Tijd voor een brusje!

Plaats reactie
Elise2008
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 april 2015, 15:13

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Elise2008 » 2 juli 2017, 19:01

Ik heb vandaag mijn eerste IUI gehad voor een brusje. We gaan dus de wachtweken in...
IUI 1 op 5/05/2015 - negatief
IUI 2 op 8/06/2015 - positieve test op 23 juni
Uitgerekend op 28 februari 2016 - Bevallen op 26/02/2016 van een zoontje

Opstart brusje
IUI 1 op 2/07/2017 - positieve test op 16 juli

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Wies » 3 juli 2017, 9:33

Succes!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 20 juli 2017, 19:42

Fremo voel je u al wat beter?
Lien hoe was de bn?
Hoe is het met de andere dames?

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 27 juli 2017, 12:03

Hey Snoopy,

Fijn dat je nog aan ons denkt maar voor mij is het een definitief afgesloten hoofdstuk. De laatste bloedname was ook negatief.

Heb het even moeilijk gehad maar nu ben ik vollebak alle babyspullen aan het verkopen :D . Ben tevreden met mijn gezinnetje van 4. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik besef dat een derde kindje, nog een baby erbij alles toch weer complexer maakt. Het was natuurlijk heel welkom geweest maar de natuur heeft er anders over beslist en ik heb mij daar bij neergelegd. Ik ben gelukkig met wat ik heb en wil geen tijd verspillen met ongelukkig te zijn over iets wat ik niet heb.

Hoe gaat het met jou?

Mamavan6
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 juli 2017, 16:28

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Mamavan6 » 3 augustus 2017, 16:20

Hier gaan we ook voor nog een kindje... we hebben besloten om geen iui te doen maar het even zo te proberen... we hebben 3 engeltjes en 3 bengeltjes... het word dus even spannend... hopelijk slaat de Clomid aan ... we zitten in ronde 3

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door fremo » 14 augustus 2017, 21:54

Hier gaat het niet zo goed.
Ik ben opgenomen in de psygiatrie. Ik voel me na ons derde sterretje niets meer waart.
Ik mis hen zo erg.
Mijn schoonzus is een maand voor mijn eerste uitgerekende datum bevallen en ik zit hier zonder brusje.. niemand ziet hen maar ze zijn nog zo aanwezig..

Ik heb jammer genoeg nog wel meer als dit te verwerken en ik kan het effe allemaal niet aan.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Wies » 15 augustus 2017, 14:32

Fremo, ik wil je alvast heel veel steun en moed toewensen. Dikke knuffels!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door elke7 » 16 augustus 2017, 14:13

Fremo, ik wil je veel sterkte wensen

Ik heb ook 3 miskramen gehad, 1 na 5 maanden, en ik denk nog vaak aan mijn sterrekindje, een zoontje stil geboren

miskramen zijn traumatiserend, helaas worden wij vrouwen hier niet voldoende in begeleid en erkend

ik hoop voor jou dat je hier beter uitraakt en dat je terug kan zorgen voor je kindje

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 2 oktober 2017, 13:28

Fremo gaat het al wat beter?
Chapeau Lien dat je er zo kan over denken,is in het begin niet simpel he.
Hier in augustus ontdekt dat ik zwanger was
2 zoontjes uit icsi 6 en 8 en nu bij m'n 2de regels en zwanger.
Was in het begin hard wennen,maar is zeker welkom.morgen 12 weken

CiMo
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 september 2016, 13:12

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door CiMo » 2 oktober 2017, 14:00

Het is al even geleden, maar het ziet ernaar uit dat ik al even in een doorgaande zwangerschap zit. Ik ben nu 16 weken ver, maar het gaat niet zonder slag of stoot. Ik ben er weer ziek van. Voor sommigen hier moeilijk te begrijpen, maar ik moet zien te overleven tot aan de bevalling. Hyperemesis gravidarum is geen lachertje en niet te vergelijken met gewone zwangerschapsmisselijkheid.

Bij de laatste ICSI-terugplaatsing had ik ook effectief beslist er een slotje op te hangen en op de valreep is het tegen alle verwachtingen in gelukt. Ik dacht dus heel de vakantie dat het was mislukt. En ik had er vrede mee genomen. Ik heb 2 kinderen, en ik was tevreden had ik toen beslist. Ik wou ons gezin niet mentaal ontwrichten en ik was blij met de twee, wetende dat ik twee keer op rij geluk heb gehad. Ik wou niet depressief zijn om iets dat niet lukte. Dat verdienden mijn kindjes niet, die heel welkom waren. Zij moesten niet het slachtoffer worden van een wens van hun moeder.

En toen op de valreep was het gelukt. Met de hyperemesis die ik nu meemaak, doe ik alsnog mijn kindjes te kort en dat doet pijn. En dit is niet het gepaste forum om dit te bespreken, maar mss toch iets om in het achterhoofd te houden voor ons allemaal. Hoe erg moet iets worden doorgedrukt als je al meer hebt dan je ooit van had kunnen dromen? Gewoon een filosifische vraag? Kost wat kost zwanger willen zijn als men al meer heeft dan waar men in het allerbegin van droomde? Of durven blij zijn met wat je hebt en het verdriet laten gaan. Het is iets dat heel erg speelt in mijn hoofd.

Ik kijk uit naar de geboorte van mijn zoontje, maar mijn gezin en ikzelf betalen er op dit ogenblik een zware prijs voor. Ziekehuisopnames, sondevoeding enz... En toch is het kindje welkom. Maar had ik het geweten, had ik er niet voor getekend. Heel dubbelzinnig, maar had ik er niet voor getekend, was er in mijn buik geen prachtig kindje om van te houden.

Ik wil dit verhaal hier delen, omdat we allemaal een fixatie hebben op absoluut een brusje willen, maar soms heeft een medaille twee kanten zoals ik het nu ervaar. Is het echt de moeite waard om iets heel erg graag te willen, en als het niet lukt in een depressie te sukkelen waardoor het kind dat er is het slachtoffer is? Of omgekeerd zoals in mijn geval: het lukt en dan zijn de kindjes alsnog het slachtoffer.

In extreme gevallen kost zo een herstel van hyperemesis maanden na de bevalling (mentaal en fysiek). Zeer moelijk om dit hier te delen, maar mss wel een oogopener eniets om over na te denken in het algmeen. OK. Vergis jullie niet: ik hou al van mijn zoontje in mijn buik, maar was het niet gelukt... dan had ik niet anders geweten natuurlijk met de beslissing die ik in mijn hoofd had genomen.

Nu is de liefde er en maar goed ook, want anders zou ik de zwangerschap niet kunnen uitzitten. Ik ben doodmoe, kan amper een inspanning aan, loop met emmers, loop ziekenhuis in en uit, huil veel van uitputting, relatiestress omdat mijn man nu voor alles mee opdraait en zich ook eenzaam voelt daardoor, onbegrip van de omgeving die niet snapt dat ik fysiek dingen niet kan doen, men zegt altijd dat het voorbijgaat, een kleuter die zich zorgen maakt, een peuter die zijn mama mist.... het is van een andere orde dan gewone zwangerschapsmisselijkheid.

Had ik dit geweten en gezien ik al een of twee kindjes heb, had ik hen dit nooit aangedaan. Het gaat niet meer om mezelf. Maar we kijken ondertussen wel uit naar de geboorte van ons manneke natuurlijk. Gewoon om eens een andere kant van een verhaal te vertellen.

Koester wat jullie hebben en trek jullie daaraan op. Kindjes die we met heel veel moeite hebben bekomen (dat is in ons geval zo), moeten die lijden onder het feit dat het volgend ekindje niet komt en de mama in opname is omdat het niet lukt? Of omdat het net wèl lukt?

Er is geen eenduidig antwoord op, maar zeker een denkoefening waard voor men aan het medische circus herbegint. In tegenstelling tot mensen die nog niet medisch werden ondersteund, kennen wij immers wel het klappen van de zweep....

In afwachting focus ik me op maart. En hoop ik dat de maanden omvliegenen dat we snel weer o peen normale manier een gezin kunnen zijn. Ik hou zoveel van hen alledrie.

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 3 oktober 2017, 9:28

Prachtig verwoord Cimo!! En zo denk ik er ook over. Ik heb 2 prachtige dochters waar we heel veel moeite voor hebben moeten doen. En ze worden al zo snel groot dus had helemaal geen zin om tijd te verspillen met dat medisch circus. Zij verdienen dat niet. We hebben onze laatste 3 pogingen gebruikt maar er niet te veel bij stil gestaan. Maar het mocht niet zijn... ik heb er even om getreurd maar meer ook niet. Het leven gaat door en ik ben gelukkig met wat ik heb (en dat is inderdaad meer dan ik in het begin kon dromen), en niet ongelukkig met wat ik niet heb.

Proficiat alvast en hopelijk gaat de tijd voor jou snel voorbij! Ik wens je een vlotte bevalling en dat alles nadien weer in zijn plooi valt.

Ook Snoopy86, een dikke proficiat! geniet ervan!

marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door marie_73 » 5 oktober 2017, 17:37

WoW dames
Lang geleden dat ik hier nog een reactie plaatste.
Maar jullie geven aan wat ik ook voel
IVF is psychologisch zo zwaar en die behandelingen zijn zo technisch en houden geen rekening met je emotionele, praktische en intieme leven
Mijn relatie met mijn man, met mijn vrienden en oudste kind zijn zo zwaar geimpacteerf geweest door die allesoverheersende periode van behandelingen
Nu achteraf besef ik dat gelukkig zijn betekent tevreden zijn met wat je hebt
Ik had al een kind en toch wou ik per se een tweede. Dat was zo’n rare kronkel in mijn hoofd
Maar nu zie ik als het ware helder: een tweede kind maakt niet gelukkiger. Maar de tijd en geld en energie die krijg je niet meer terug
Wij vrouwen willen vaak te veel, en genieten te weinig.
Wij vrouwen tijdens behandelingen moeten meer psychologische ondersteuning krijgen en we moeten leren tevreden zijn met wat we hebben
Ik probeer soms jonge collega’s uit te leggen dat je niet alles kan hebben: een kind vraagt massa energie en die kan je dan niet aan je werk besteden

CiMo
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 september 2016, 13:12

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door CiMo » 25 oktober 2017, 5:21

Versta me niet verkeerd. Ieder doet wat hij wil. Het gaat nu beter, het blijft loodzwaar. Zwanger zijn is rot voor mij. Het is nooit een fijne periode geweest. Maarik ben WEL blij met mijn kindjes. En ook met mijn ongeboren zoontje. Alleen had ik het op voorhand geweten.... dan had ik het niet zo doorgeduwd. Maar natuurlijk ben ik wel superblij dat hij komt :). Ik heb het vooral moeilijk met mijn twee kindjes die nu weinig aan hun mama hebben. Voor hetzelfde was ik depressief omdat het niet lukte en was ik opgenomen, of gewoon een mama die leuke dingen kon doen. Of voor hetzelfde moest ik plat liggen... de kinderwens was die van mij. Zij willen gewoon hun mama en papa.

Mams02
Berichten: 3
Lid geworden op: 3 december 2017, 13:30

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Mams02 » 3 december 2017, 14:03

Dag dames,
Hoeveel tijd zit er tussen jullie kindjes?
Ik ben zwanger van ons 2e kindje. Nooit gedacht dat het zo vlot zou gaan. Nu ben ik een beetje in paniek omdat ons zoontje nog maar 17 maanden zal zijn als ik beval. Wat zijn jullie ervaringen?
Xxx

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door tengeltje » 4 december 2017, 12:18

proficiat Mams!

hier zit er 2j en 4 maanden tussen nummer 1 en 2 en tussen nummer 2 en 3 zal er (als alles goed blijft gaan),3j en 2 maanden zitten.

maar dit is een stuk langer dan wat wij zouden willen als je het allemaal zou kunnen plannen.

wij hadden net graag de kindjes kort op elkaar gehad.tuurlijk is zoiets 'zwaar',maar ze hebben dan zoveel aan elkaar,zitten in elkaars leeftijdsgroep en interesses qua leeftijd.
ook ben je dan veel rapper uit bv de pampers.

want hier nu is nummertje 2 al dag en nacht zindelijk(al geruime tijd),en eerlijk,nu ontzie ik me weer terug de tijd van de plas- en poep luiers ed.....terwijl het mij zalig lijkt om dat in 1 ruk te kunnen doormaken(als je erin zit,maakt een luier meer of minder het verschil niet),en dan eens eruit,je niet opnieuw moet herbeginnen.

alles heeft zijn voor- en nadelen.

hoe ver ben je nu?want ze zullen dan al vlug ongeveer 2 jaar verschillen lijkt me? Is behoorlijk 'standaard' denk ik?
(mijn zus en ik schelen bv 22 maanden,hebben enorm veel aan elkaar gehad als kind)

kennis van ons heeft 2 kindjes die 13 maanden verschillen.Lukt ook :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten