Tijd voor een brusje!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 2 mei 2016, 15:55

Proficiat Snoopy86!! Dat gaat hier precies vlot :D . Ik hoop dat het bij mij ook zo snel wilt lukken...

Morgen laat ik mijn spiraal uithalen en dan is het wachten op mijn regels om met de medicatie te beginnen.

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Leniemienie » 10 mei 2016, 21:01

De bedoeling is om na de zomer te starten. We willen rustig op vakantie gaan zonder gedoe met hormonen en eventjes een paar maanden voor mezelf waar ik even op niets moet letten (qua lichaam) want ik heb tot maart borstvoeding gegeven.
Ik neem me voor om al een afspraak vast te leggen begin juli ofzo dus ik kan best zo snel mogelijk bellen maar het is weer een drempel waar je over moet, vooral omdat we geen cryo's hebben en direct nu alles zelf moeten betalen. Gelukkig heb ik niet veel hormonen nodig, ik kom met 1,5 ampulle menopur toe, voor zo'n 12 dagen.
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Leniemienie » 18 mei 2016, 20:56

Afspraak gemaakt, ik verschoot wel van de wachttijd, in ghb was pas eind augustus eerste afspraak :shock: ze spraken wel aan het telefoon om enkele testen opnieuw te doen (o.a. bloedafname en echo). Hebben diegene zonder cryo's hier ook opnieuw testen moeten doen? Weten jullie of mijn man ook terug een staal moet binnenleveren (want het is ICSI)?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Muse » 18 mei 2016, 22:57

Hey Lenie, ik ben zelf voor echo en bloedname moeten gaan, dan bespreking resultaten, manlief moest niks doen.
Was om te kijken of alles goed hersteld was na de zwangerschap en bevalling. Sindsdien heb ik een naar achter gekantelde baarmoeder, wat dat ook moge wezen.

Alvast veel succes!!

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 19 mei 2016, 20:47

Oh super leniemienie dat je al een afspraak gemaakt hebt

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 20 mei 2016, 9:08

Hallo allemaal,

Ik ben sinds woensdagavond begonnen met de medicatie. Ik moet 2 keer per dag progynova nemen en 1 keer per dag asaflow. Maar nu heb ik sinds gisteren bloedverlies. Ik heb al naar de monitoring in Jette gebeld met de vraag of dit normaal is maar ze zeiden dat ik de medicatie gewoon moet verder nemen. Dinsdag heb ik bloedname en echo en dan zouden ze verder zien.

Iemand ervaring met deze medicatie? En is dat bloedverlies echt wel normaal? Tis precies alsof ik mijn regels heb.

Kimmie01
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 december 2012, 11:37

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Kimmie01 » 31 mei 2016, 10:39

Hoi allemaal,

Ik kom mij hier ook aansluiten :)
Het is al een tijd geleden dat ik op dit forum geweest ben!

Ik ga mij even kort voorstellen:

Ik heb een zoontje van 2 jaar en we hebben beslist om voor een 2de (laatste) kindje te gaan.
Bij mijn zoontje heeft het 2 jaar geduurd voor ik zwanger was. Eerst zelf een jaar geprobeerd want ik had regelmatige cyclussen en een eisprong. Na een jaar toch nog allebei laten onderzoeken. Met mijn vriend was alles ok en op het eerste zicht met mij ook dus met IUI gestart maar na 3 mislukte pogingen toch een laparoscopie laten doen en daaruit bleek dat mijn rechter eileider ondoorgankelijk is. Dan nog 2 IUI's geprobeerd maar zonder succes. Dan beslist om met IVF te starten in het UZ in Jette maar omdat het net zomervakantie was toen had ik effe een pauze ingelast van een 3tal maand omdat het daar een zomerstop was. Tijdens die 3 maanden heb ik er totaal niet meer aan gedacht. Toen ik wou starten kwamen mijn regels er niet door en dan bleek dat ik toch onverwachts zwanger was op een natuurlijke wijze :D

2 maand geleden ben ik met mijn pil gestopt en mijn 1ste cyclus was lang (40 dagen), maar dat kan normaal zijn. Gemiddeld zit ik rond de 30 dagen. Ik zit nu in mijn 2de cyclus zonder pil op dag 23. Ben benieuwd! Ik heb verleden week allerlei steken gevoeld in mijn onderbuik dus er is zeker wel iets aan de gang daar, maar wat weet ik niet :) Ik ben naar de gyn geweest om gewoon eens een onderzoek te doen en ze zag dat alles ok was op de echo, geen cystes of abnormale dingen te zien. Ik heb dan ook gevraagd wat ik moest doen. Ik weet natuurlijk dat er 1 eileider ondoorgankelijk is en dat ik er verleden keer 2 jaar heb over gedaan. Ik was dan toch natuurlijk zwanger geraakt dus het kan wel in principe. Ze zei dat we nu terug een jaar zelf moeten proberen... Dus we zijn weer vertrokken he :) Langs de ene kant weer spannend maar langs de andere kant... ppff als dat terug zolang gaat duren... terug die teleurstellingen elke maand. Ik zie er soms tegenop.
En natuurlijk nu net dat we terug aan het proberen zijn, zijn er veel goede vriendinnen van mij net zwanger geworden. Op 2 maand tijd 3 zwangerschapsaankondigingen :) Dus dat wordt binnenkort veel babybezoeken. Hopelijk ben ik tegen dan zelf zwanger :wink:

Ik zie dat de meeste hier al gestart zijn met fertiliteit behandelingen. Dat is voor mij nog niet aan de orde, pas ten vroegste tegen volgend jaar april mag ik naar fertiliteit. Nu dus nog "braaf" elke maand zelf proberen :)

Groetjes!
- Zoon (mei 2014)
- Zoon voorzien voor Feb. '17
Afbeelding

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 1 juni 2016, 22:04

Welkom en succes kimmie,hopelijk lukt het terug op de natuurlijke wijze

Wnnr heb jij tp Lien?

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 2 juni 2016, 13:47

Goh geen idee eigenlijk. Ik ben nog altijd progynova aant nemen. 6 per dag. Ben begonnen aan 3 per dag maar blijkbaar reageert mijn lichaam niet zo goed op de medicatie. Baarmoederslijmvlies wordt niet echt dikker. Dus hebben ze de dosis verhoogd naar 6 per dag. Ben nu al 2 weken die progynova aant nemen. En dan moet ik nog beginnen met die vieze utro bollen... Ik weet dat niet meer van de vorige keer. Begin je met utrogestan na de terugplaatsing of nog ervoor?
Het kan dus nog wel even duren vooraleer er een terugplaatsing is. En dan is het nog te hopen dat de dooing goed verloopt. We hebben nog 3 blastocysten. Eentje zal toch wel overleven zeker...

Hoe gaat het ondertussen met jou Snoopy?

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 2 juni 2016, 19:05

Ik dacht 1 dagen voor tp te moeten beginnen met utrogestan
Heb wel nooit progynova moeten nemen
Hier bijna 11 weken en altijd supermoe,voor de rest niks van symptomen
16 juni 12 weken echo,ik kijk er naar uit

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Leniemienie » 8 juni 2016, 17:45

Lien, bij mij had progynova amper effect. Ik heb dat bij cryo1.1 moeten nemen in combinatie met suprefact, ook op den duur 6 pilletjes per dag, in het totaal 4 a 5 weken medicatie genomen voor de tp. Ik voelde me op den duur ook niet zo geweldig van al die medicatie en bms is nooit dikker geworden dan 6. Ze hebben toen toch een tp gedaan maar achteraf gezien was dat volgens mij niet de juiste keuze. Ik heb de 2 cryo pogingen daarna lage dosis gonal-f gespoten en dan had ik geen enkel probleem met mijn BMS.
Moest ik nu nog cryo doen, dan zou ik vragen om in natuurlijke cyclus terug te plaatsen want zonder al die hormonen en met een stabiele schildklier heb ik zelf een cyclus ook al is die wat langer en onregelmatiger dan dat ze gewend zijn (rond de 35 dagen)
Is dat bij jou ook niet mogelijk?
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 9 juni 2016, 8:23

Ik ben moeten stoppen met progynova. Heb blijkbaar al een eisprong gehad, hoewel dat normaal gezien niet kan met progynova...

Ik moet dus nu opnieuw beginnen :cry: .

Wachten op mijn regels en dan moet ik onmiddellijk met een hogere dosis progynova starten. 6 pilletjes in plaats van 3 pilletjes. Ben benieuwd... Pfff... het kan nu eens nooit normaal gaan.

Maar als de medicatie niet aanslaat ga ik toch zeker weigeren om een terugplaasting te doen zoals ze bij jou gedaan hebben, leniemienie. Wij hebben nog maar 3 cryo's. En ik wil echt geen nieuwe behandelingen meer. Dus het is onze laatste kans (of laatste 3 kansen als ze alledrie mooi apart ontdooid kunnen worden maar daar ga ik niet vanuit). Als het niet lukt, ja dan leg ik mij er bij neer. Ik ben zo dankbaar dat ik uiteindelijk toch 2 prachtige meisjes heb. Een derde kindje zou een mooi geschenk zijn maar als het ons niet gegund is dan is het maar zo. Wil echt die lijdensweg niet opnieuw meemaken.

Een natuurlijke cyclus gaat altijd maar wij hebben gekozen voor een kunstmatige cyclus omdat dat beter te regelen valt met het werk enzo. Niemand is op de hoogte van onze plannen.

Inge1411
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 juni 2016, 10:38

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Inge1411 » 27 juni 2016, 12:00

Ik kom mij hier ook even voorstellen. Ik ben een trotse mama van een zoontje van 20 maand en verleden maand hebben we besloten om voor een brusje te gaan. Onze kleine man is er gekomen na een eerste icsi poging. We hadden nooit verwacht dat het van de eerste keer ging lukken! Er zijn nu nog 2 cryo's over. Op 7 juli heb ik een eerste afspraak voor de bespreking van een tp. Ben wel zenuwachtig want ik besef maar al te goed dat het ontdooiproces niet evident is en er maar 50% door komt. Aan al de dames die ook bezig zijn: veel sucess en hopelijk snel positieve testen!!!
Feb 2014: icsi 1.1 positief - 2 cryo's over
November 2014: geboorte van onze kleine man
Juli 2016: eerste afspraak met fertiliteit voor bespreking tp

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 14 juli 2016, 9:06

De terugplaatsing van gisteren is uiteindelijk niet doorgegaan. Na heel wat op en af gemail en telefoontjes heb ik uiteindelijk mijn behandelende arts van Jette zelf aan de lijn gekregen. Ik zei hem dat ik 4,3 mm wel erg dun vond maar dat de monitoring had gezegd dat mijn bloedwaarden goed waren voor een terugplaatsing. Ik wou ook weten hoe dik mijn bms was de vorige keer toen ik ben zwanger geraakt.
Hij vond dat ik een punt had en de vorige keer was het 9 mm! Volgens mij wist die dokter niet eens dat mijn bms zo dun was en wordt de al dan niet terugplaatsing gewoon beslist door de monitoring aan de hand van de bloedresultaten maar kijken ze niet verder naar uw dossier...

Ik ben dus nu voor de tweede maal moeten stoppen met alle medicatie. Nu moet ik weer wachten op mijn regels om vervolgens met menopur te starten en ik heb ook pregnyl meegekregen. Ik dacht dat dit alleen werd gezet bij een verse behandeling voor een eisprong te krijgen? Ook willen ze kijken met een hysteroscopie of alles nog in orde is. Pff.. daar zie ik tegen op. Heb dit een 4 tal jaar geleden ook laten doen en dat dit zo verschrikkelijk pijn.

Wordt dus vervolgd al zal het blijkbaar wéér niet simpel zijn...

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door fremo » 18 juli 2016, 13:35

Ik vind het erg voor je Lien..
Wel goed dat je arts dan vond dat je gelijk had.. uiteindelijk was het dan mss voor niks geweest.

Ik had ook altijd het gevoel dat ze niet luisterde naar mijn gevoel en gewoon maar op hun "ervaringen" afgingen terwijl we toch wel allemaal anders reageren hé!
Ik had zoiets met utrogestan.
Ik moest er drie per dag nemen. Bloed is nooit gecontroleerd geweest maar drie was genoeg! Dan ben ik na twee mislukte pogingen naar 6 per dag overgestapt bij de derde. De dokter lachte mij bijna uit. Dat kon niet en mocht niet! En toch was en bleef ik zwanger!

Ik hoop dat je volgende stappen toch wat zullen meevallen :(.

Het is echt zo rot dat je er opnieuw door moet.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten