Borstvoeding

Plaats reactie
fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Borstvoeding

Bericht door fremo » 12 juli 2016, 10:25

Zijn er hier mama's die zwanger zijn geworden na een tp terwijl ze nog bv gaven?

Volgens gynea kan het niet gecombineert worden omdat het de kansen verlaagd.
Mijn dochtertje is nu 10.5 maand. Als ze een jaar is moet ik terug starten met dagelijls progynova te nemen. Toen ze zes maanden was was ik al eens gestart maar na 2 dagen had ik bijna geen melk meer dus ben ik snel terug gestopt.
Nu moet ik van de gynea op een jaar zeker terug starten. En als ik dan toch moet medicatie nemen die mijn productie doet stoppen zou ik heel graag terug opstarten met een nieuwe poging.
Maar eigenlijk ben ik niet klaar om te stoppen met bv. Maar ik wil wel echt terug zwanger worden.
Pff het is zo moeilijk :( .
Ik hoop echt dat ik gewoon kan blijven voeden maar ik durf niet goed. Want als ik er inderdaad zo langer over doe.. nu hebben we er al 3 jaar over gedaan. En wat als er toch iets mis zou gaan? Als de gynea er dan achter komt dat ik verzwegen heb dat ik nog bv geef..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

cicimoi
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 augustus 2016, 14:44

Re: Borstvoeding

Bericht door cicimoi » 11 oktober 2016, 15:00

Ik heb het toch gedaan. Na heel veel erover gelezen te hebben op borstvoeding.com. Maar iedereen heeft om andere redenen een onvruchtbaarheidsprobleem en zelfs met eenzelfde oorzaak zijn mensen verschillend: dus de parameters kunnen verschillend zijn. Om die reden denk ik ook dat het voor de meeste mensen moeilijker is om zwanger te worden bij borstvoeding. Maar ik geef al jaren borstvoeding en dat is mijn tweede natuur en na x aantal tijd start de natuurljke cyclus op. In sommige fertiliteitscentra zegt met 3 keer te menstrueren alvorens verder te gaan, in andere centra ontraadt men het helemaal.

Ik b en nooit zonder melk gevallen, mijn Cryo poging was ook meteen raak en ook nu ga ik er gewoon voor met onze derde. Maar zoals gezegd: ik geef al jaren de borst: voor mijn lichaam is dat een tweede natuur. Ik menstrueer normaal, regelmatig enz.... dus ja..;iedere mens is anders; HEt is de taak van de artsen om bij mensen met een vruchtbaarheidsprobleem ervoor te zorgen dat alles wat een negatieve invloed zou kunnen hebben te weren. En bij veel mensen is dat de borstvoeding. dat komt omdat bij borstvoeding de luteale fase korter is. Maar eens die voorbij is zijn er verschillende meningen onder fertiliteitsartsen.

Welnu, mijn verhaal is een succesverhaal, maar dat van een ander kan mss een omgekeerd geval zijn. Trouwens, waarom de kindjes zo snel achter mekaar? Geniet van de borstvoeding en doe op je gemakje!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Borstvoeding

Bericht door fremo » 11 oktober 2016, 17:16

Ondertussen toch niet gestopt en gelogen. Maar toch zwanger :) . Van de eerste poging!

Ja.. waarom? Omdat ik niet graag veel verschil in leeftijd wou en bang was dat het weer heel lang zou duren.

Zelf heb ik geen cyclus. Kon alleen zwanger worden met ECD. Dus lutale fase maakt hier zelfs niet uit. Ik denk gewoon dat dokters er te weinig van weten. Toen mijn dochter geboren werd zei mijn dokter dat flessenvoeding het zelfde is als bv. En waarom deed ik toch zoveel moeite om mijn kind aan de borst te krijgen? Hij heeft dus echt geen idee..
Mijn melk minderd serieus.. maar als ze blijft drinken wil ik graag tandemen !
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: Borstvoeding

Bericht door Ster_ » 11 oktober 2016, 23:47

Oh je bent niet gestopt? En kunnen al die hormonen en (bij andere vrouwen dan) pick ups geen kwaad voor de baby? Nog straffer dat het gelukt is van de eerste keer ;-)!
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: Borstvoeding

Bericht door fremo » 12 oktober 2016, 9:56

Nee Ster :) .
Volgens LLL volledig veilig. En er zijn heel wat dokters die ook aangeven dat er geen probleem is. Nu in mijn geval moest ik ook niet op een cyclus ofzo wachten dus ik kon mij echt niet voorstellen dat het effect zou hebben. Ook niet op mijn kindje. Lll bevestigde dat direct. Alleen verminderd mijn melk wel maarja.. daar zijn andere oplossingen voor.
Als een vrouw wel een cyclus heeft zou ik ook iets langer gewacht hebben tot die terug mooi op gang is. Ik was zo rap gestart want wie had nu gedacht dat het direct raak zou zijn :o .
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

CiMo
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 september 2016, 13:12

Re: Borstvoeding

Bericht door CiMo » 13 oktober 2016, 11:57

Pas op, mensen. Er zijn er een paar waaronder ikzelf voor wie het geen probleem was. Maar iedereen heeft een andere oorzaak voor de vruchtbaarheidsproblemen en iedereen heeft een andere lichamelijke reactie ophormonen zoals prolactine. De taak van de artsen is om iedere factor die een belemmerende invloed kan hebben uit te schakelen. De taak van de fertititeitsarts is om in moeilijke omstandigheden een zwangerschap tot stand te brengen en borstvoeding kan een belemmerende invloed hebben. Je ziet hier nu al hoe mensen beginnen te veralgemenen en de situatie naar zich toetrekken. Lees erover, en niet op een forum. Het is leuk om te weten dat het kan, maar kijk op borstvoeding.com . Staar jullie ook niet blind op de la leche league. Zij weten alles over borstvoeding maar weten op hun beurt toch niet wat de problemen zijn die je bij fertiliteitsproblemen kunt tegenkomen.

Ze kunnen je wel informeren over wat er in de moedermelk terecht komt. Lees erover en maak een afweging. Maar staar je niet blind. Ik heb het risico genomen door voort te doen, maar ik weet niet of het de juiste keuze was. Het was de juiste keuze omdat het is gelukt, maar voor hetzelfde was het mislukt net omdat ik borstvoeding gaf en is de komst van de tweede puur geluk geweest in die omstandigheden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten