Brusjes in de maak

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 26 augustus 2015, 23:32

Ohh ellie,

echt k** de voorbije dagen al veel aan je gedacht en elke dag komen kijken of je al iets wist...
Een dikke knuffel...
Hier kon ik geen bloed laten afnemen bij mijn huisarts omdat het labo waar hij mee samen werkt niet erkend was door crg Brugge.

E-ke, hoe gaat het ondertussen met jou?? Pu bijna in zicht zeker??

groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 27 augustus 2015, 10:31

Ellie, zo ontzettend jammer! Dikke knuffel alvast. Even je moed nu weer verzamelen om door te gaan hé.

Emeltje, zo onnozel van je dokter en ziekenhuis. Tja, op zich begrijp ik het wel maar het is zo een heen en weer gerij allemaal. Is bij ons ook zo ze.

Hier ben ik het grondig zat deze poging. Voel me vreselijk geïrriteerd en het gaat tergend langzaam!
Ik heb nu zaterdag PU. Heb gisteren mijn laatste menopur gezet en heb in totaal 80!!!! poederkes gespoten! Nog nooit zolang nodig gehad als nu. Links heb ik vijf follikels zitten die allemaal rond de 20 en wat groter gaan zijn. Rechts heb ik nu niks.
Heb er ook fysiek nu last van, door die 18 dagen stimuleren en heb een enorm kort lontje.
Zo verschilt het de ene van de andere keer ook hé.

Terugplaatsing zal op 1 september zijn. Wel dubbel want ons zoontje gaat voor de eerste keer naar school! (met pamper :-) ) Maar zal hem nog kunnen afhalen van school voor ik naar Gent moet voor de TP. Dus gelukkig moet ik er niks van missen.

Voorlopig nog geen succes met potjestraining. We hebben hem een aantal dagen na elkaar uren zonder pamper laten lopen. Ofwel komt hij vragen naar een pamper als hij moet, ofwel houdt hij zich uren op om daarna gewoon op de grond te plassen en pas nadien te roepen dat hij pipi gedaan heeft.
Dus hij is er gewoon nog niet klaar voor.
Nu eerst hem naar school laten gaan en als hij het binnen twee weken wat gewoon is, dan weer opnieuw proberen. Ik ga nu bewust even afstand ervan nemen want school zal wel stress genoeg geven voor hem. (en hopen dat de schoonouders zich ook koest houden)

Ondertussen ook wat gezonde zenuwen gekregen voor 01/09. Gisteren laatste dag gehad in de opvang. Is toch speciaal allemaal. En nu moet hij weer nieuwe vriendjes gaan maken.

Dit is het wel zowat. Ik laat na de PU wel weten hoe het gegaan is.

Groeten!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 2 september 2015, 8:45

Hallo!

Eerst even een update.
Heb zaterdag dus pick-up gehad van mijn eicellen. Vijf follikels aangeprikt.
Dag erna telefoon. Er waren maar twee eicellen en één ervan was totaal onbruikbaar. Dus slechts één eicel en die was gelukkig goed bevrucht.

Ik moet zeggen dat ik immens teleurgesteld was. Heb ongelooflijk lang moeten spuiten (80 ampullen menopur) voor slechts één embryo. En dat bij ICSI5.

Gisteren dan wel terugplaatsing gehad van een topembryo. Geen vuil in de cel en al mooi 8-cellig na drie dagen. Wat wel een opluchting was.
De 14e mag ik dan voor bloedname gaan.

Gisteren was het ook een rush om alles gedaan te krijgen :-) Ons zoontje voor de eerste keer naar school (wat goed gegaan is trouwens), dan hem gaan afhalen tegen 11u30 en moest tegen 13u in het uz zijn. Maar aangezien ze zowat overal werken op de toegangswegen, ben ik dus rechtstreeks van school doorgereden en mijn man met ons zoontje naar huis.
Uiteindelijk tegen 14u15 thuis om mijn ma af te lossen (mijn man moest gaan werken dus mijn ma is even komen babysitten terwijl I. sliep) tegen dat hij wakker werd.

En de gynae nog zeggen op voorhand: ja, het is nooit vroeg de tp op dinsdag :lol:

Nu dus weer de ellendige wachtweken in. De eerste week is nooit een probleem bij mij. Die tweede is al wat lastiger. Maar in ieder geval heb ik wel wat afleiding met ons nieuwe ritme.

En ons zoontje is met pamper naar school. Van de 7 nieuwe peuters hebben er nog 5 een pamper, dus ja. Deze week leert hij trouwens al dat Jules op het potje gaat, dus wie weet dat de klik er dan wel komt.

Hoe gaat het nu met iedereen?

Groeten,
E-ke
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 2 september 2015, 10:28

Dag E-ke,

Vannacht toen ik in mijn bed lag te draaien nog aan je gedacht...

Moet inderdaad een teleurstelling zijn na al die spuiten... Nu hopen dat dat ene toppertje heb blijven plakkertje is. Zal alvast meeduimen voor je en een kaarsje branden :wink: Hopelijk vliegen de wachtweken voorbij.

Hier gisteren ook de eerste schooldag voor onze meid. Ook vlot verlopen, geen traantjes, al heb ik wel serieus zitten snotteren in mijn auto nadat ik haar naar school gebracht had.
Hopelijk leert hij met jules snel op het potje gaan... komt wel goed.

Hoe gaat het met de andere dames hier, tis hier zo stil...

groetjes
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 2 september 2015, 14:59

Emeltje, bedankt! Het komt ook gewoon omdat ik deze poging enorm veel last heb gehad van mijn humeur en het toch al de voorlaatste poging is. Heb het ook gemeld bij de terugplaatsing dat ik teleurgesteld was.
Ben natuurlijk wel blij dat het emmyke echt van beste kwaliteit mogelijk is. Geeft toch een positiever gevoel natuurlijk.

Maar ja, in het achterhoofd hou je ook: tja, als het nu niks is, dan moet ik wéér op nieuw beginnen met spuiten en zo. En dat zal voor ons dan echt de allerlaatste poging zijn. Plus vorige keren had ik toch twee keer 4 eicellen en embryo's. Maar nu ineens maar eentje.
Soms denk ik ook van: het spuiten heeft gewoon te lang geduurd want dat is ook niet goed voor de eicellen hé. En ik weet dat de dokter er nog kleintjes bij wou krijgen maar mss had hij best gewoon voor de 2 grote gegaan zodat ik er toch twee had :wink: Allemaal vijgen na pasen natuurlijk maar op den duur baal je daar echt van.

Plus het hielp ook niet wat die vrouw van het UZ zei aan de telefoon toen ze me belde voor de uitslag: ja, er is één embryo dus hopelijk kan de tp dinsdag doorgaan :shock: :!:
Dat is dus écht niet hoopgevend ze om dat te horen. Mag wel met wat meer gevoel doorgegeven worden. (wij gaan ook niet naar UZ Gent voor de stimulatie maar in Sint-Lucas) Het was gewoon kort door de bocht.
Dus zat gisteren dan ook met een bang hartje in mijn eentje te wachten.

Enfin, momenteel weet ook maar één iemand waar we mee bezig zijn, alé, terug herbegonnen op vraag van mijn man en had het er vandaag met haar over. Haar reactie is dan constant: ja, maar je hebt maar één goedje nodig.
Totaal niet beseffend dat ik daarom niet echt teleurgesteld ben maar om de hele situatie. Ze is niet goed in troosten ook al bedoeld ze het goed ze. Maar heb die opmerkingen maar even genegeerd.
Ik zou toch graag mijn ma ingelicht hebben maar ja, mijn man wil het echt niet en wil nu ook niet daar tegenin gaan.

Bon, genoeg gezaagd voor vandaag :-) Er zijn veel ergere dingen in het leven ook hé. Ik heb denk ik nog veel last van de hormonen :twisted: 8) Toch fijn hé, die MMM.
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 8 september 2015, 15:01

Hallo E-ke,

Hier wordt nog geduimd hoor :)

Ik sta alweer voor een nieuwe pick up (als ei al niet vanzelf springt tenminste). Vorige maandag regels gekregen, gisteren bleek follikel ineens al 16mm te zijn en LH licht verhoogd. PU staat ingepland voor morgen, maar heb vandaag extra bloedname gehad om te zien of het eventueel tot donderdag kan wachten.

Ik vind het allemaal heel snel gaan nu, want ik heb niet eens Pregnyl gezet nu... Ergens hoop ik dat ik nog niet zelf aan het 'pieken' gegaan ben, straks toch nog Pregnyl moet zetten en donderdag PU.

Normaal wordt er toch pas Pregnyl gezet als follikel 18mm is?! Bij mij vanmorgen 17... En er is ook geen Fostimon aan te pas gekomen ter ondersteuning deze maand. Als dat maar goed afloopt!


Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 9 september 2015, 9:54

Geen follikel meer te zien, eicel al gesprongen. Kwaliteit zou vermoedelijk ook niet goed geweest zijn als het zo snel ging. En orgalutran zou eisprong niet meer tegengehouden hebben beweren ze, al lukte dat vorige ronde blijkbaar wel prima.
Heb nog gevraagd of inseminatie kon, maar dat zou al te laat zijn zegden ze.

Stilaan einde verhaal, vrees ik.


Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 9 september 2015, 10:04

Oooh Ellie,

Echt jammer, mss zelf nog wat klussen, je weet maar nooit e.
De hoop niet opgeven he meid... we blijven duimen voor jou :wink: Een hele dikke knuffel
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 9 september 2015, 10:05

Oh Ellie, zo k** , weer een verloren maand.
Ik snap die mensen hun redenering soms ook niet hoor. Ondertussen moeten ze het toch wel al weten? Hoelang ben je nu al zo bezig?
Alvast dikke knufel.

Hier wachten we geduldig voort. Maandag heb ik mijn BN. Als het noppes is, dan zal ik het zaterdag of zondag wel al weten. (ik hou het nooit vol tot aan de BN) Als ik tegen dan nog geen bloedverlies heb, mag ik wel hopen.
Ik test trouwens nooit op voorhand :D Vind dat gewoon zonde van geld omdat het vaak niet klopt ook.
Wachten gaat me goed af trouwens, niet te zenuwachtig eigenlijk.
Sinds gisteren ook geen pijn meer in borsten, maar het is dan 11 dagen na de pregnyl dus die is gewoon uitgewerkt. (ben ik dus bij ICSI5 achter gekomen dat het daarom opeens verdween. :shock: :roll: Lekker snugger hé :-) )

Verder druk met onze peuter. Hij gaat graag naar school maar is de jongste en de kleinste. Zelfs de meisjes steken hem voorbij wat erg raar is. Hij is nu ook de enige van 2013. De anderen mogen pas starten in november. Dus alle klasgenootjes nu die zitten volgend jaar in de tweede kleuterklas en hij naar het eerste kleuterklasje. De kinderen na november, dat blijven zijn klasgenootjes. Wel raar vind ik qua gedachte, al is het perfect logisch hoor. In ieder geval zal hij dan altijd de oudste zijn :-) (ondanks dat hij de kleinste is :wink: )
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 14 september 2015, 10:27

Kleine update hier: moest vanmorgen mijn bloed laten trekken.
Totaal overbodig zoals gewoonlijk want zaterdagavond is mijn menstruatie er door gekomen en gisteren volledig doorgezet.

Dus ICSI5 mogen we een streep doortrekken. Het gaat op die manier verdomd snel hoor.
Nog 1 poging over voor een brusje. Ik hoop toch alleen dat we hier eens een cryo mogen hebben want het is al vrij teleurstellend geweest de voorbije pogingen.

Enfin, vanmiddag bellen voor het alom bekende resultaat en afspraak vastleggen voor ICSI6.
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 14 september 2015, 12:06

Ai toch, E-ke, ik heb dit werkend nog aan je gedacht.

Dan zitten we nog steeds in hetzelfde schuitje. Proberen om de moed weer bijeen te schrapen en op naar de volgende, zeker?!

Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Brusjes in de maak

Bericht door marie1981 » 14 september 2015, 12:09

Dag e-ke;

Ik heb zelfs niets geschreven maar aandachtig je verhaal gevolgd!

Ik heb 22 dagen gestimuleerd,
zondag 30/8 pick up (ik dacht jij zaterdag 29/8)
en ook icsi 5

Deze ochtend bloedname gehad en nu wachten tot vanavond (vannacht -met dr. Decleer weet je nooit) wat het resultaat is.
Ik krijg regels nooit eerder door gezien hoge aantal utrogestan + proluton spuiten....

Ik vind het echt heel erg en leef ontzettend met je mee want het is precies mijn eigen verhaal dat ik lees!
Veel sterkte!!!
x
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 14 september 2015, 12:12

Ellie, bedankt!
De moed bijeen rapen is niet zo lastig hoor. Ik val niet echt zo diep eigenlijk. Al is het balen natuurlijk.

Enige vervelende is dat de hele 5e ICSI mij van begin tot einde heeft tegen gestoken. Heel bizar en nog nooit gehad. Veel te lang moeten spuiten ook naar mijn mening om een goede kwaliteit te hebben.

In ieder geval zullen we dit jaar nog weten of er ooit een brusje komt of niet. In principe kan ik natuurlijk ook nog want ze weten totaal niet hoe het komt dat er moeilijkheden zijn, aangezien alle tests normaal zijn.

Straks mij alvast een goeie pijnstiller nemen want heb enorm veel krampen nu. (wat meehelpt in het rot-gevoel) En werk alleen met mannen dus die moeten niet teveel verkeerd zeggen vandaag ;-)
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 14 september 2015, 12:14

marie1981, is ook lang stimuleren hé. Ik had wel zoveel dagen niet maar ja, heb nu wel 8 dagen meer moeten spuiten dan de vorige poging. Voor amper één onnozel embryo. (om het zo te zeggen)
Denk dat dat voor mij een grotere frustratie is dan het negatieve resultaat.

En bij mij komt mijn menstruatie er altijd door op voorhand. Hoeveel utro ik ook bijneem. Raar hé, dat mensen zo verschillend reageren op dezelfde medicatie.

Alvast nog veel succes voor jou!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door S_83 » 15 september 2015, 11:09

hallo iedereen,

In januari is uit de eerste IUI ons zoontje geboren. We zijn deze maand gestart voor een brusje. PCO leek voorlopig beter zei gyn, deze maand mochten we nog zo proberen zonder Clomid of IUI, aangezien we bij de eerste afspraak een eicel hadden van 17,5mm. Hij ging dan de komende maand bekijken wat de cyclus deed en dan beslissen wanneer we terug IUI gingen toepassen.

Hij zag alleen wel wat vocht in de baarmoeder (bevallen met keizersnede). Weet er iemand aan wat dit kan liggen en of dat nefast is voor terug zwanger te geraken? Ik ben dat natuurlijk weer vergeten te vragen aan hem.

Heb op 5 september eisprong gehad, zou al een heel mirakel zijn natuurlijk, maar je weet nooit. :-)

Iedereen veel succes en zal wat moeten bijlezen hier, afgelopen maanden wat minder langsgekomen.

Groetjes,
Sophie
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten