Brusjes in de maak

Dot
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 januari 2012, 11:04

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Dot » 13 oktober 2015, 12:09

E-ke84,
Dat valt dus goed mee, die wachttijd! Is het zo dat je altijd eerst de pil moet nemen?
Wel stom dat ze je vergeten zijn, nog eens wachten... maar hopelijk is het dat allemaal waard en is je laatste poging de goeie!
Begrijp je gevoel wel omtrent je neef. Waarom kan het bij ons gewoon eens niet vanaf de eerste keer lukken? Ben daar ook vaak door gefrustreerd!
Marie, hoe was de echo?

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 13 oktober 2015, 12:23

Dot, ik heb altijd de pil moeten nemen tussen pogingen. Maar ik heb ook zelden cryo's (vandaar het zo hard gaat) dus nu ga ik eigenlijk van verse poging naar verse poging en dan heeft je lichaam tijd nodig om te recupereren.

En ze zijn me niet echt vergeten, maar ze hebben gewoon het telefoongesprek en de uitkomst ervan niet in hun systeem genoteerd. Waarschijnlijk druk moment en de gynae zat met een patiënt dus gewoon domweg niet gedaan.
Ik maak er al lang geen probleem meer van hoor :-)

En van die neef, begrijp me niet verkeerd, ik ben superblij voor hen hé. Maar ja, zwanger van nummer drie bij IVF3. Je moet geluk hebben zeker. Ze weten wel als beste van de familie wat het inhoudt zo een behandeling. Ze hebben alleen de teleurstelling nooit gehad. En dat maakt soms wel een verschil vind ik.
Ik hoop toch alleen dat ik nu bij de laatste ICSI wel zwanger mag raken. Vorige keer was het ook bij de derde verse poging. Dus wie weet is dit nu weer zo.

Ik weet ook niet bij welk ferti-centrum je gaat? Want wachttijden zijn ook afhankelijk van centrum tot centrum. Wij gaan naar een kleinere vandaar dat wachttijden goed meevallen. Al merk ik wel een enorme toenamen tussen 2012 en nu.

Alvast nog heel veel succes daar. En hopelijk moet je de IVF natuurlijk helemaal niet in!
Ps: ik mocht na 4 IUI-pogingen al overschakelen naar IVF. En een geluk want mijn eerste IVF is uitgedraaid op een rescue IUI. Raar dat jij je pogingen op moet maken.

Groeten,
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Dot
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 januari 2012, 11:04

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Dot » 13 oktober 2015, 15:19

Sorry voor al die vragen hoor E-ke , ken nl niet zo veel van IVF. Wel logisch dat je lichaam even op adem moet komen. Moet wel erg belastend zijn!
De reden dat wij er 6 doen, is omdat het bij ons 1ste kindje wel gelukt is via IUI. Ik was van de 6de x zwanger.
Ik heb hierover ook nog niet gepraat met de gyn. Ik zal braafjes de volgende 2 nog afmaken, maar ik ben mentaal al ingesteld op IVF.
Wij gaan bij het Sint-Augustinus in Wilrijk.
Wel fijn dat je reageert. Doet toch wel eens deugd, een luisterend oor.
Tot gauw!

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door S_83 » 15 oktober 2015, 11:12

hoi mensen,

Marie, hoe was de echo?
Ik ben nu in de wachtweken van een natuurlijke poging, maar mag vanaf volgende maand direct terug overschakelen naar IUI, dus ben echt heel blij. Klinkt raar misschien, maar heb deze poging natuurlijk al opgegeven, het zou toch heel veel geluk moeten zijn. Vooral omdat het de vorige keer bij de eerste IUI gelukt is, geeft uiteraard geen garanties, maar toch hoop. :-) Het zal er waarschijnlijk niets mee te maken hebben, maar in de wachtweken van die eerste IUI ben ik op citytrip geweest en had ik ook een buitenlandse trip voor het werk, en heb ik er eigenlijk toen heel weinig bewust mee bezig geweest. Maar ik kan moeilijk de komende IUI's blijven op vakantie gaan hé. :-)

Voor iedereen fingers crossed en ik houd jullie mee op de hoogte!

Groetjes,
Sophie
Afbeelding

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 19 oktober 2015, 22:56

Piep,

Vorige week afspraak zonder echt nieuws: transplant is alleen een oplossing voor dames die effectief in de overgang zitten. Aangezien ik nog een (weliswaar kortere, door verhoogd FSH) cyclus heb, ben ik nog 'te goed' voor zo'n operatie. FSH zakt er blijkbaar niet door, en de eicellen zouden zo gehavend uit de diepvries komen dat eisprong (ook) op heel gekke momenten al kan plaatsvinden.

Laatste PU waarbij geen eicel gevonden werd, zou er niet op wijzen dat er geen was. Eerder ontsnapt bij het aanprikken volgens mijn dokter. Hormoonwaarden waren toen mooi gestegen, dus het zou hem verbazen mocht het echt een lege follikel geweest zijn.

Dan doen we maar weer verder zo zeker... Intussen dag 6 en vanmorgen follikel 11mm.

Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Brusjes in de maak

Bericht door marie1981 » 28 oktober 2015, 21:32

Hallo;

Oooh Ellie; hoe voel je je nu? Na zo'n nieuws? Beetje dubbel, niet?
Dus nu opnieuw stimuleren om een eicel te vinden? Veel moed hoor!

Lief dat jullie het vragen; ik had een goeie 8 weken echo; eind van die week redelijk wat bloed verloren; volgende dag; echo ok.
Sindsdien hogere dosis utro nemen. En wat rustig aan doen. Het bloeden is gestopt maar het is nagelbijten tot de 12-weken echo nu...

Veel succes met jullie pogingen!! Ik duim heel hard!!
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 5 november 2015, 22:38

Hallo allemaal (al lijkt het hier sterk uitgedund qua publiek ;)),

Hier is het opnieuw spannend! Vorige dinsdag pick up gehad van 2 (!) bruikbare en rijpe eicellen in 'natuurlijke cyclus' (wel beetje ondersteunende medicatie gehad). Voor het eerst pijnloos (deze keer verdoving wel op de juiste plek geprikt). Omdat mijn man niet aanwezig kon zijn, is er deze keer ICSI op toegepast. 1 eicel heeft dat niet overleefd (van kleinere follikel viel inderdaad niet teveel te verwachten), de andere werd bevrucht en deelde door. Op vrijdag kreeg ik een dag 3 embryo teruggeplaatst. 's morgens was het 10cellig, in de namiddag blijkbaar al 12! Ik vond dat precies wel heel snel gaan, maar dat was precies toch niet zo'n probleem zei de embryologe. Fragmentatie 0.

Alle hoop dus weer op dat éne hoopje cellen, temeer omdat mijn man één en ander opnieuw wil bekijken na deze poging. Ik vrees dus dat het voor hem ofwel nu ofwel nooit meer gaat zijn....

Normaal bloedname op 11/11, maar zal wegens feestdag vermoedelijk de dag erna zijn. Hopelijk tegen dan nog geen regels dus. Al had ik bij vorige terugplaatsing pas een week later mijn regels (utrogestan, zucht).

Niet teveel nagelbijten daar hè :)

Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 6 november 2015, 8:42

Dag Ellie!

ik duim volop mee dat het een serieuze plakker zal zijn! Mag ook wel eens natuurlijk.

Hier ben ik momenteel bezig met Gonapeptyl te spuiten. Al 14 dagen lang. Vanaf vanavond begint de stimulatie met Menopur erbij. Alles voor de laatste keer hier.
En het is een soort van afscheid nemen, hoe raar het ook klinkt.

Ik ga er nog helemaal voor! Vorige keer was het bij de derde verse poging raak, dus nu moet dat ook maar zo zijn!

Het is hier inderdaad maar magertjes van volk. Heb ook de indruk dat de groep niet zo hecht is. Maar nu we natuurlijk allemaal al kinderen hebben, zijn we ook meer met het gewone leven bezig dan alleen maar die stimulatie.
Dus hier blijft het meer bij updates voor iedereen.

Enfin, aan iedereen die bezig is, succes!

Groeten,
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 6 november 2015, 10:15

@ellie, we duimen volop mee dat jullie emmy'tje mag blijven plakken!!!

@e-ke, Heel veel succes, de kaarsjes branden. Hopelijk is ook nu de goede keer voor jullie, vingers en tenen gekruist!!!

Het is hier inderdaad kalm, maar ik volg nog steeds mee als ik zie dat er iemand een berichtje achter gelaten heeft :wink:
:wink:

Succes dames!!!
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 8 november 2015, 23:34

Hé E-ke,

Je meent het niet :( Is het echt jullie laatste keer?! Hopelijk dan toch een goed embryo terug en een paar in de diepvries deze keer... Er zijn geen andere opties meer voor jullie?

Hier voorlopig heel goed nieuws denk ik! Het is nog veel te vroeg, want voor hetzelfde geld krijg ik een van de dagen gewoon mijn regels door en is het over and out. Maar ik heb gisteren en vandaag positief getest met KV 2 voor 5 euro. Niet zoals die keer in augustus zo misschien na lang zoeken een vaag streepje, maar echt een duidelijke roze na een paar minuten al. Daarvoor eens gestest en toen bijna niks, dus van de Pregnyl kan toch niet meer lijkt me (Pregny 5000l is vandaag 2 weken geleden)...

Ik voel ook weer vanalles 'trekken' in mijn buik, soms ook beetje onderaan in mijn rug, dus ik hoop dat embryo zich goed vasthoudt! Ding is dat dat ook gewoon door de Utrobollen kan zijn: bij vorige TP voelde ik ook vanalles, na een week nog geen regels maar niet zwanger... Ben nog beetje bang om betrekkingen te hebben en te gaan zwemmen/met zoontje in bad te gaan, maar op zich zal dat nu wel geen kwaad meer kunnen, zeker?

Manlief lijkt ergens toch nog niet opgegeven te hebben mocht het nu niet lukken, want hij zei pas: ik denk niet dat het nog met ingevroren sperma gaat moeten gebeuren, zal het dan op mijn werk wel regelen. Maar 't is eigenlijk vooral gewoon hopen dat er nooit nog een PU nodig is. We zijn nu een half jaar bezig voor een brusje, dus zou heel mooi zijn mocht het goed zitten.

Ik duim voor jullie allen hoor!


Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 9 november 2015, 8:54

Dag Ellie!

Zou super zijn hé, als je zwanger bent! Ik duim alvast voor jou!

Hier inderdaad laatste keer. Heb dat al vaker geschreven hier. En ja, er is een optie: zelf betalen. Maar aangezien ik zoveel medicatie nodig heb, wordt dat onbetaalbaar. En voor maar 1-2 embryo's per poging, heb ik geen €9000,00 euro over. Moest ik er meer hebben, zouden we het overwegen maar het is gewoon teveel geld voor zo weinig respons.

Natuurlijk kan in principe ook nog, want ze hebben nooit wat gevonden maar ik ga er in ieder geval niet op hopen.

Dus het is inderdaad erop of eronder voor ons. Al ga ik er keihard voor hoor. We zijn nu opnieuw een jaar terug gestart. Ben in november vorig jaar gaan aankloppen. Dus ja.
Nu al drie dagen menopur aan het spuiten. Fysiek weinig last gelukkig maar mijn humeur, amai, vreselijk gewoon.

In ieder geval gaan we er keihard voor en zien we wel hoe het afloopt.

Groetjes!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 9 november 2015, 21:45

Hé E-ke,

Ja hormonen kunnen zorgen voor een rothumeur hè. Ik was vrijdag supervergeetachtig en zaterdag kon ik wel huilen om het minste. Bovendien geraak ik moeilijk in slaap (anders slaap ik altijd meteen in) en vanmorgen 1,5u voor de wekker klaarwakker *geeuw*. Utrobollen? Geen idee. Maar alles voor het goede doel, zeggen we dan maar!

Hebben ze bij jou dan nooit natuurlijke cyclus voorgesteld? Bij mij hebben ze in allereerste mislukte IVF lang schema met stimulatie geprobeerd en dat was een grote flop. Daarna zowel in GHB als Jette zonder onderdrukking, of pas vanaf follikel van 14mm Orgalutran en beetje Fostimon. Al is er bij mij wel geweten waarom het moeilijk spontaan zou lukken, met name verhoogd FSH (verminderde reserve) en daardoor cyclus die begint te kwakkelen. Op die manier heb ik toch wat 'eerlijkere' kansen, want ik heb nu voor een brusje al 4 keer op de tafel gelegen (in evenveel maanden tijd...) voor PU en daarvan maar 2 keer een TP gehad. Anders waren mijn pogingen er ook al gewoon door geweest nu :O

Het kan inderdaad ook altijd natuurlijk, maar daar wil je niet teveel aan denken nu natuurlijk. Ik snap helemaal dat je geen 10 000 per ei kan en wil betalen... Hier is het nog 'gratis' (nou ja, grotendeels terugbetaald) en zelfs dan al om allerhande redenen belastend.

Succes in elk geval hè, nu opnieuw 3de keer goeie keer? ;)


Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 10 november 2015, 8:55

Ellie,

je moet wel een natuurlijke cyclus hebben daarvoor. Dat is bij mij niet altijd het geval :-) Met hormonen gaat alles super maar neem die weg en ik heb geen cyclus. (teveel testosteron) Dus ja, dat is niet echt een optie hier.
Mijn reserve is nog altijd boven het gemiddelde dus daar heb ik geen problemen mee.

Maar ik ga alvast inderdaad voor derde keer goeie keer. Voor ons zoontje heeft het gewerkt, dus nu hopelijk ook :-)

Groeten!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door S_83 » 10 november 2015, 15:19

Hallo iedereen,

Hier in de wachtweken na IUI, vandaag en gisteren veel stress op het werk, zal ook zeker geen goed doen zeker?

Gisteren 2de spuit pregnyl laten zetten, hopelijk werkt het net zo goed als toen met ons zoontje. Voel voorlopig nog helemaal niets, maar is nog vroeg, binnen een week pas testen. Het worden nog lange dagen... :-)

Aan iedereen hier veel succes!!
En Ellie, mijn duimen staan helemaal omhoog voor jou hoor!

Groetjes,
Sophie
Afbeelding

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 10 november 2015, 22:22

Hé dames,

Ik heb goed nieuws! Een nog voorzichtige HOERA voor ons kleine embryo! Twee weken geleden PU gehad en volgens Jette dan bloedtest op 11/11. Gezien de positieve urinetesten heb ik het aangedurfd om vandaag al voor een bloedname te gaan. En wat blijkt? Hcg 151, dat zou pal op de ideale zijn voor een eenling zijn. Een meerling hebben we liever niet (vooral om medische, maar toch ook praktische redenen)), dus we zijn blij!

Volgende dinsdag terug ter controle, hopelijk dan mooi doorgestegen. Dit hadden we echt al niet meer durven dromen, vooral nadat ze in GHB zo dramatisch deden over mijn 'hoog FSH'. OK, dat staat zo rond de 20 aan het begin van mijn cyclus (voor zover ik er zelfs nog naar gevraagd had in Jette), maar op zich betekent dat helemaal niks. Als dit kindje er effectief komt (en daar hopen we natuurlijk heeeeeel erg hard op), dan zouden we twee kindjes hebben uit 2 officiële IVF pogingen. Voor brusje nu wel al 4 keer op de operatietafel gelegen voor PU, maar een keer te laat en een keer niks kunnen opprikken.

Hout vasthouden hier en anderzijds toch al voorzichtig nadenken hoe we het concreet gaan aanpakken als er twee kindjes komen.

Het allerbelangrijkste, dames, is echt gewoon dat het nooit onmogelijk is. Ook al lijkt het vaak zo. Zeker als er al een kindje is, en dat geluk hebben wij hier allemaal, is er kans dat het opnieuw kan. Dus allemaal: blijf erin geloven, dat doen wij ook.


Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten