Brusjes in de maak

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 mei 2010, 11:59

Pelkie goed zo meid lekker zen! Houden zo. We zullen zien hé wanneer 't lukt en of 't lukt... Je kan toch niet meer doen. :? 8)

Bweik ja 't geregel met 't werk... Lastig.

Haaaaaaa, de wachttijden in Jette zijn korter, das daarmee dat ze in GHB omhoog geschoten zijn? :evil: Ze belden net dat mijn afspraak zo maar eventjes een maand opgeschoven is, naar half juli. :( Ze wilden me eerst eind augustus laten komen maar dan was ik niet begonnen voor kerst zeiden ze. :shock: En we wilden ten laatste in oktober terug starten... Vorige keer waren er niet eens wachtlijsten.

't Wachten begint al en we zijn nog niet eens bezig. :wink:

Grootgevaarke tuurlijk is het erg belastend, daar hoef je je toch niet voor te schamen! 't Ventje mag ook iets doen, je werkt al voor hem, je hoeft toch niet ook nog eens de kinderen in je eentje groot te brengen! Vier kinderen, pfff... :roll:

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 27 mei 2010, 13:51

Als we vier kinderen hebben, mag ik van hem thuis blijven. HOERA!!! Wat een geluk heb ik toch... :roll:

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 27 mei 2010, 14:05

grootgevaarke schreef:Veel geluk Pelkie!

Ook al tikt mijn biologische klok keihard, ik zie het nog niet zitten om er opnieuw aan te beginnen... Mijn vriend daarentegen... :roll:
maar ik sta er veel te veel alleen voor (een vriendin van me zei me dit weekend: eigenlijk zijn wij alleenstaande mama's, onze mannen zijn nooit thuis) en ik ervaar het als enorm belastend :oops: En dan moet je weten dat mijn vriend nog TWEE kinderen wil (liefst een tweeling. Wie gaat mij DAARBIJ komen helpen?)
Omdat ik er ook bijna altijd alleen voorsta, zie ik het op dit moment ook nog niet zitten om aan een tweede te beginnen. Ik zei van de week zelfs tegen mijn man dat ik een voorschrift voor de pil ging vragen aan de gynaecoloog (je weet immers nooit, de kans is wel minder dan 1% maar niet nihil...). Oh, maar daar wilde hij absoluut niet van weten !!! Het moest zo toch maar eerns lukken en die kans wilde hij dan ook niet mislopen !

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 27 mei 2010, 14:09

je had het gezicht van mijn vriend moeten zien toen de gyn zei dat we minstens een half jaar, en bij voorkeur een jaar, moeten wachten om opnieuw zwanger te worden (litteken van keizersnede moet eerst genezen zijn)

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 27 mei 2010, 14:36

Ik wil een derde niet volledig uitsluiten. Ik ben ongelofelijk blij met mijn 2 gezonde rakkers, maar soms vind ik het een beetje 'spijtig' dat dit al voorbij zou zijn voor mij.
Ik wil nog eens een zw meemaken, een normale kraamtijd, nog eens een kleintje. Ja, zelf de slapeloze nachten neem ik er graag bij :D Maar het financiële en praktische staat de beslissing soms in de weg... 3kinderen is niet niks, dit georganiseerd krijgen.
Mijn man sluit het dus ook niet uit, maar voorlopig wachten wij nog even af en genieten we volop van onze 2ventjes :D

Evyke
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 januari 2010, 13:17

Bericht door Evyke » 27 mei 2010, 15:23

Dag meiden, als mama van een gezonde kleuter van bijna 2.5jaar leek het voor ons enkele maanden geleden de ideale momenten om terug contact op te nemen met jette ik kreeg ook ongeveer 2 maanden erna een afspraak(wat heel lang lijkt eens je er in je hoofd opnieuw helemaal klaar voor bent). Eens de afspraak naderde mochten we heel snel starten een weekje ofzo later(het probleem ligt enkele bij mij heb pco) pilletjes nemen om een bloeding op te wekken en we konden van start gaan. Bij ons brentje had het 3 cyclussen gedruud dus we gingen daar nu opnieuw vanuit...! mijn eerste poging was een hele rare,bij bloedafname en echo op dag 10 was er nog niets te zien 2 dagen later dachten ze aan een cyste(wat gelukkig niet zo bleek) en op dag13 had ik ineens 5 follikels die klaar zaten om te springen. wat de kans op een 5-ling wel heel groot maakte! dezelfde dag nog werd mij meegedeeld dat ik zeker geen pregnyl mocht spuiten maar wel de kans kreeg om 3 van de 5 follikels te laten aanprikken of ik mocht deze cyclus afbreken. De laatste optie zag ik eigenlijk niet zitten, dat wou zeggen dat al die spuiten en de stress en zenuwen die het met zich meebracht voor niets geweest was. Dus sprak ik met de dokter af dat er 2 uur laten 3 follikels gingen aangeprikt worden.Eventjes heb ik mij in de plaats van alle ivf en icsi meiden gevoeld maar wat waren de verpleegsters en dokters super lief voor me!dezelfde avond nog mocht ik mijn pregnyl spuit zetten en 14 dagen later gaan voor een bloedtest. Wonder boven wonder bleek deze positief nog eens 3 weken later kregen we het fantastische nieuws dat we niet 1 maar 2 kindjes verwachten… heel eerlijk we zijn er een paar dagen niet goed van geweest ookal wisten we dat het risico erin zat. Ondertussen zijn we 28 weken verder, met een nieuwe auto en een 4de slaapkamer in aanbouw maar wat prijs ik mezelf gelukkig nu en ik kan haast niet wachten om die koters in mijn armen te sluiten. Eens jullie er samen klaar voor zijn ga dan voor die afspraak,het worden geen simpele tijden eens je begonnen bent want natuurlijk wil je opnieuw terug zo snel mogelijk zwanger worden maar je beleeft het wel allemaal heel anders omdat je al een wondertje rondlopen hebt …

Veel succes meiden!!!!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 27 mei 2010, 16:27

proficiat Evyke met de tweeling op komst! Spannend! :P
Ik denk ook dat eens je beslist om er terug voor te gaan, dat de tijd dan plots weer lijkt voorbij te KRUIPEN...

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 27 mei 2010, 16:28

Wat een verhaal Evyke !!! Een dikke proficiat !

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 mei 2010, 21:30

Een dikke dikke proficiat voor Evyke.

Goed zo Pelkie, we duimen alvast hier, maar blijf jij maar lekker zen zolang je kan. Chapeau als je dat kan trouwens!

Loeki, oei, zomaar je afspraak naar achteren verschoven, ook niet tof. Is er iem vd prof weggevallen misschien?

GG, wil je ventje nog een tweeling? Amai.

Ik wil voorlopig ook nog geen tweede, maar er komt als het van ons afgangt zeker wel nog een tweede. Mijn ventje is er ook niet veel en op die momenten vraag ik me af hoe ik het ga doen maar de drang naar een tweede keer alles nog eens meemaken is te groot. En de momenten dat mijn ventje er is, helpt hij echt wel.

Maar voorlopig wil ik nog volop genieten van mijn klein ventje. We gebruiken wel geen voorbehoudsmiddelen, maar ja ik geloof ook niet echt dat het zo zal lukken.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 27 mei 2010, 22:22

"Mijn" prof zal wel een of ander congres weer hebben zeker? Ik kon sneller bij iemand anders maar dat wil ik liever niet, voor 't uitstippelen van "de route" ga ik liever bij hem, daar weet ik dat ik zelf ook iets te zeggen heb. :wink:

Bokje je weet dat de slaagkansen bij IUI het hoogst zijn bij koppels met probleem endo die behandeld zijn hé! Wat mij zegt dat jullie kansen op spontane zw denk ik toch echt wel hoger liggen... :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 mei 2010, 22:53

Om heel eerlijk te zijn is het voor mij nu nog een "ver van mijn bed show". Ik wil nog even niet denken aan de stress van het terug wachten op .... Bweik. Nu nog volop genieten van mijn Kaantje.

Liefs,

Bokje

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 28 mei 2010, 7:04

Zoveel te beter toch? Tis maar moest je echt niet zw willen worden... (maar dat is niet zo denk ik hé).

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 mei 2010, 11:18

Ik wil eigenlijk nu niet zwanger. Het zou niet zo goed uitkomen. Maar anderzijds zou het zeker welkom zijn. Dus we nemen maar een berekend risico, een klein risico :wink: (ik heb ook nog steeds geen russen gehad door de bv, dus op dat vlak nog eens extra safe hé :wink: ).

Liefs,

Bokje

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 28 mei 2010, 13:23

tenzij... :lol: :lol:

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 28 mei 2010, 16:58

Mijn man had mij hier artikeltjes doorgemaild over de "ideale" timing tussen 2 kinderen in. Niet dat wij op dit forum iets over timing te zeggen hebben natuurlijk :lol:

Maar ja, stel dat je het zou kunnen timen, dan is 18-36 maanden voor de meeste mensen ideaal (voor sommigen zelfs minstens 4 jaar). Ervoor is het zeer zwaar, en beschouw je je kinderen als één geheel. Als er meer dan 36 maanden tussen zitten, kan je weer meer aandacht schenken aan het kleintje als het pasgeboren is, maar vaak liggen de interesses van de kinderen dan weer uit ver elkaar en moet je jarenlang van hot naar her rijden omdat ze naar andere scholen en hobby's gaan etc. En hoe meer tijd er tussen zit, hoe meer je dat hebt.

Tja, dat heeft mij dan weer aan het denken gezet: Meis krijgt nu al onze aandacht, maar we willen wel graag een brusje. Maar verdient dat brusje dan niet evenveel aandacht als Meis? Is het wel eerlijk ten opzichte van het brusje dat we alle kansen aan Meis zouden geven, en dan voor ons gemak hem of haar erbij nemen op een moment dat het ons past (in tegenstelling tot tégen ons gemak in)? Zouden we dan niet best nu meteen zwanger zijn (met terug vaak overgeven enzo), waardoor Meis nu reeds minder aandacht zou krijgen en het verschil tussen de 2 minder groot zou zijn??
(voor zover dat je zoiets kan bestellen, maar dat weten jullie wel allemaal he)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten