Brusjes in de maak

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 11 november 2015, 20:58

oooooh ellie, Super... Alvast proficiat!!! We duimen dat het goed stijgt, al een mooie waarde om mee te beginnen... Hier stond mijn hcg maar 75 de eerste bloedafname (ondertussen bijna 18 weken zwanger)

S_83, we duimen :wink:
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 16 november 2015, 9:55

Ellie, een hele dikke proficiat! Hopelijk groeit alles mooi verder en stijgt je HCG perfect volgens schema!

Hier nu al 10 dagen menopur gespoten. Na 6 dagen op controle geweest en resultaat: 0,0. Links één kleine follikel. Rechts nog niks maar kans op :-s
Ik was gigantisch teleurgesteld. Hopelijk vandaag beterschap anders is het bespreken wat er gaat gebeuren, aangezien ik blijkbaar steeds slechter reageer.

Verder voel ik mij al drie dagen belabberd door die spuiten. Hoofdpijn continu, 's morgens misselijk en overgeven en daarbij krijg ik een bloedneus door de druk. Plus die hoofdpijn zit zowel vooraan als achteraan, en doordat het achteraan zit, krijg ik er nog een stijve nek bij. Veel fun is er niet aan ze.
Bij deze haat ik de spuiten dus hartgrondig en hoop ik dat ik ze niet te lang meer zal moeten zetten.

Heb ook nog een vrij kort lontje momenteel. Dus naar mijn zoon en man toe, hou ik me gigantisch in.

Enfin, heb me dus al veel beter gevoelg :-)

Dit is nu zowat de situatie. Ik hoor het wel vanmiddag. Als er nog steeds weinig reactie is, denk ik dat ze het gaan afbreken. Want heb ook aangegeven dat ik mijn laatste poging liever niet verdoe voor één mogelijke follikel.

Groeten iedereen!
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door S_83 » 17 november 2015, 8:41

hoi iedereen,

Vandaag getest (14dagen na IUI) maar negatief. Nog geen :evil: te zien, maar die zullen er dan wel zodra aankomen. Pffff, nu ja, wat had ik ook gedacht, 2 x van de eerste IUI had misschien wat teveel van het goede geweest.

Even een vraagje wat jullie zouden doen, we zijn 29/30 november een weekendje weg (geboekt voor we terug in de MMM zaten) en natuurlijk pal op de periode van de IUI. Wat zouden jullie doen? Eventueel een ronde zonder clomid, waardoor het wat langer kan duren en de IUI mogelijks toch nog kan doorgaan of gewoon clomid nemen en "we zien wel". Met de voorbije ronde in het achterhoofd, zou het IUI zijn op 30/11 indien deze ronde hetzelfde evolueert. Zal sowieso ook horen aan de arts, maar wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Sophie
Afbeelding

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door S_83 » 19 november 2015, 11:49

Hallo iedereen,

Hier toch nog goed nieuws, gisteren nog steeds geen :evil: , dus heb savonds nog eens getest met die van het kruidvat, en positief! :D Zaterdag bloedname, hopelijk alles ok.

Groetjes en toi toi!
Sophie
Afbeelding

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 20 november 2015, 23:30

Hallo Sophie,
Amai dat zou straf zijn. (Opnieuw) van de eerste keer prijs?! Proficiat alvast en hou ons op de hoogte hè!

E-ke,
dat is wel ellendig... Is er intussen over deze ronde beslist? Je hebt wel gelijk vind ik, zware medicatie voor dan misschien één enkel eitje. Hier was het zonder stimulatie dus is het hele uitgangspunt anders, dat je er toch moet vanuit gaan dat je een ronde of 10 nodig hebt voor het lukt, zegden ze mij ooit. Da's dan vergeleken met dames die goed reageren en per PU een stuk of 10 eicellen hebben. Tot die categorie behoor ik ook niet. Andere medicatie had je vast ooit ook al wel geprobeerd? Benieuwd of de dokters nog iets kunnen bedenken. Ik hoop het mee!!

Hier was de bloedname dinsdag opnieuw positief (doorgestegen naar 1700). Op zich mocht ik al vanaf 6/7 weken voor eerste echo, maar mijn man moet nog even naar het buitenland voor zijn werk dan. Plus ik wou wel zeker zijn dat er dan al een hartje zou zijn, dat we ons niet nodeloos zorgen maken gewoon omdat het mss nog te vroeg is. Nu hebben we op 8 december een afspraak (dan zou ik 8w zijn) en kunnen man en zoontje mee. Jette vond het wel vrij lang om te overbruggen en vroeg om volgende week opnieuw bloed te laten controleren om wat op te volgen.


Groetjes en sterkte dames,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door S_83 » 23 november 2015, 11:00

hoi Ellie,

Dat is alvast al super nieuws zeg! En idd, het is fijn als je ineens het hartje kan horen, anders zit je daar toch weer met extra zenuwen hé.

Bij mij is zaterdag de zwangerschap bevestigd, alle waarden waren oké. Ben alleen in alle zenuwachtigheid de hoogte van de HCG vergeten te vragen, misschien bel ik er vandaag of morgen nog wel voor. Eerste echo op 7 december, maar ik laat deze vrijdagn nog eens bloed trekken, volg het graag wat mee op. :-)

Groetjes,
Sophie
Afbeelding

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 23 november 2015, 13:46

Ellie,

bedankt voor de interesse.
Ben vorige week ziek thuis gebleven (van mijn werk gekomen met buikgriep plus voorholte-ontsteking en ellendig tot en met) en dan zit ik niet zo vaak hier te lezen.
Ondertussen 6 keer op controle geweest. Gisteren dan pregnyl mogen zetten (eindelijk!!). Het zijn drie follikels die allemaal even groot zijn. (tussen de 20-18mm) Dus dat is wel positief.

Morgen laatste keer PU. en dan weer afwachten. Komen er twee embryo's uit, dan laat ik ze tegelijk terugplaatsen om mijn kans op 1 te vergroten.

Nogmaals proficiat met je goede resultaat! Nog even wachten en je kan alles live op het scherm zien!

Enige vervelende gevoel dat ik nu heb, op 5 december mogen we naar een nicht van mijn man gaan eten. Die zijn sinds januari aan het proberen om weer zwanger te geraken (eerste kindje was binnen de maand zwanger na pilstop) dus ja, die gaan zo ie zo aankondigen dat ze zwanger zijn. En ik zal rond die periode weten of ik zwanger ben of niet. Dus als het niet is, zal dat vrij zuur zijn.
Dus ik moet maar zwanger zijn hé :-) !

Veel succes nog verder!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 29 november 2015, 0:14

Hé E-ke,

Hoe is je pick up geweest? Hopelijk allemaal mooie eitjes! Hopelijk heb je intussen al minstens één mooi embryo terug aan boord!
Zou toch geweldig zijn mocht ook de derde van het E-groepje hier nu zwanger geraken ;)

Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 30 november 2015, 9:54

Dag Ellie!

Beetje late reactie maar ik kan niet inloggen op mijn gsm dus ook geen berichten typen.
Nu weer eens aan de pc.

Vorige week dinsdag dus mijn allerlaatste pick-up gehad. En man, als dat mijn eerste zou geweest zijn, zou ik nooit, maar dan ook nooit nog een tweede willen! Dit was dus de PU from hell!

Eerst en vooral was mijn blaas te vol (ondanks nuchter) dus moesten ze via een katheter alles leeg halen. Daarna de PU zelf. Gynaecologe zelf was vriendelijk en zacht (heb haar ook het liefste voor de PU). Linkse kant ging goed. Twee follikels. Maar dan moest ze naar rechts. Daar zat er zeker één en potentieel een tweede. Maar blijkbaar was mijn eierstok verschoven naar boven en ze kon er met de beste wil van de wereld niet aan. Dus heeft ze eens proberen prikken maar dat was zo hoog dat ze wss in mijn darm geprikt heeft en man, dat deed zeer!

Dan is ze gestopt want het lukte echt niet. Jammergenoeg ben ik dan wel beginnen bloeden door al dat geduw en geprik en dat was vrij veel. Dus dan heeft ze droge gaas moeten inbrengen en dat was pas de hel! Droog gaas erin duwen deed enorm veel pijn, heb ervan geroepen. De eerste keer ging het nog net maar de tweede was zoooo pijnlijk. En zij zich constant excuseren. (tja, ze kan er niet aan doen maar ik kon het ook niet echt helpen :-) )
Uiteindelijk is de bloeding gestopt maar omdat er dus gaas in gegaan is en ze niet weet waar ze geprikt had, heb ik nog een baxter antibiotica moeten krijgen.

Dus ja, de dagen erna deed het allemaal geen deugd natuurlijk. Wel waren alle verpleging en dokters ontzettend lief.

Het resultaat, twee follikels, twee mooie rijpe eicellen en op dag drie terugplaatsing gehad van een achtcellig én negencellig embryo met weinig residu. Dus gelukkig wel superkwaliteit.

En nu is het wachten voor de allerlaatste keer. En heel hard duimen. Mijn utro heb ik zelf wat opgetrokken naar 4 ipv 3. Had er toch genoeg en de voorraad mag op hé :D In ieder geval ben ik wel blij dat we er twee hebben en zo de kans wat kunnen vergroten.

Vandaag weer terug aan het werk en is nu de eerste dag dat het minder gevoelig is na de PU. Ben blij dat het weekend er nog tussen zat.
Mijn baas was wat kortaf vandaag, hij was er de week ervoor niet en kwam dinsdag terug (kort reisje gemaakt) maar ja, dinsdag was ik dan weg, dus heb echt heel haastig maandag alles nog in orde bebracht op mijn werk. Hij kon op dat vlak niet klagen maar ja, echt medelevend is hij niet ook al weet hij waar het over gaat. Dan maar kortaf, maar daar trek ik me lekker niks van aan ze :D Brompotten zijn er genoeg, en die negeren we wel wat :-)

Nu wachten naar 10 december. Ik had me misrekend de vorige keer. Dus ja, op dat familiefeestje weten we het resultaat nog niet, dus dan zal het goed meevallen als er babynieuws komt :-)

En ben ook blij dat we het hoe dan ook kunnen afsluiten dit jaar, het fertiliteitsgebeuren. Want positief of niet, in 2016 in ieder geval geen behandelingen meer. Hopelijk alleen maar leuke echo's van een groeiende baby :-)

Groetjes!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 30 november 2015, 23:49

Hallo E-ke,

Auw auw auw, wat een ellende zeg! Bij mij is het doorgaans absoluut geen lachertje om al maar 1 follikel te prikken. Maar zoiets heb ik gelukkig nog niet moeten meemaken... Ik heb wel pas bij mijn laatste PU (nochtans voor het eerst 2 eicellen) ontdekt dat het ook pijnloos kan ALS de verdoving op de juiste plaats geprikt wordt. 't Is dat je het hierna inderdaad niet meer gaat moeten meemaken.

Het heeft wel iets als je nu zo eindejaar kan ingaan en alles is toch beslist/bepaald, je kan het zowat meer loslaten nu hopelijk hè. Met een goeie 8 en een 9-celler aan boord wordt het misschien wel een tweeling ;)

Mmh ja, bazen... Ik mag niet klagen van mijn directie (ik geef les). Ze wisten al toen we aan onze zoon begonnen hoe het ging lopen en nu dat het nog moeilijker ging worden. Nu hebben ze wel nog niet durven vragen hoe het zit, terwijl ik al wekenlang niet afwezig moet blijven links of rechts voor follikelmetingen etc. Haha! Die vermoeden vast wel al iets hoor. En begin nu al wat opgezette buik te krijgen, dus tot 12 weken ga ik vermoedelijk niet kunnen verstoppen.

Duimen omhoog dus nu!


Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

Milena
Berichten: 558
Lid geworden op: 3 november 2010, 18:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Milena » 2 december 2015, 9:18

Hey, ik kom nog eventjes inbreken. Ik volg nog heel af en toe, maar post niets meer...maar nu toch even een belangrijk iets posten:

Ellie, een heel dikke proficiat!!! Het is jullie zo gegund, geniet er van!!!

Groetjes

Milena
Milena (36j, 1 zoon na 7 IUI en 2 mk) .Start sept 2013 brusje.5 IUI (1 vroeg mk), ISCI 1 neg , ISCI 2.1 neg, ISCI 2.2 vroeg mk , ISCI 3 neg, ISCI 4 :gn reactie gonapeptyl, bij pu geen follikels. ICSI 4 bis:neg. Overstap Jette: ICSI 5 zwanger van tweeling!

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 9 december 2015, 9:40

Ok, morgen dus bloedname en in de namiddag het resultaat. Ben nu al dagen zenuwachtig.
Heb veel last in mijn onderbuik (voornamelijk gezwollen darmen) maar niks van de klachten bij een nakende menstruatie.

Er hangt gewoon teveel vanaf nu. Verschil tussen één kindje voor de rest van ons leven of twee :-) Maar die laatste dag, pffffffff. Die gaat veel te lang duren. En acht uur neerzitten (doe bureauwerk) doet geen deugd aan een overgevoelige onderbuik.
Om van de vele toiletbezoekjes maar te zwijgen.

Duimen jullie mee morgen?

xxxx
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 9 december 2015, 10:55

We duimen keihard mee :wink:
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 9 december 2015, 15:31

Hallo E-ke,
Ik duim ook keihard mee hoor :) Spannend nu echt wel zeg! Gespannen buikje kan wel wat betekenen natuurlijk... Heb je zelf al durven testen?

Milena,
Wat fijn dat je me nog kwam feliciteren. Hoe gaat het met jou intussen?

Gisteren eerste echo was prima, geen buitenbaarmoederlijke en een mooi kloppend hartje. Een pak van mijn hart! Wat veel minder leuk was om horen is dat de herhalingskans van zwangerschapscholestase wel 60 - 70% blijkt. Dat is gigantisch! We wisten wel dat er risico was, maar toen we bij drie verschillende bronnen navroegen of het onverantwoord was voor een brusje te gaan, ontkenden ze allemaal. Blijkbaar hadden ze het dan vooral over de placentaloslating. Die kans heeft iedereen, maar is bij ons nu niet groter omwille van de eerste keer.
Blijkbaar mag ik deze keer ook niet ingeleid worden met tabletten als ik al vroeg last krijg van de chosestase: met een litteken van keizersnede kan en mag dat niet wegens soms plots te heftige contracties op zwakke plek dan. Kan er mij al iets bij voorstellen na de inleiding die ik kreeg voor zoontje.


Verzorg jullie, dames!
Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 10 december 2015, 16:54

Hallo!

Hier net mogen bellen.
En ik heb matig positief nieuws :-)
Ik ben dus zwanger maar net zoals de vorige keer (vroeg mk en mijn zoon) is mijn progesteronwaarde erg laag.

HCG = 108 en progesteron 7.3.

Nu 6 utro's opsteken en duimen dat het gaat stijgen. Mijn vroeg mk was met progesteron 5 en bij I. had ik slechts 9 als beginwaarde (maar hcg was ook net wat hoger)

Kan ook zijn dat er een late innesteling was. Dus duimen dames!

Woensdag mag ik op controle om te kijken of het in de baarmoeder zit.

En nu relaxen en positief blijven :-)

Groeten,
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten