Brusjes in de maak

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 mei 2010, 17:54

Goh, dat aandacht geven hangt toch ook wat af van je kindje. Sommige kindjes vragen meer aandacht dan andere en wie weet hoe je kindje zal zijn tegen dat het brusje er is?

Wij gaan toch voor de periode 18-36 maanden... (liever eerder 18) 't Lijkt me leuk als ze dichter op elkaar zitten. Mss omdat mijn zus bijna zes jaar ouder is, heb ik nooit leuk gevonden.

We hebben toch ergens allemaal voor onze kindjes gekozen toen we er klaar voor waren en er "tijd" voor hadden (plus dan x jaar :wink: ). Dus kvind het niet "oneerlijk" om dat voor een brusje ook te doen (alleen die plus x jaar wil ik nie meer :wink: ).

Kdenk dat het tweede kindje nooit evenveel aandacht zal krijgen als het eerste. Want het eerste loopt ook rond dan. Maar dat is niet per definitie slecht vind ik.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 29 mei 2010, 10:21

Mies, ik heb me ook al vaak die bedenking gemaakt. Maar het is zoals Loeki zegt het zal nooit hetzelfde zijn. Ten eerste het is een ander kindje, met een ander temperament. En ten tweede, de eerste kan je niet wegcijferen en ook die verdient aandacht. Maar om nu daarom vroeger te beginnen aan kinderen, nee dat doe ik niet. Je moet er zelf ook klaar voor zijn vind ik.
Ikzelf ben de tweede en laatste in rij. En ook net daarom wil ik de tweede evenveel bieden als de eerste (mijn mama geeft toe dat ze dat bij mij niet gedaan hft maar ik begrijp nu wel hoe dat komt). En doordat ik het begrijp maakt het mij wel "gemakkelijker" om ermee om te gaan. En toch wil ik de tweede proberen evenveel te bieden als de eerste. Maar het proberen is al veel waard.
Ikzelf scheel exact twee jaar met mijn broer. En dat vind ik ideaal. Ik heb veel aan mijn broer gehad. We hbb samen veel gespeeld, samen de pubertijd doorgemaakt, samen uit geweest, .... Vroeger is volgens mij enorm zwaar voor mama en papa.

Liefs,

Bokje

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 29 mei 2010, 18:24

Ik denk dat iedere leeftijd (of verschil in leeftijd) zijn voor-en nadelen heeft. De 2 oudste hier (mijn stiefzonen dus) schelen maar 1,5 jaar maar ik weet niet of ze veel aan elkaar hebben. Ze verschillen op ieder vlak (behalve voetballen doen ze allebei graag), en maken meer ruzie dan echt overeen te komen. Maar soms spelen ze dan wel weer mooi samen, en da's natuurlijk wel plezant dan. Nu hebben we een kleintje erbij, en ik denk dat dat voor hen toch ook wel plezant is en dat ze dat veel bewuster meemaken (leeftijdsverschil 10 - 12 jaar). Nu verlangen ze al dat hij kan lopen / voetballen :D Als ze natuurlijk nog een paar jaartjes ouder zijn, gaan hun interesses veel meer uit mekaar lopen.

Véro
xx

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 29 mei 2010, 21:22

ik heb geen idee wanneer wij werkelijk van start kunnen gaan met volgende IVF. Ik hoop nog deze zomer, maar ik vrees ten vroegste september. langs de ene kant vind ik dat jammer langs de andere kant ben ik blij, dan kan ik meer aandacht in amber steken.

Ik ben er wel vrij zeker van dat ik deze behandelingen minder 'slopend' of teleurstellend zal vinden omdat ik al een wondertje heb. En ik ben er ook zeker van dat een zwangerschap gecombineerd met een baby/peuter heel zwaar zal zijn. Daarom krijgt de papa hier wel zijn les gespeld!
Wij willen er eigenlijk max. twee jaar tussen, maar ik hou alle opties open omdat ik niet weet hoe lang het deze keer gaat duren hé.
Mijn zus en ik schelen zes jaar en dat is te veel, toen ik 15 was moest ik mijn zus overal op sleeptouw nemen en babysitten, en dat vond ik vreselijk. ik ben altijd meer een moederfiguur voor m'n zus geweest en da's wel jammer, nu ook ben ik meer bezorgd om haar dan dat wij ervaringen kunnen delen.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 29 mei 2010, 22:30

Hoi dametjes,

Ga me hier ook aansluiten, bleef bewust ff weg op dit luik maar hoop me snel te kunnen toevoegen.

Bijna pu van ICSI 3, 2e ICSI voor broer of zus (liefst -jes) voor ons zoontje van 17 maand.

Hopelijk nu meer succes dan bij de vorige!

Groetjes,

Kim

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 29 mei 2010, 23:24

Kim we duimen voor een schattige tweeling voor je! :)

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 30 mei 2010, 8:39

Hier staan de duimen ook hoog!!

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 30 mei 2010, 11:35

Thx dames,

ze mogen gaan komen hoor. Ik weet nog toen ik in augustus belde voor de afspraak dat ik aanvoelde dat het nog veel te vroeg was. Nu, achteraf bekeken ben ik blij dat ik toen die afspraak gemaakt heb, kwets waar stonden we anders nu nog maar...

Morgen weer echo hopelijk zijn mijn follikels klaar voor pu...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 30 mei 2010, 11:53

Duimen maar voor een mooi aantal goede rijpe eitjes... :D

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 30 mei 2010, 12:54

Aan elke kant 10 follikels, woensdag of donderdag pick up. Ben eens benieuwd.
Nog steeds redelijk zen, buiten dan het excuus dat ik woensdag ga moeten verzinnen, daar lig ik nog 't meest wakker van.

Jammer dat jullie er alleen voor staan. Wij vechten hier soms nog steeds om haar in bed te "mogen" leggen.

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 30 mei 2010, 13:24

Spannend allemaal !!! Ik duim mee met jullie hoor !!

Pelkie, 10 follikels aan beide kanten, daar kan ik alleen maar van dromen !! Geweldig !

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 30 mei 2010, 14:28

Woooooohoooo! Dat gaat de goede kant op he, Pelkie!
En als excuus: gastro-enteritis (iedereen heeft er hier last van). Je zegt dinsdag overdag al een paar keer dat je nogal last hebt van je maag (bijv. koffie weigeren enzo), en dan vindt iedereen het woensdag en/of donderdag heel aannemelijk dat je er een dagje niet bent (of meer, als je thuis wilt blijven tot de TP).

Kim, hoe ging het tot nu toe bij jou met je follikels etc? Heb je nog cryo'tjes?

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 30 mei 2010, 17:29

Pelkie 20 follikels wow! Ik had dit vorige keer ook maar heb imens veel last gehad en niet zwanger. de 1e keer had ik er maar 7 maar was toen wel zwanger.

Nu ben ik gestart onder het motto geen kwantiteit maar kwaliteit en heb er 8 van 12-13mm, morgen weten we meer!

Mies, ik had vorige keer 2 cryotjes, 1tje haalde het maar zonder succes... ben benieuwd voor deze keer!

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 30 mei 2010, 19:28

8 is toch ook heel mooi he! En inderdaad, als bij jou blijkt dat je betere kwaliteit hebt met minder, dan ziet het er heel goed uit he nu!

Hup hup hup follikeltjes allemaal!

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 30 mei 2010, 20:25

Ja want nummer 2/3 mag/mogen komen hoor!

Hoe gaat het nog met jou?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten