Tijd voor een brusje!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 19 juli 2016, 8:29

Hey Fremo,

Bedankt voor je berichtje!

Ik ben ondertussen opnieuw gestopt met medicatie. Ik ben dus zaterdag begonnen met menopur maar ik moet tijdens het nemen van die menopur een hysteroscopie laten doen. Ik had nog zo tegen de monitoring gezegd dat ik nu vrijdag 22/7 naar zee vertrek tot maandag 25/7 maar ze zeiden mij dat we konden proberen om het weekend te omzeilen. Ik zou dan morgen 20/7 al een eerste keer bloed moeten laten trekken en een echo laten nemen. Natuurlijk kon ik zaterdag nog geen afspraak maken voor een hysteroscopie. Ik bel dan gisteren voor die afspraak. Onmogelijk om die afspraak in te plannen. Ik kan echt geen verlof meer bijkrijgen hier op het werk. Veel collega's zijn al in verlof. Op woensdag ben ik ganse dag thuis maar dat ging niet omdat toevallig die dag er enkel urgente behandelingen worden gedaan en ja donderdag is een feestdag. Toen vroegen ze of ik niet effe van de zee kon terugkomen.
Ja hallo, ik zit daar met een tweeling van 2,5 jaar. We gaan nog met 2 andere koppels maar die zijn niet op de hoogte van onze plannen. Ik zal dan eens effkes van de zee afkomen....

Gevolg, ik heb dan maar zelf besloten om weer eens te stoppen. In augustus ben ik 3 weken thuis en in het begin van die periode zou ik mijn regels opnieuw moeten hebben. Ik hoop dat dit de laatse keer is en dat ik de behandeling eindelijk kan doorzetten met een goede afloop. Maar ik betwijfel het want nu gaat ge zien dat ze tijdens die hysteroscopie verklevingen gaan vinden (ja natuurlijk heb ik verklevingen, ben voor mijn zwangerschap geopereerd voor zware endometriose).

Pfff... ik vind het echt niet meer leuk. Ik had gekozen voor een kunstmatige cyclus omdat dit beter te plannen valt met het werk en zo. Niemand is op de hoogte van onze plannen en wil dit ook niet. Ik heb geen zin om gelijk de vorige keer, voor mijn zwangerschap, telkens te moeten zeggen dat het niks is. Maar tot nu toe heb ik de indruk dat je helemaal niet zelf kan plannen...

Waarom kan het nu nooit eens eenvoudig gaan. Gisteren is mijn zus bevallen van haar tweede kindje. Dit roept weer herinneringen op. 3 jaar geleden is ze bevallen van haar eerste zoontje en toen zaten wij nog vollop in de medische mallemolen. Ik heb precies een déjà vu. Ik beleef het nu wel anders want ik heb nu gelukkig mijn twee meisjes maar toch...

We zullen het maar weer eens ondergaan zeker.

Groetjes

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door fremo » 20 juli 2016, 14:31

Tis helemaal niet eerlijk hé! Altijd dat gedoe om gewoon kindjes te kunnen krijgen. Iets wat voor zoveel mensen normaal is! Die stomme medicatie ook!

Wij zijn nog niet gestart maar de moed zakt mij ook in de schoenen als ik je verhaal lees..
Raar maar waar was ik precies even vergeten hoe het allemaal werkte en hoeveel teleurstellingen er eerst nog moeten komen.
Ik ben wel nog altijd heel jaloers op zwangere vrouwen.
Hier zeggen ze dan dat ik toch blij moet zijn met ons meisje.. zij is er toch! Pff...
Dat het maar snel lukt bij jou en hier ook!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Leniemienie
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 1213
Lid geworden op: 12 april 2012, 23:39

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Leniemienie » 27 juli 2016, 14:33

Afspraak met dokter is achter de rug. Doordat onze dochter bij 6de icis poging er was, is de vraag nu blijkbaar of het een wonderkindje is of dat ze effectief de juiste behandeling voor ons hebben gevonden. Vv vertelde dat ze in Leuven niet zo happig zijn om na die 6 pogingen nog pogingen te doen, de dokter was gelukkiger iets positiever, zij raadde aan om 2 pogingen nog te proberen en afhankelijk van de resultaten dan eventueel nog 3de poging te overwegen. Dat is ook hetgene wat wij in gedachten hadden.
Ik had gewoon al voor deze afspraak enorm veel stress, het voelt echt alsof je een monster weer in je leven laat en ondanks dat we nu 1 kindje hebben, komt toch de stress en het verdriet van die onvervulde kinderwens al die jaren terug naar boven.
Eerst nu onderzoeken weer laten doen: echo en bloedafname bij mij, bloedafname en spermastaal bij mijn man, die zoals gewoonlijk zichtbaar weer aan het balen was
Maar alle we zitten weer op die molen :( maar deze keer met zijn drietjes :D en dat maakt toch een groot verschil!

Lien, ik wens je alvast veel succes met de hysteroscopie. En hopelijk is de endometriose geminderd door je zwangerschap en vinden ze helemaal niets terug en is alles perfect voor de tp. :-)
Nov2010 pilstop, na 6 verse ICSI pogingen, 3 cryo tp en 2 mk's een wolk van een dochter gekregen juni 2015 en een 2de klein mirakeltje in mei 2017

snoopy86
Berichten: 1141
Lid geworden op: 6 december 2011, 11:27

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door snoopy86 » 28 juli 2016, 11:07

Oh super lenie dat jullie terug gaan starten,veel succes
Ons eerste zoontje is er ook gekomen bij verse icsi 6
Toch beslist om max 2 pogingen zelf te betalen en nu bijna 19 weken zwanger van ons 2 de zoontje uit icsi 8,dus het kan
Je moet gewoon op voorhand goed afspreken met je man hoever jullie beiden willen gaan

Inge1411
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 juni 2016, 10:38

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Inge1411 » 1 augustus 2016, 14:24

Lien2 schreef:Hey Fremo,

Bedankt voor je berichtje!

Ik ben ondertussen opnieuw gestopt met medicatie. Ik ben dus zaterdag begonnen met menopur maar ik moet tijdens het nemen van die menopur een hysteroscopie laten doen. Ik had nog zo tegen de monitoring gezegd dat ik nu vrijdag 22/7 naar zee vertrek tot maandag 25/7 maar ze zeiden mij dat we konden proberen om het weekend te omzeilen. Ik zou dan morgen 20/7 al een eerste keer bloed moeten laten trekken en een echo laten nemen. Natuurlijk kon ik zaterdag nog geen afspraak maken voor een hysteroscopie. Ik bel dan gisteren voor die afspraak. Onmogelijk om die afspraak in te plannen. Ik kan echt geen verlof meer bijkrijgen hier op het werk. Veel collega's zijn al in verlof. Op woensdag ben ik ganse dag thuis maar dat ging niet omdat toevallig die dag er enkel urgente behandelingen worden gedaan en ja donderdag is een feestdag. Toen vroegen ze of ik niet effe van de zee kon terugkomen.
Ja hallo, ik zit daar met een tweeling van 2,5 jaar. We gaan nog met 2 andere koppels maar die zijn niet op de hoogte van onze plannen. Ik zal dan eens effkes van de zee afkomen....

Gevolg, ik heb dan maar zelf besloten om weer eens te stoppen. In augustus ben ik 3 weken thuis en in het begin van die periode zou ik mijn regels opnieuw moeten hebben. Ik hoop dat dit de laatse keer is en dat ik de behandeling eindelijk kan doorzetten met een goede afloop. Maar ik betwijfel het want nu gaat ge zien dat ze tijdens die hysteroscopie verklevingen gaan vinden (ja natuurlijk heb ik verklevingen, ben voor mijn zwangerschap geopereerd voor zware endometriose).

Pfff... ik vind het echt niet meer leuk. Ik had gekozen voor een kunstmatige cyclus omdat dit beter te plannen valt met het werk en zo. Niemand is op de hoogte van onze plannen en wil dit ook niet. Ik heb geen zin om gelijk de vorige keer, voor mijn zwangerschap, telkens te moeten zeggen dat het niks is. Maar tot nu toe heb ik de indruk dat je helemaal niet zelf kan plannen...

Waarom kan het nu nooit eens eenvoudig gaan. Gisteren is mijn zus bevallen van haar tweede kindje. Dit roept weer herinneringen op. 3 jaar geleden is ze bevallen van haar eerste zoontje en toen zaten wij nog vollop in de medische mallemolen. Ik heb precies een déjà vu. Ik beleef het nu wel anders want ik heb nu gelukkig mijn twee meisjes maar toch...

We zullen het maar weer eens ondergaan zeker.

Groetjes
Lien, wat een verhaal en wat rot voor je. Alsof het allemaal nog niet moeilijk genoeg is heb je nog al de miserie om het georganiseerd te krijgen. Laat ons hopen: derde keer, goede keer. Mag ik trouwens ook eens iets vragen? Ik heb ik een eerder bericht gelezen dat je een hysteroscopie hebt moeten laten doen. Vorige keer hebben ze daar bij mij niet over gesproken en nu wil de fertiliteitsarts dat toch per se laten doen omdat er op 30 weken risico was op vroeggeboorte. Valt dat een beetje mee of is dat iets waar je veel last van hebt? Ik dacht eerst dat het wel zou meevallen omdat er geen verdoving aan te pas komt en ik in de namiddag al terug mag gaan werken, maar nu begin ik toch wel wat nerveus te worden. X
Feb 2014: icsi 1.1 positief - 2 cryo's over
November 2014: geboorte van onze kleine man
Juli 2016: eerste afspraak met fertiliteit voor bespreking tp

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 2 augustus 2016, 9:15

Hey Inge,

Een viertal jaar geleden heb ik al eens een hysteroscopie laten doen. Maar ik was toen nog in behandeling in Leuven (Heilig Hart). Na de zoveelste kunstmatige inseminatie en omdat ik niet zwanger geraakte wilden ze toch eens verder kijken en hebben ze hysteroscopie gedaan vlak voor ik met ISCI begonnen ben. En dat deed bij mij heel fel pijn (zonder verdoving).
Ik moet er wel bij zeggen dat ik helemaal niet tevreden was van Leuven. Ze hebben ons meer dan een jaar aan het lijntje gehouden (5 IUI's en 5 terugplaatsingen ISCI en geen verdere onderzoeken). De terugplaatsingen achteraf deden ook altijd pijn. Ik ben wel een speciaal geval (mijn baarmoederhals maakt een hoek van 90° en ze moesten altijd zoeken en wroeten om het embryo op de juiste plaats te krijgen) maar toch...

We zijn dan overgegaan naar Jette en na de eerste terugplaatsing (na operatie endometriose - wat ze in Leuven nooit onderzocht hebben!) was ik zwanger van een tweeling :-). De terugplaatsing was op een wip voorbij en deed praktisch geen pijn. Ligt het dan aan Leuven? Volgens mij wel.

Nu moet ik opnieuw een hysteroscopie laten doen gezien mijn verleden van endometriose.

Ik denk dat het van persoon tot persoon afhangt en dat het voor de meesten niet zoveel pijn doet anders zouden ze standaard wel verdoving gebruiken. Je zal er wel altijd iets van voelen (lichte buikkrampen) maar ik ben er zeker van dat ik niet die pijn zal voelen die ik in Leuven gevoeld heb.

Veel succes nog!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door fremo » 2 augustus 2016, 9:57

Ik ben wel zwanger geworden in Leuven. Ik had ook altijd een slecht gevoel in leuven. Ze vergatrn hier ook vanalles te testen waardoor alles serieus is moeten uitgesteld worden. We gingen een laatste keer een tp doen in leuven endan overstappen naar Jette. Maar we moesten dan wel onze cryos meenemen endat is een heel gedoe plus dat het heel wat geld kost.
Maar ik ben zelf meer utro beginnen nemen en ik geloof dat ze daar door gebleven is!

Pff ik heb al enkele maanden regelmatig bloedverlies. Iets wat ik niet ken. Ik heb het enkel door medicatie. Had het eens laten controleren door de gyn. En het zou maar éénmalig zijn. Maar ondertussen had ik het nog drie keer.
Ik heb geen eitjes zeggen ze.
Elke keer als ik het bloed zie ben ik zo teleurgesteld en verdrietig.
En nu had ik 6 dagen na een eerdere bloeding weer een klein beetje bloed.
Nu ben ik super misselijk en heb kei veel maag en hoofdpijn. Net zoals toen ik zwanger was.
Ik hoop dan elke keer opnieuw dat er toch een wonder is gebeurd en dat ik toch zwanger ben.. ook al kan het niet.
Hebben jullie dat ook?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 2 augustus 2016, 10:52

Ik heb er mij bij neergelegd dat ik nooit op natuurlijke wijze zwanger kan worden. Ik heb maar 1 eileider meer en ik ben ervan overtuigd dat doordat mijn baarmoederhals die hoek van 90° maakt het ook bijna onmogelijk is om zwanger te worden op natuurlijke wijze. Ik zeg altijd dat de zwemmers van mijne man daardoor de weg niet vinden :D . Dit zou opgelost geraken door een natuurlijke bevalling volgens mijn gyn maja dan moet dat ook nog lukken (tweeling is geboren met spoedkeizersnede...) En dan heb ik ook nog endometriose, APC resistentie (bloed stolt te snel waardoor ik na een terugplaatsing clexane moet spuiten), schildklierproblemen waarvoor ik nu al een paar jaar medicatie neem. Te veel 'probleempjes' dus om zomaar spontaan zwanger te geraken, of er moest een wonder gebeuren maar ik geloof na al die jaren niet meer in wonders.
We hebben 3 jaar moeten proberen om met medische hulp zwanger te geraken en nu heb ik mijn spiraal al sedert begin mei laten verwijderen en ik heb telkens stipt op tijd mijn regels dus spontaan zwanger geraken zit er volgens mij niet in. En ja ik ben dan even teleurgesteld maar ik moet toch zeggen dat ik het heel anders beleef dan al die ontelbare keren voordat ik zwanger was van mijn tweeling. De teleurstelling is 'draagbaar'. We hebben nu echt zoiets van 'Als het lukt is dat een mooi cadeau maar als het niet meer lukt zijn we even gelukkig met onze 2 kapoenen'. Misschien ook wel een beetje zelfbescherming tegen die grote teleurstellingen. Dit wil ik echt niet meer meemaken. Ons leven heeft echt 3 jaar on hold gestaan. Nu zijn er onze 2 meisjes en zij verdienen een mama en een papa die gelukkig zijn en hun leven niet laten leiden door die medische mallemolen.

Dus we zien wel wat er komt (of niet komt)...

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door fremo » 2 augustus 2016, 16:56

Knap dat jij het zo kan bekijken.
Dat kan ik niet.. Mijn wens naar een groter gezin is imens.
Ik word gewoon verdrietig als ik denk aan opnieuw al die medicatie en teleurstellingen die nog komen..
Wij hebben er ook vier jaar over gedaan endat kan ik echt niet weer aan. Nu hebben we natuurlijk ng heel wat cryos. Der moet er toch nog minstens ééntje blijven?
Ik wil er ook zo veel mogelijk voor ons meisje zijn. Maar we moeten er door.. ik wil het zo graag en als we het niet doen ga ik ook ongelukkig zijn..
Ze betekend alles voor mij! Maar toch heb ik nog niet het gevoel dat ons gezinnetje compleet is..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 4 augustus 2016, 8:21

Ik begrijp jou volledig, fremo.

Het is misschien wel omdat ik al 2 kinderen heb dat ik het zo kan bekijken. Ik heb altijd 2 kindjes gewild, geen 3. Thuis waren we met 3 en dat vond ik altijd te veel. En eentje is ook maar alleen dus 2 kinderen leek mij ideaal. Nooit gedacht om er 2 tegelijkertijd te hebben en daarom wil ik het nog eens meemaken maar als het ons niet gegund is dan is het maar zo. Ik zal natuurlijk wel teleurgesteld zijn maar ik denk dat ik mij er gemakkelijker bij ga kunnen neerleggen. We hebben nog 3 cryo's en ik kan niet leven met de gedachte dat we het niet geprobeerd hebben dus gaan we er nog maar voor. Maar na die cryo's stopt het voor ons. Als het dan niet lukt is het een teken dat het genoeg is geweest. Ik heb nog wel 3 verse pogingen maar daar ga ik mij echt niet meer aan wagen...

Moest ik nu maar 1 kindje gehad hebben dan was de situatie voor ons ook anders geweest. Dan hadden we er alles aan gedaan om nog voor een tweede kindje te gaan. Dus ik snap wel dat je het gevoel hebt dat je gezinnetje niet compleet is en ik hoop echt waar dat je snel zwanger zal geraken!

Veel succes nog!

Groetjes

Inge1411
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 juni 2016, 10:38

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Inge1411 » 4 augustus 2016, 8:57

Hey Lien en Fremo, ik dacht twee jaar geleden ook: als ik al eens zwanger ben geweest en een kindje heb dan is het ok. Maar nu wil ik toch zooooo graag nog een tweede, ondanks de slechte zwangerschap. Dit is ook de reden waarom ze de hysteroscopie willen doen. Op 30 weken had ik een serieuze bh verkorting en ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen. Uiteindelijk heeft onze kleine man toch nog de 38 weken gehaald. Nu ik ben wel blij dat we nooit lang hebben moeten wachten. Bij mijn man is de slechte zaadkwaliteit erfelijk dus we winsten al vrij snel dat we moesten laten testen. Na 6 m gewoon proberen zijn we naar Sint Augustinus ik Antwerpen gegaan. Vanaf de eerste poging icsi gelukt. Dus heel veel heb ik nog niet meegemaakt zoals sommigen onder ons. Ik heb idd al veel negatief over Leuven gehoord! Mijn tp doen ze daar en ben blij dat dat ook alles is.
Feb 2014: icsi 1.1 positief - 2 cryo's over
November 2014: geboorte van onze kleine man
Juli 2016: eerste afspraak met fertiliteit voor bespreking tp

Inge1411
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 juni 2016, 10:38

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Inge1411 » 4 augustus 2016, 9:22

Dames, een vraagje. Weet er iemand of er na een hysteroscopie direct een tp kan plaats vinden? Ben dit eigenlijk vergeten te vragen. Vorige zaterdag ms gehad, maandag bloed laten trekken, dinsdag hysteroscopie ( kon niet vroeger door de verlofperiode). Had eigenlijk graag in deze cyclus nog een tp gehad. Ik hoop dus nog altijd op een tp ergens einde van volgende week of begin de week daarop. Nu begin ik schrik te hebben dat dit ijdele hoop is
Feb 2014: icsi 1.1 positief - 2 cryo's over
November 2014: geboorte van onze kleine man
Juli 2016: eerste afspraak met fertiliteit voor bespreking tp

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 4 augustus 2016, 9:43

Bij mij gaan ze deze keer een hysteroscopie doen tijdens mijn behandeling. Ik moet dus opstarten met menopur op dag 1 of dag 3 van mijn regels, afhankelijk van wat de monitoring zegt en dan moet ik onmiddellijk op dag 1 een afspraak vastleggen voor een hysteroscopie. Vinden ze niks dan kan de terugplaatsing gewoon doorgaan. Vinden ze verklevingen dan veronderstel ik dat we de behandeling moeten stopzetten. En dan stopt het ook voor ons want ik wil mij geen tweede keer laten opereren voor endometriose. Ik heb er totaal geen last van, buiten het feit dat ik daardoor waarschijnlijk niet zwanger kan geraken.

Ik denk dus wel dat je na de hysteroscopie de terugplaatsing kan laten doorgaan tenzij ze iets vinden wat een innesteling zou kunnen tegenwerken.

Inge1411
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 juni 2016, 10:38

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Inge1411 » 4 augustus 2016, 10:49

Lien, you make my day! Ik had echt schrik dat zelfs als ze niks zouden vinden er voor niks een maand extra wachten zou bij komen. En ja als ze iets vinden dan is het zo wie zo nodig om eerst het nodige te doen ipv een cryo te verspillen. Hoe ziet jouw planning er nu min of meer uit?

Ben blij dat ik dit forum gevonden heb! Ik zit wel in een leuk fb groepje met alle mama's die in dezelfde periode zwanger waren, maar op dit moment kan ik er mijn ei niet kwijt :-). Iedereen behalve ik is op een natuurlijke manier zwanger geworden destijds en de nieuwe spontane baby's zijn al opnieuw in aantocht! Ik ben heel blij voor hen, maar heb geen zin om daar te praten over hormomen, tp's, pick-ups ect...
Feb 2014: icsi 1.1 positief - 2 cryo's over
November 2014: geboorte van onze kleine man
Juli 2016: eerste afspraak met fertiliteit voor bespreking tp

Lien2
Berichten: 425
Lid geworden op: 26 november 2012, 16:31

Re: Tijd voor een brusje!

Bericht door Lien2 » 4 augustus 2016, 11:34

ik ben nu aan het wachten op mijn regels, vermoedelijk rond 15/8. En dan moet ik op dag 1 bloed laten trekken en wachten op het telefoontje van de monitoring om te kunnen starten met menopur. Ik zou daar maar 75 eenheden van moeten spuiten per dag. En ik denk niet dat ik zo lang menopur moet spuiten want heb maar een stuk of 6 ampulles meegekregen. Dan moet ik ook nog een pregnyl spuit zetten en dan zou de terugplaatsing moeten volgen. Maar ik moet natuurlijk tijdens het nemen van de menopur een hysteroscopie laten doen. En afhankelijk van dat resultaat zal de terugplaatsing wel of niet kunnen doorgaan.

Het is dus een beetje afwachten. Wij hebben nog 3 blastocysten. Iemand enig idee of de wachttijd tussen de terugplaatsing en het resultaat minder lang is dan in het geval er cryo's van 3 dagen oud worden teruggeplaatst?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten