Brusjes in de maak

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Brusjes in de maak

Bericht door marie1981 » 18 september 2015, 15:57

Een paar berichten terug schreef ik dat ik maandag bloedname had.

De resultaten waren twijfelachtig; en dus nog een bloedname afgewacht.

Ik zou mezelf (doe ik met grote reserve) zwanger mogen noemen.

Misschien is icsi 5 gelukt!

Ik hoop zo dat het blijft!

En ik wens iedereen ook zo hard een brusje toe!!

marie
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 18 september 2015, 16:08

Marie, proficiat!! Probeer toch al een beetje genieten, ook al gaat de tijd nu nog traag voorbij.
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 18 september 2015, 17:02

hallo dames,

Amai, wat moeten velen hier lang stimuleren zeg. Hier telkens op het randje te kort of net lang genoeg gestimuleerd. Volgens mijn dokter is tussen de 10 en 18 dagen ideaal om een goeie oogst te hebben (korte kuur menopur en cetrotide)

@sophie, hoe gaat het ondertussen bij jou?? Wondertjes gebeuren... ben zelf bijna 10 weken zwanger van een mirakel baby

@marie al een voorzichtige proficiat!!! Probeer toch maar wat te genieten, tis je super gegund meid!!!

Goed weekend ladies!!! :wink:
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door S_83 » 21 september 2015, 10:46

hallo iedereen,

Vrijdag mijn maandstonden gekregen, had het wel ergens verwacht, maar je weet noooit he. En mijn lichaam mij weer totaal voor de gek gehouden, maandstondenachtige krampen, opgezette pijnlijke borsten, etc.

30 sept terug naar fertileitsarts voor FM, ben benieuwd of hij IUI al zal voorstellen of nog een maand natuurlijk voortdoen. Wat zouden jullie doen? Al vragen voor IUI of toch nog een maandje wachten?

@marie, alvast een voorzichtige proficiat! De duimen staan omhoog!

@emeltje, hoe gaat het met jou?

Groetjes,
Sophie
Afbeelding

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 21 september 2015, 11:36

Hey dames

@Sophie, ja ons lichaam... Al die signalen die er altijd zijn, moeilijk om te weten wat het allemaal wil zeggen.
Tijdens elke ronde, zijn mijn borsten nu dikker?? Mijn tepels nu donkerder?? Mmm die steekjes zou het?? Ik maakte mezelf soms gek door zwangerschaps symptomen te zoeken. Hopelijk zijn al die tekenen snel de echte zwangerschaps symptomen.
Wanneer was je van plan te starten met iui?? Ik heb 4 maal meteen na elkaar iui gedaan. Kon het niet opbrengen om een maand over te slaan. Voor mij voelde dat iedere keer als een verloren maand. Denk dat het vooral belangrijk is dat je je eigen gevoel volgt...

@marie, hoe gaat het ondertussen met je??

Hier alles goed. Deze week 10 weken ver. Nog 2 weken geduld en dan wat meer genieten. Die 12 weken is toch altijd een geruststelling. En de dopler doet dan elke 2 dagen zijn werk.

Hoe gaat het met de andere dames??

Groetjes
Laatst gewijzigd door Emeltje op 21 september 2015, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

S_83
Berichten: 262
Lid geworden op: 8 oktober 2013, 11:56

Re: Brusjes in de maak

Bericht door S_83 » 21 september 2015, 13:55

Tja, ik zou liefst zo snel als mogelijk starten, want idd de rest lijkt me verloren maanden, of bekijk ik het dan te negatief? Dokter is nogal positief omdat ik bij de eerste IUI zwanger was, dat hij er hoop op had dat het nu natuurlijk kon ook. Versta me niet verkeerd, ik zou dat natuurlijk ook heel fijn vinden, maar het feit dat het bij ons 1,5j niet ging, ook niet met clomid en fm, etc en dan wel met IUI, dan zegt dat voor mij genoeg...

Super, 19 weken dat is goed om te horen! Weten jullie het geslacht al of willen jullie het weten?

Groetjes,
Sophie
Afbeelding

Emeltje
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 januari 2012, 22:55

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Emeltje » 21 september 2015, 14:00

oeps, verkeerd getypt op mijn gsm, tis dus nog maar 10 weken... :wink:
Maar als het zover is dat ze het geslacht kunnen zien moeten we het niet weten, bij ons dochters wisten we het ook niet.

Dan zou ik voor iui gaan terug deze cyclus, als jij je er goed bij voelt om er in te vliegen moet je dat doen :wink:
succes alvast!!! we duimen!!!
3 rondes clomid, 6 OI met menopur, zwanger tijdens wacht maand in jan '12.
Nov '12 dochterje. Aug '13 iui brusje, 4 iui en cystes, icsi 1 zwanger. Sept '14 2de dochtertje geboren. Juni '15 icsi brusje, icsi 1 neg, aug '15 zwanger tijdens 'rustmaand'

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Brusjes in de maak

Bericht door marie1981 » 22 september 2015, 22:40

Hoi lieve dames;

HOe het met me gaat? Wel; ik ben een nagelbijter en dat ziet er op dit moment helemaal niet fraai uit.

Bon, ik ben na de eerste kwakkelwaarde naar de ha geweest voor nieuw bn. Mooie waarde, perfecte stijging. Paar dagen gerust.

ONdertussen het angstmonster weer helemaal boven laten komen; morgen laat ik nieuwe bn doen. Als die goed is ga ik al iets geruster afwachten naar 10/1 naar de echo.

Veel courage hier voor iedereen!
xxxx
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 22 september 2015, 23:09

Bravo Marie, fijn dat er hier toch regelmatig nog mensen zwanger worden :)

Hier sinds zondag regels doorgekregen. Gisteren bloed + echo (Life Leuven) normaal, oestradiol 24 zou aangeven dat er toch iets zit te groeien. FSH 20 maar dat maakt voor Jette niet uit. Morgenavond Jette voor controle.

Ik probeer nog niet teveel verder te denken, want volgende week (dinsdag tot donderdag) is manlief voor zijn werk naar het buitenland. Hij gaat nu donderdag langs bij andrologie om sperma te laten invriezen. Mocht er dan tijdens zijn afwezigheid een pick up zijn van iets bruikbaars, dan kunnen we toch verder. Op zich is vers beter, maar normaal is kwaliteit bij mijn man geen probleem.

Daarnaast is het ook niet praktisch met ons peutertje thuis. Gelukkig twee oma's die kunnen helpen, maar vroeg naar Jette in de file enzo.... Pff. Hopelijk is het pas voor als man terug thuis is. En dan nog: weekend erna hebben we wat fijne dingetjes gepland en dan dreigen die weer weg te vallen. 't Ambetantste is gewoon dat ik het helemaal niet op voorhand kan inschatten, soms pas heel laat een ei klaar, vorige ronde dan al na een week. Maar zo lang als er eieren zijn is er hoop ;)


Groetjes,
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Brusjes in de maak

Bericht door marie1981 » 23 september 2015, 8:05

Dag Ellie;

In jette; hebben ze je daar nooit gesproken over IVM met een stukje eierstokweefsel dat ingevroren zit?

Wel goed ondanks je problematiek dat je inderdaad toch nog eitjes hebt!

@Emeltje; als deze zwschap zich verder zet dan willen we het geslacht ook niet weten. LIjkt me onwaarschijnlijk emotioneel bij de bevalling. Maar goed, zo ver zijn we belange nog niet!
@Sophie; 1,5 jaar proberen zonder resultaat... Heb je niet veel aan he... En als ik mag afleiden dat je van 1983 bent; dat is nog jong maar ook niet piepjong om er nog jaren over heen te laten gaan, he? Enfin, dat was mijn idee toen ik begon op mijn 27ste(!!!) en ben nu 35 :-). En gelijk welke leeftijd; wanneer je zwanger wil worden, dan wil je dat NU, niet morgen , niet overmorgen, zeker niet volgend jaar, maar NU :-)

Héééééél veel courage!!
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 23 september 2015, 16:07

Hallo iedereen!

hier even kleine update. Moet nu drie weken de pil nemen. Dan wachten tot regels erdoor komen en dan bellen voor de laatste stimulatie in te plannen. Dus ja, twee weken menstruatie-vrij. Dat vind ik wel hatelijk. Op den duur is Always al gigantisch rijk geworden door mij :shock:

Marie, ik blijf positief voor jou hoor! Jij blijft gewoon 9 maanden zwanger!

Ellie, dat plannen kan ook frustrerend zijn hé. En steeds opnieuw dan maar.

Groeten iedereen!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Ellie
Berichten: 129
Lid geworden op: 9 april 2013, 13:24

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Ellie » 1 oktober 2015, 19:57

Piep,

Vandaag een mislukte pick up gehad: grote follikel en een kleintje aangeprikt. 10 keer gespoeld maar niets gevonden. Zucht...

IVM gebeurt alleen bij het 'versnijden' van een ovarium vóór het invriezen. De 'restjes' bevatten soms eicellen die uit hun follikel zijn 'gevallen' en kunnen ze nu in het labo doen uitrijpen en dan los invriezen of als embryo. Maar toen ik liet invriezen voor de behandeling, was daar nog lang geen sprake van :(

Mijn dossier gaat nu wel voorkomen op de disciplinaire raad en over 2 weken afspraak bij de prof. Vermoedelijk wel een stap dichter bij terugplaatsen, want nu lijkt Jette wel ook in te zien dat het met mijn huidig weefsel niet echt veel kans meer heeft. Zowiezo nog maanden wachten voor een eventuele transplant kan gebeuren.


Groetjes en succes aan jullie allen!
Ellie
Ellie 34j., 1 zoon van IVF 1 in natuurlijke cyclus, nu ICSI uitgerekend voor 19 juli

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Re: Brusjes in de maak

Bericht door marie1981 » 12 oktober 2015, 10:56

Hoi Ellie;

Weet je ondertussen al meer?

Andere dames die nog volop bezig zijn voor brusje?

Ik had een hcg start-waarde van 35. Vanavond echo (8wk) bij de gewone gynaecoloog (wou zo snel mgl weg van ivf centrum). Ik ben benieuwd!

Héél veel succes!!!
Onze grote droom werd meer dan werkelijkheid; 3 keer werd ons een liefde voor het leven gegeven...

Dot
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 januari 2012, 11:04

Re: Brusjes in de maak

Bericht door Dot » 12 oktober 2015, 12:26

Proficiat aan de zwangere dames! Zo leuk om te lezen.
S_83, zou in jouw plaats toch ook liefst gaan voor een IUI.
Wij zijn nu in afwachting of de 4de IUI is gelukt. Ga uit van niet, want heb al de bekende symptomen die ik voor elke ongesteldheid krijg. Vrijdag weten we meer...
Ben de hoop dat het via IUI lukt stilaan aan het opgeven. Geloof er niet meer in en zou liefst al de overstap maken naar IVF, maar zullen toch alle 6 pogingen moeten doen...
Is de wachttijd na de laatste IUI en de 1ste IVF groot? Iemand ervaring?
Succes vanavond Marie1981!

E-ke84
Berichten: 496
Lid geworden op: 13 juli 2011, 18:28

Re: Brusjes in de maak

Bericht door E-ke84 » 12 oktober 2015, 13:47

Dag Dot,

wij zijn eigenlijk onmiddellijk mogen overgaan van IUI naar IVF. Was wel in 2011. Maar in juli had ik mijn laatste IUI en eind augustus werd ik al ingepland voor mijn eerste IVF. De documenten bij de mutualiteit duurden ongeveer 2 weken om in orde te krijgen.

Hier moet ik op 23 oktober op controle en dan krijg ik mijn allerlaatste schema mee voor ICSI6. Beetje dubbel gevoel :-)
En eigenlijk kon het vroeger geweest zijn, maar ze hadden zich vergist qua inplannen. Ik kom van een verse poging. Ze wilden me onmiddellijk inplannen omdat ze dat over het hoofd gezien hadden. Ik gewoon melden en toen moest ik drie weken pillen om daarna mijn MS af te wachten. En dan bellen. Ik bel dus vorige zaterdag, krijg ik als reactie: ja, maar je moest niet met de pil gestopt zijn. Nu is het te laat om je in te plannen. (had ik ook nog letterlijk gevraagd 3,5 weken geleden aan de telefoon want was anders dan normale gang)
Dus ja, vandaag weer starten met de pil en twee weken nemen. De 23ste dus voor mijn schema.

Op naar de allerlaatste poging.

Dit weekend wel een klein 'vervelend' momentje gehad. Mijn man zijn neef en vrouw zijn 12 weken zwanger van hun derde. Zij heeft PCOS maar bij elke verse poging is ze onmiddellijk zwanger. Dus derde keer zwanger van evenveel pogingen. Ben superblij voor hen maar het wringt wel een beetje omdat het bij ons nu weer niet lukt. Mensen verschillen hé. Maar de ooievaar mag ons toch nog een keertje vinden hoor 8)

Groeten aan iedereen!
6 ICSI en 2 prachtige zonen (januari 2013 en augustus 2016)! Ons gezin is compleet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten