Tijd voor een brusje!

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Jido » 9 augustus 2018, 9:52

Wanneer moet je voor bloedname? Ik las dat je niet zeker bent wanneer je normaal ongesteld moet worden, misschien test je te vroeg. Hou de hoop er nog wat in!!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Stille genieter » 9 augustus 2018, 11:45

Ik word momenteel niet van nabij door een gyn opgevolgd, dus geen geplande bloedname...

Ondertussen zijn mijn borsten elke dag wat minder gevoelig, dus dat betekent meestal wel dat het niets is...
Ik heb ondertussen terug wat bloedverlies, vandaag was ook ongeveer de dag dat ik m'n regels verwachtte te krijgen.
Ik heb inderdaad onregelmatige cyclussen, en PCO vastgesteld in het verleden, maar sinds ik terug met de minipil ben gestopt heb ik wonder boven wonder relatief regelmatige cyclussen (voor het eerst in mijn leven) en mijn borsten geven mij eigenlijk ook wel duidelijke signalen. In de hypothese dat dat te maken heeft met mijn eisprong, heb ik telkens wat licht rekenwerk gedaan (moment van verwachte menstruatie berekend) en dit lijkt vrij goed te kloppen.

Vanaf volgende week hebben we 2 weekjes verlof, even ons hoofd leegmaken :). Stiekem hoop ik dat ontspanning een positieve invloed gaat hebben in mijn volgende cyclus :roll:
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Jido » 9 augustus 2018, 13:23

Eens volledig ontspannen en aan niets denken kan inderdaad zeer positief zijn. Ik hoop voor jou ook!
Geniet er alvast met volle teugen van en veel succes! :wink:
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

JanaVoorWonder2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juni 2018, 19:36

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door JanaVoorWonder2 » 16 augustus 2018, 20:06

Momenteel zijn we echt bezig voor ons 2 de kindje. Maar heb soms de indruk dat de gynaecoloog ons aan het lijntje houdt... vorige week vrijdag ging ik op controle en toen was mijn baarmoederslijmvlies 7.61 en dat was nog niet dik genoeg. Ik moest wachten tot dinsdag. Dinsdag was het 7.64. Dinsdag belden ze me op alles is in orde. Volgende week donderdag terugplaatsing maandag beginnen met utrogestan. Ik zei moet ik terug komen voor echo? Of bloedname? Ze zeiden nee niet nodig. En ze vroegen lukt het donderdag. Il zei dat ik ging proberen wisselen op mijn werk.Wanneer past het dan beter. Ik zei dinsdag. Ah dat is ook oké! En hup zaterdag utrogestan en dinsdag terugplaatsing. Dus in.principe is mijn lichaam er klaar voor en kunnen zij het uitstellen? Zo verwarrend. Maar nu kijken we vooral uit naar.dinsdag. spannend... Hoe gaat het met jullie?

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Yvonne1983 » 17 augustus 2018, 8:33

JanaVoorWonder2, wij gaan weer beginnen zodra mijn regels doorbreken (ik gok over een week) en dan vanaf dag 8 gaan voor echo's. Wij moeten altijd heel vaak voor echo's gaan en dat kost veel tijd (vooral ook omdat eitjes bij mij traag groeien), we hebben nog 2 cryo's dus hopelijk ontdooit er eentje goed (van de 5 zijn er al 3 gesneuveld met de ontdooiing). Het wordt dus een cryoterugplaatsing maar als ze beiden sneuvelen gaan we nog een keer ivf doen evt met bijbehorende cryo's en dan stoppen we ermee. Het kost ons veel energie en we hebben zo'n lief klein manneke die ook alle aandacht verdiend. Bij ons vroeg die ook wanneer het voor ons het beste pastte en omdat ik om de week op woensdag vrij heb voor die dag gekozen, dus een dag uitstellen lukt blijkbaar wel.
De keer dat het raak was met een cryo had ik een eigen eitje en hoefde ik alleen Pregnyl te spuiten, dus daar hoop ik deze keer op (zal 3 of 4 echo's zijn vrees ik). En ik ben er een van de cijfertjes en als alles volgens planning loopt ben ik rond mijn eigen verjaardag uitgerekend in juni.
Toitoi toi voor iedereen!!

JanaVoorWonder2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juni 2018, 19:36

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door JanaVoorWonder2 » 18 augustus 2018, 23:54

Ja die echo's zijn zo vervelend he! Als ik menopur moet spuiten moet ik elke keer veel gaan... ze groeien traag mijn eicellen en ook zijn ze nooit met veel. Vorige keer had ik maar 4 eicellen waarvan nu 3 ingevroren. Ik kon niet direct een verse terugplaatsing krijgen. Iets met te hoge progesteron. Vandaag eerste keer utrogestan en dinsdag terugplaatsing. Dan kunnen de wachttijden beginnen. Spannend! Dan komen de maandstonden altijd te traag he als je erop moet wachten. Succes! Ik duim mee! (Ps ik vergeet soms te kijken op dit forum, daarom dat er soms wat tijd tussen zit!. Soms zou een app gemakkelijk zijn. Oh wat klinkt dat verwend)
Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
JanaVoorWonder2, wij gaan weer beginnen zodra mijn regels doorbreken (ik gok over een week) en dan vanaf dag 8 gaan voor echo's. Wij moeten altijd heel vaak voor echo's gaan en dat kost veel tijd (vooral ook omdat eitjes bij mij traag groeien), we hebben nog 2 cryo's dus hopelijk ontdooit er eentje goed (van de 5 zijn er al 3 gesneuveld met de ontdooiing). Het wordt dus een cryoterugplaatsing maar als ze beiden sneuvelen gaan we nog een keer ivf doen evt met bijbehorende cryo's en dan stoppen we ermee. Het kost ons veel energie en we hebben zo'n lief klein manneke die ook alle aandacht verdiend. Bij ons vroeg die ook wanneer het voor ons het beste pastte en omdat ik om de week op woensdag vrij heb voor die dag gekozen, dus een dag uitstellen lukt blijkbaar wel.
De keer dat het raak was met een cryo had ik een eigen eitje en hoefde ik alleen Pregnyl te spuiten, dus daar hoop ik deze keer op (zal 3 of 4 echo's zijn vrees ik). En ik ben er een van de cijfertjes en als alles volgens planning loopt ben ik rond mijn eigen verjaardag uitgerekend in juni.
Toitoi toi voor iedereen!!

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Yvonne1983 » 21 augustus 2018, 9:51

Mijn regels zijn nog minimaal, maar morgen zullen ze waarschijnlijk goed losbarsten maar ik kan weer beginnen.
Volgende week woensdag echo en met nog 2 cryo's te gaan hoop ik dat er minstens eentje goed ontdooit.

JanaVoorWonder2
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 juni 2018, 19:36

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door JanaVoorWonder2 » 24 augustus 2018, 22:48

Yvonne1983 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Mijn regels zijn nog minimaal, maar morgen zullen ze waarschijnlijk goed losbarsten maar ik kan weer beginnen.
Volgende week woensdag echo en met nog 2 cryo's te gaan hoop ik dat er minstens eentje goed ontdooit.
Terugplaatsing in natuurlijke cyclus? Of welke medicatie neem je?

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Yvonne1983 » 27 augustus 2018, 8:45

waarschijnlijk of hopelijk enkel Pregnyl om eisprong te krijgen en verder niets, maar ze ontdooien nogal slecht bij mij dus ik hoop dat er een terugplaatsing kan gebeuren anders is het opnieuw spuiten.

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Stille genieter » 28 augustus 2018, 12:13

Hoi dames!

Ik ben terug aan het werk na 2 deugddoende weekjes vakantie :).
Ondertussen weinig veranderd: nog steeds aan het proberen in een natuurlijke cyclus, echter deze maand nog geen eisprongsymptomen gevoeld... Echt loslaten lukt me toch niet hoor :mrgreen:

Momenteel ben ik vooral doodmoe, maar dat zal wel vooral te maken hebben met het slechte slapen van mijn dochtertje :roll:
1 dag terug naar de creche en 's avonds alweer groene snottebellen.. Dat is toch echt ongelooflijk he, die ziektekiemen in die creche.. pff...

Ik duim voor de terugplaatsingen en de cryo'tjes!!
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Yvonne1983 » 28 augustus 2018, 13:07

Stille genieter schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi dames!

Ik ben terug aan het werk na 2 deugddoende weekjes vakantie :).
Ondertussen weinig veranderd: nog steeds aan het proberen in een natuurlijke cyclus, echter deze maand nog geen eisprongsymptomen gevoeld... Echt loslaten lukt me toch niet hoor :mrgreen:

Momenteel ben ik vooral doodmoe, maar dat zal wel vooral te maken hebben met het slechte slapen van mijn dochtertje :roll:
1 dag terug naar de creche en 's avonds alweer groene snottebellen.. Dat is toch echt ongelooflijk he, die ziektekiemen in die creche.. pff...

Ik duim voor de terugplaatsingen en de cryo'tjes!!
Ik heb nog nooit een eisprong gevoeld (ook niet met Pregnyl) dus misschien dat je 'm deze maand toevallig een keertje niet voelde vanwege je vakantie oid?
Bij mijn zoon heerste er ook wat op de creche maar dat zorgte weer voor meer luierverbruik (hij geeft nu aan als hij een vieze luier heeft dus dat is hopelijk de eerste stap naar op het potje gaan).
Vrijdag gaan we weer langs bij fertiliteit en dan is het wachten op een groot genoeg eitje dat zal midden of eind volgende week zijn gok ik zo en dan is het wachten of minimaal eentje goed wil ontdooien (duimen)..

Stille genieter
Berichten: 140
Lid geworden op: 9 juni 2015, 14:19

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Stille genieter » 30 augustus 2018, 16:47

Hoi,

Ondertussen voel ik wel mijn 'eispronggerelateerde klachten', 't is gewoon met wat vertraging...
Ik heb het ook nooit gevoeld tot de laatste maanden hoor. Ik ben nu het regelmatigst sinds mijn hele leven qua cyclus nu en dat maakt het makkelijker om symptomen te herkennen... En dat je borsten 2 weken aan een stuk gevoelig zijn, alsof je pril zwanger bent, om dan weer normaal te worden en je regels te krijgen, was toch wel een stevige hint :wink:
En dat is nu dus terug begonnen...

Hopelijk is je zoontje ook snel beter.
Mijn dochtertje heeft blijkbaar gigantische amandelen... Dus nu wil ik zsm de NKO aan de lijn krijgen (kan pas maandag), om te bespreken wat we moeten doen. Ze slaapt ook zeer slecht (snurkt en wordt heel de tijd wakker) en doet moeilijk met eten, dus ik denk wel dat ze er last van heeft.

Ik duim dat de cryo's goed ontdooien!!
Ik vind dat met een 2e toch even spannend als de eerste keer zwanger willen worden. Is dat voor jullie ook zo? Of voelt het bij anderen anders aan?
juli 2015: * ons vlindertje
23/05/2016: ons wondertje Lienne is geboren!
Kerst 2017: we gaan voor een tweede :-)
mei-juni 2018: biochemische zwangerschap *
10/11/18: positieve test!!
uitgerekend voor 11/07/19 :D

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Yvonne1983 » 31 augustus 2018, 9:20

Het voelt anders de druk is van de ketel om het zo maar te zeggen, we willen graag nog een kindje (of 2), maar we hebben er niet alles meer voor over. We gaan de cryo's van ivf1 laten terugplaatsen (als ze goed ontdooien ten minste) en nog een ivf cyclus en dan stoppen we ermee, we willen niet tijd met onze zoon missen in de hoop op een tweede.
Vanochtend heb ik een echo op dag 8 gehad BMS was nog veel te dun en geen dominant follikel dus dinsdag weer terugkomen.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Jido » 31 augustus 2018, 9:33

Bij ons vinden we het ook zeer spannend allemaal. Ik heb zelfs het gevoel dat we het nu nog meer willen, omdat de tijd zo snel vooruit gaat en we graag zouden hebben dat de kids iets aan elkaar hebben tijdens het opgroeien.
Wij zouden ons zeer moeilijk met het idee kunnen verzoenen om maar 1 kindje te hebben. Sowieso komen we zelf uit een grote familie die goed aan elkaar hangt en ik wil dit ook aan onze dochter kunnen geven... Natuurlijk brengt dit wel de nodige frustraties met zich mee als het allemaal niet wil vlotten. Maar we blijven moed houden voorlopig en duimen volop dat onze wens werkelijkheid kan worden.

Ik begrijp Yvonne1983 wel dat je er ooit eens een punt moet achter zetten als het niet lukt. Maar wanneer dat moment is, is compleet persoonlijk.
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Yvonne1983 » 31 augustus 2018, 9:50

@Jido voor we weer met cryo's begonnen hadden we gezegd alleen de cryo's opmaken en dan stoppen we, maar gezien ze zo slecht ontdooien waren het geen 7 kansen maar slechts 2 of 3 (maximaal 4 maar daar reken ik niet op) dus onze grens is ook al opgeschoven.
Ik ben al 35 en de miskraam begin dit jaar wil ik niet nog een keer hebben dus daarom houdt het voor ons eerder op dan wat we terugbetaald kunnen krijgen (althans dat is dus ons gedachtengang momenteel).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten