Herstarten in UZ Gent

Plaats reactie
Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Herstarten in UZ Gent

Bericht door Summerfeeling » 30 april 2015, 10:15

Zes maanden geleden ben ik bevallen van een langverwacht zoontje. Stilaan begint het alweer te kriebelen om aan een tweede kindje te beginnen. Wij zijn zwanger geworden via IUI in het UZ Gent. Ik vroeg me af of iemand van jullie weet of we meteen weer bij het UZ mogen aankloppen als we beslissen voor een tweede te gaan. Of zouden ze eerst willen dat we eventjes zelf proberen (er is bij ons nooit echt een oorzaak gevonden, ik had voor mijn zoontje meerdere miskramen)? Gebeuren er dan opnieuw allerlei onderzoeken of mag je dan zo goed als meteen van start?

Alvast bedankt!
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Herstarten in UZ Gent

Bericht door E-ke84 » 30 april 2015, 13:22

Summerfeeling,

ik was wel bij St Lucas in Gent maar mocht wel direct naar de fertiliteit. We moesten niet eerst zelf weer proberen.
Gewoon eens bellen naar de receptie van het UZ Gent fertiliteit en dan zeggen ze je wel hoe het verder gaat.
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Re: Herstarten in UZ Gent

Bericht door Summerfeeling » 30 april 2015, 14:13

Hoi E-ke,

Bedankt! Ik wil ervoor nog niet gaan bellen, maar ik wilde hier al even mijn licht opsteken.

Mensen die wel ervaring hebben met het UZ Gent? Liefst nog met IUI?

Bedankt!
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

evaken_q
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mei 2012, 0:26

Re: Herstarten in UZ Gent

Bericht door evaken_q » 4 juni 2015, 11:37

Wij hebben ook ervaring met UZ. (KID)
Als wij wilden starten voor een tweede kindje, moest ik wel eens terug op consultatie. Dit duurde toch ook een 3-tal maanden vooraleer ik er terecht kon.
Echt stom.....
Want eigenlijk zeggen ze gewoon : is alles ok? Oh, dan mag je terug starten.... (zonder gynaecologisch onderzoek!)
En daar wacht je dan ook zo lang voor!

Maar wat ik vooral wil zeggen is: als je eraan begint te denken om opnieuw te starten: bel dan snel! :-)
Want wie weet moet je ook nog een hele poos wachten (al hoop ik van niet!)

Veel succes alvast!!

Summerfeeling
Berichten: 359
Lid geworden op: 13 juli 2013, 17:07

Re: Herstarten in UZ Gent

Bericht door Summerfeeling » 4 juni 2015, 15:39

Bedankt voor je waardevolle reactie, evaken! Voorlopig nog steeds niet aan de orde want ik geef nog borstvoeding en heb nog geen cyclus. Maar als ik gestopt ben en we beginnen eraan te denken zal ik mijn licht toch eens opsteken bij het UZ.
Oktober 2014: na drie jaar werd ons wachten beloond en mochten we een zoontje verwelkomen.
Juni 2016: nog een zoontje. Zó blij met onze verrassingsbaby!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten