Week overtijd, slechts 2 dagen ongesteld

Plaats reactie
Anna2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 februari 2017, 13:54

Week overtijd, slechts 2 dagen ongesteld

Bericht door Anna2010 » 21 februari 2017, 13:57

Hallo iedereen!
Ik hoop dat ik mijn vraag in de juiste categorie geplaatst heb.
In ieder geval zal ik nu eerst even een uitleg geven.
Mijn vriend en ik zijn aan het proberen om een kindje te krijgen. Ruim 5 maanden geleden ben ik gestopt met het slikken van de pil.
Ik slikte de pil altijd door, zonder pauze (weet ik, niet goed!), omdat ik echt een gruwelijke hekel heb aan ongesteld zijn. Doordat ik nooit een pauze nam, was mijn cyclus natuurlijk een beetje van slag.
Na het stoppen van de pil duurde het twee dagen tot ik ongesteld werd. De keer daarop was ik een week over tijd. De beide keren daarop was ik uitgerekend op een vrijdag, werd ik ongesteld op maandag en stopte het op donderdag. De cyclus had zichzelf weer terug gevonden.
Maar nu deze maand... Ik had uitgerekend op vrijdag 10 februari ongesteld te worden. Gezien de laatste mensturaties zou ik dan op maandag ongesteld worden.
Dat gebeurde niet. Dinsdag ook niet en woensdag ook niet. Donderdag heb ik dan toch voor de zekerheid een test gedaan. Deze bleek negatief te zijn. Dan dus gewoon een paar dagen over tijd.
Maar vrijdag nog niet ongesteld. Zaterdag ook niet. Ik had nieuwe tests op het internet besteld die zouden maandag toekomen dus die wilde ik dan proberen omdat ik had gelezen dat veel mensen bijvoorbeeld op dag 4 over tijd een negatieve uitslag hadden maar 6 dagen over tijd wel een positieve uitslag hadden.
Nu ben ik afgelopen zondag als nog ongesteld geworden. Wat lichte buik krampen, niet zo erg als normaal. Er kwam ook minder bloed uit dan normaal. Ik gebruik tampons, nu heb ik zondag vrij vaak vernieuwd omdat ik wilde weten hoe erg ik bloedde. Maandag ochtend heb ik een nieuwe tampon gebruikt en eigenlijk ben ik het toen de rest van de dag gewoon straal vergeten. Ik had geen last van mijn buik. Toen ik tegen de avond de tampon er uit haalde zat er ook niet veel bloed aan. Althans niet zo veel als ik verwacht zou hebben op de tweede dag een gehele dag zonder verschonen. Ik heb toen een nieuwe tampon gebruikt en die er vanmorgen uit gehaald. Deze was zelfs op veel plekken nog schoon wit. Nu op de derde dag zit ik alleen met een inleg kruisje, maar er komt geen bloed meer uit.
Nu is mijn vraag: Hoe komt het dat ik 6 dagen over tijd ben, en dan eigenlijk maar 1 dag normaal bloed?
Kan het toch zijn dat ik zwanger ben maar dat mijn lichaam het nog niet zo goed in de gaten heeft?
Ik vind het erg vervelend, het vreet je op. We willen heel graag een kindje, dus het is toch iedere keer weer een teleurstelling als je weer ongesteld word. Maar deze maand loopt echt een beetje raar.

Heeft er iemand ervaringen hiermee?
Weten jullie misschien een antwoord hoe mijn situatie ontstaan is?
Ik ben niet afgevallen of aangekomen. Ik heb ook geen stress gehad (niet meer dan anders hehe). Ik rook niet, gebruik geen drank of drugs.

In afwachting van jullie antwoorden!
Alvast heel erg bedankt!

Lieve groetjes, Anna

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten