Tijd voor een brusje!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door fremo » 14 maart 2016, 9:43

Je zaagt niet.
Huiverig? Daar kan je niks mis mee doen!
Veel kines zijn osteopaten! Ik heb ook al vanalles meegemaakt en voor mij was er altijd een oplossing. Mijn stiefvader is osteo. Hij voorspelde dat we een meisje gingen krijgen. Gewoon door energie in mijn lichaam. Osteo draait gewoon rond het feit dat alles in ons lichaam verbonden is en dat als er iets fout gaat dat vaak door iets anders komt. Bv ik heb vaak last van mijn maag. Komt omdat ik vaak een stijve nek heb :) ..
moet je echt niet huiverig tegenover staan hoor!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 18 maart 2016, 10:57

Onze afspraak in Jette zit er weer op. 3 mei heb ik een afspraak bij mijn gynaecoloog om mijn spiraal te laten uithalen en dan moet ik wachten op mijn ms om te kunnen beginnen. We hebben gekozen voor een artificiële cyclus omdat dit gemakkelijker is met het werk en zo. Deze keer is niemand op de hoogte van onze plannen voor een brusje en willen dit ook zo houden tot het echt zou lukken. Ik wil ook wel eens meemaken om een leuke zwangerschapsaankondiging te doen :-). De vorige keer wist na al die tijd iedereen wel ongeveer waar we mee bezig waren en telkens als ik de uitslag zou krijgen stond mijn telefoon niet stil. Dit wil ik echt niet meer.
We hebben nog 3 cryo's en het leuke nieuws is dat ze alle drie apart zijn ingevroren en dus ook apart ontdooit kunnen worden. Dit wist ik niet.
Deze keer moet ik progynova of zoiets nemen? Kent iemand dat? Natuurlijk ook weer die vieze utrobollen. En ik moet ook aspirine bij nemen omdat ik een zware zwangerschapsvergiftiging heb gehad. En clexane spuiten omdat mijn bloed te snel stolt.
Weer een hele waslijst van medicatie. Zo spannend weer allemaal. Maar ik merk nu al dat ik het toch anders beleef. Als het lukt, des te beter maar als het niet lukt, ja dan ga ik wel even verdrietig zijn maar tis niet meer het einde van de wereld voor mij omdat ik al 2 schatjes heb rondlopen :D

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Margot_80 » 20 maart 2016, 15:51

Net positief getest na 2e cryo tp :D
24/3 bn 8)

Hoe traag het ging voor eerste zw schap, zo snel gaat het nu voor tweede!
Blij dat ik er maar een heb laten terugzetten deze keer!

Hoe vergaat het jullie?
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door fremo » 20 maart 2016, 21:52

Ik moet normaal dagelijks progynova nemen.
Zorgt in een gemaakte cyclus dat je baarmoederslijmvlies dikt en het cryotje kan innestelen.
Je gaat wss moeten opdrijven tot 3 a 4 pilletjes per dag tot een aantal weken. Ik moest het vorige week terug beginnen pakken maar ben al moeten stoppen. Mijn melkproductie was nog maar de helft!
morgen moet ik onze gyn bellen. Als ik ze perce moet nemen dan starten wij ook gewoon terug op. En stopt de bv..
wij gaan het ook verzwijgen.. hoe moeilijk ook :p.
Oh Margot! Hoe geweldig is dat!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 21 maart 2016, 11:17

Dikke proficiat Margot!

Hopelijk lukt het bij mij ook zo snel.

Maar daar ga ik maar niet van uitgaan, dan is de teleurstelling misschien minder groot :D

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 22 maart 2016, 8:17

Proficiat Margot

Vnv beginnen met menopur 300 en volgende week dinsdag echo en bn
Ik hoop volgend weekend punctie,zou ideaal zijn dan moet mijn man geen dag verlof nemen

Margot_80
Berichten: 258
Lid geworden op: 23 mei 2013, 13:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Margot_80 » 23 maart 2016, 14:16

Amai, ik duim voor jullie allen mee.

@Lien, ik heb ook die ingesteldheid, niet ervan uit gaan dat het meteen lukt. Het schijnt wel vlotter te kunnen gaan na een eerdere zwangerschap dus echt wanhopen mag je nu zeker ook nog niet doen. De kans is echt wel heel reëel dat het lukt.
en ook: de stress is een pak minder nu... die angst van nooit moeder te worden, nooit een baby'tje te voelen groeien, die is echt wel totaal weg.

@ Snoopy86: ja dat is altijd zo spannend he, die punctie en terugplaatsingsdatum.. altijd zo lastminute u moeten vrijmaken. Ik hoop voor jullie dat de datum gunstig is.

@fremo: veel succes jij ook he!

@doorzetter: ik hoop dat je snel beter wordt en dat je van die pijn af geraakt. Je gezondheid gaat voor uiteraard.

en nu hopen dat het bij mij goed blijft verlopen, net ontdekt dat mijn man cmv heeft opgelopen... en daar ben ik nu net niet immuun voor ...
zwanger na icsi 5 (jette) .. Twins bevallen mei 15. Nu zwanger van brusje = 2e cryo tp van icsi 5.

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 24 maart 2016, 11:42

Uit bloedtesten is gebleken dat ik het cmv virus heb opgelopen. Blijkbaar langer geleden maar ook nog recenter. Ik wist niet dat je dit meermaals kan oplopen. Volgens de arts in Jette is het geen probleem voor een eventuele terugplaatsing want dat virus 'verdwijnt' na een paar weken weer. Ik moet nu deze week voor alle zekerheid toch nog eens bloed laten trekken.
En een terugplaatsing zal pas doorgaan na 3 mei want dan pas laat ik mijn spiraal uithalen en moet ik nog wachten op mijn ms.
Ik heb er toch mijn bedenkingen bij? Iemand ervaring hiermee? Kan dit echt geen kwaad en als je dit virus al eens hebt opgelopen kan je het dan nog eens oplopen, ook tijdens de zwangerschap?

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Leniemienie » 24 maart 2016, 12:46

@Margot, proficiat! Waarschijnlijk zijn het ook gewoon hele goeie embryo's! Dat jij dat eigenlijk nu al ziet zitten met een tweeling! :shock:
Langs de ene kant begint het bij mij ook wel te kriebelen, langs de andere kant ben ik er echt nog niet aan toe, zowel niet om zwanger te zijn als om terug te beginnen met een poging. Op zich was onze dochter wel een goede slaper maar door de vele verkoudheden deze winter is dat de afgelopen maanden heel wat minder, 5 nachten op 7 moet ik 's nachts regelmatig uit bed om haar tutje te geven of om haar even te troosten. Dus ik wil eerst helemaal terug fit zijn vooraleer we terug starten. Wij hebben geen cryo's en moeten dus volledig opnieuw starten en onze terugbetaalde pogingen zijn op dus we moeten alles zelf betalen. Maar het plan is om tegen het einde van de zomer er terug aan te beginnen en hopelijk gaat het net als jou deze keer wat vlotter.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Sloebertje
Berichten: 780
Lid geworden op: 27 februari 2013, 11:30

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Sloebertje » 24 maart 2016, 14:09

Margot, een dikke proficiat! X
Sloebertje (38), ICSI1 (CRG Brugge) geen tp, ICSI2 (CRG Brugge) neg, ICSI3 (Aalter) geen tp, ICSI4 (UZ Gent) gecanceld - hoge progesteronwaarde, ICSI4 bis - 6 mnd ICSI natuurlijke cyclus, tp in mei '15 --> Zwanger! Feb '16 --> dochtertje geboren!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door fremo » 5 april 2016, 10:20

Moet eventjes iets kwijt! Helemaal of topic maar ik weet niet waar anders..
Ik las daarnet een artikel over abortie tot 20 weken.. op 20 weken voelde ik mijn dochtertje al kei hard bewegen! Ik ben er echt niet goed van dat dat wettelijk kan! Die babytjes voelen toch al van alles? En zijn al heel goed ontwikkeld! Ik krijg de tranen in mijn ogen. Dit is toch echt niet oké?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 7 april 2016, 9:46

Meen je dat??

Op 20 weken is een kindje toch al helemaal gevormd. Dit vind ik ook echt niet oké. Ocharme... Waarom zo lang wachten voor een abortus? Tenzij ze dan pas ontdekken dat er iets scheelt met het kindje... Maar dan laten ze dat toch geboren worden, dacht ik maar toch geen abortus???

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 28 april 2016, 22:09

Ik ben iets meer dan 5 weken zwanger van icsi 8 :D

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Leniemienie » 29 april 2016, 22:53

Snoopy86, proficiat! Dat geeft ook beetje moed voor mij, want onze dochter is ook pas na de zesde poging gekomen en nog eens 3 jaar voor brusje dat zien we niet zitten.

Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik nog max 3 pick-ups wil ondergaan en maar 1 in Leuven en dan overschakelen naar jette. Ik heb deze week eens voorzichtig gepolst bij mijn man en hij zag het toch ook zitten om een afspraak te maken om dan in de late zomer te starten maar jette dat zag hij niet zitten. Maar ja we zien wel. Ik heb eens even gaan kijken op de website van GHB en ik zie ineens heel wat nieuwe namen qua dokters :shock: dat was toch even verschieten want onze prof is er niet meer dus bij wie moet ik dan een afspraak maken?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 30 april 2016, 9:22

Ik heb voor de zoon 6 verse icsi's en 4 jaar,waarvan 3 jaar mmm nodig gehad
We hadden nog 2 cryo's laten tp in juni 2015neg
Icsi 7 in november negatief en geen cryo's
We gingen normaal maar 1 poging terugbetalen,maar omdat we niks van cryo's hadden toch beslist om nog 1 poging te betalen.
In april dan icsi 8 en nog 4 cryo's

Wnnr zouden jullie er terug aan beginnen leniemienie?

Hopelijk lukt het bij jullie sneller dan bij de dochter
Wij zijn na icsi 4 overgeschakeld naar jette

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten