren naar de gynaecoloog geweest en alles ziet er prima uit! Ben nu 7 weken en 5 dagen, dus elke vrijdag komt er een weekje bij. Het hartje klopte zoals het moest! Oef, wat een geruststelling!

Hoe was jouw echo, Trinity?

Volgende controle is begin april. We willen het nieuws graag op Pasen aan onze familie vertellen.

Ik heb ondertussen 2 soorten pilletjes gekregen tegen het misselijk zijn en dat lijkt te helpen! Alweer oef...

Ik duim voor jullie allemaal!

Groetjes!

valerie luypaert
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 augustus 2014, 6:25

Re: nog een brusje!

Bericht door valerie luypaert » 11 maart 2015, 21:18

bedankt voor je reactie !!

die onzekerheid e pff.
hopelijk mogen we binnenkort goed nieuws ontvangen.
we hebben een dochtertje Nienke na 8 verse ivf pogingen.
zouden we nu het geluk aan onze kant hebben voor een brusje? :oops:

Cathy Van den Broek
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 15:05

Re: nog een brusje!

Bericht door Cathy Van den Broek » 14 maart 2015, 15:10

Hey Valerie,

Ik duim alvast voor jou! Wanneer mag je testen? Jij hebt dus 8 (!!!!!!) ICSI's moeten doorstaan voor je zwanger was?
Pfffffffff!
Hopelijk lukt het nu sneller!
Laat iets weten hé!
Liefs
Cathy

valerie luypaert
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 augustus 2014, 6:25

Re: nog een brusje!

Bericht door valerie luypaert » 15 maart 2015, 9:36

hoi cathy,
mercikes voor je reactie
ja hoor 8 keer moeten herbeginnen van o.
62 ampullen menopure moeten spuiten en maar 3 folliekels waarvan 2 bevrucht.
ben echt zenuwachtig volgende zondag zouden we het moeten weten maar heb er geen goed gevoel bij...
voel eigenlijk niets dat er kan op wijzen dat het zo zou zijn :cry:
het valt wel zwaar en het is ook erg duur e zeker als we zoveel menopure moeten kopen maar we weten dat e .
groetjes xx

Cathy Van den Broek
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 15:05

Re: nog een brusje!

Bericht door Cathy Van den Broek » 15 maart 2015, 20:49

Hey Valerie,

Ik duim duim duim zo hard dat het mag lukken!
Laat iets weten he!
En inderdaad, het is zeer duur...
liefs
Cathy

valerie luypaert
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 augustus 2014, 6:25

Re: nog een brusje!

Bericht door valerie luypaert » 15 maart 2015, 21:07

zullen we zeker doen hoor
dank je wel xxx

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: nog een brusje!

Bericht door trinity » 16 maart 2015, 7:00

nelly, de echo was goed. Een zwart vlekje van 5mm te zien. Perfect van grootte en op de juiste plaats. De 23ste volgende echo en dan zouden we het hartje moeten horen.
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

valerie luypaert
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 augustus 2014, 6:25

Re: nog een brusje!

Bericht door valerie luypaert » 16 maart 2015, 9:41

ohh trinity
wat een super nieuws he we hopen en duimen op een goed kloppen hartje !! :P

Nellie
Berichten: 38
Lid geworden op: 3 april 2008, 11:59

Re: nog een brusje!

Bericht door Nellie » 16 maart 2015, 15:56

Duim duim duim!

trinity
Berichten: 2099
Lid geworden op: 29 juni 2010, 17:19

Re: nog een brusje!

Bericht door trinity » 16 maart 2015, 16:51

Thx! Ben echt aant aftellen
Nu ist telkens als ik naar de wc ga "ok, geen rood, das goed"
vandaag toch al de 6 weken bereikt :D
Stlucas Gent, 3 iui neg, icsi1 een flinke zoon, icsi2 neg, icsi2.1 cryos niet overleefd, icsi 2.2 laatste 2 cryos niet overleefd, icsi3 neg geen cryos, icsi4 bbz rechtse eileider verwijderd, 2 cryo's, icsi4.1 neg, icsi4.2 pos uitgerekend voor 11\11

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten