Geen dipje, maar een dip

sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Geen dipje, maar een dip

Bericht door sassie2 » 12 september 2011, 21:10

Vanmiddag gezellig boterhammetjes gaan eten in de keuken! We hebben daar een bord waar iedereen fotootjes van zijn kindjes hangt.

Een collega had er niets beter op gevonden dan daar een echo te hangen, 12 weken en 3 dagen ver. Niemand wist van wie het was, even dichter kijken, aha, 't van gemeente x, ja, ja, dezelfde waar ik woon. Ach, sassie2, is nr 3 op komst?! Ik kon wel beginnen wenen.

Uiteindelijk zijn we het natuurlijk te weten gekomen, ach, ja, we zijn maar met een stuk of 5 van dezelfde gemeente, waarvan 1 pas bevallen en 1 veel te oud.

Grr, ben even mijn hart gaan luchten bij een collega (die die net bevallen is) die weet dat we al 1.5 jaar bezig zijn, en van de miskraam. Ik voelde me echt misselijk worden van verdriet, had mijn echo daar maar kunnen hangen.

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 12 september 2011, 22:47

oooh sassie, kan er inkomen hoor :( ik zou ook zo graag bekend maken dat t volgende op komst is... maar nope...

Dikke troostknuffff, en hopelijk raap je snel weer de moed bij elkaar voor die extra poging X

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 13 september 2011, 8:37

Hoi Sassie,

hoe rottig... Kan me indenken dat je dan ff serieus in een dip zit! Dikke knuf!!
Bij mij was het gisteren ook weer "lastige vragen-tijd". Zat bij een buurvrouw die aan het vertellen was welke koppels in het straat allemaal aan het proberen zijn nav de recente bevalling van twee andere buurvrouwen en onvermijdelijk komt dan de vraag "en jullie??". Had zoveel zin om te vertellen wat er aan de hand is, maar we wonen in een klein dorp en ik wil nog bij de bakker en de beenhouwer kunnen komen zonder met medelijden aangekeken te worden. Van onze eerste miskraam (voor kabouter) wist iedereen en kwamen ze allemaal ff goedbedoelde maar compleet nutteloze commentaar geven, dus die richting wil ik zeker niet meer uit!
Maar we moeten positief blijven hé. Het moet nu maar eens gauw aan ons zijn!!!

Dikke knuf,
nogeenkeer.

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 13 september 2011, 8:42

Maar sassie toch, wat een rotsituatie seg...ik zou ter plekke staan bleiten denk ik...doet pijn he.

Toen ik maar niet zwanger werd van ukje heb ik dat ook eens meegemaakt, tkomt aan als een slag recht in je gezicht. Ik hoop dat het snel zal keren voor jou (en voor iedereen trouwens die hier vertoeft)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 september 2011, 9:23

dikke knuf sas. Kon je maar onbezorgd blij zijn voor die collega, kon je maar ook een echo ophangen van je brusje in de maak, kon je maar.... :(
Goed dat je even je hart kon luchten, want ik weet uit ervaring dat ermee blijven rondlopen echt aan je vreet.

Gaan jullie nu met IVF verder?
'k volg het topicje niet zo veel meer en ik ben vaak bang om de verkeerde dingen hier te zeggen, maar ik denk aan jou, aan bokje, mies, Liezeke, Nikita, en alle anderen die voor een volgend wondertje gaan...

Zelf zit ik nog heel veel (dagelijks) met een nr 3 in mijn hoofd. Daar zijn we nog lang niet uit hoor

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 13 september 2011, 13:36

Ik wil me ook aansluiten bij de grote dip nu...
Net sms gekregen dat mijn vriendin bevallen is. We waren even samen uitgerekend tot mijn miskraam daar anders over besliste. Ik wist dat het er zat aan te komen, maar toch...zucht...jaloezie...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 september 2011, 13:48

Dikke knuf Sassie. Ik ben hier nog niet lang geleden hetzelfde tegengekomen, dus kweet dat het heel erg veel pijn kan doen.
En ja de "lastige vragen" tijd is hier ook al terug volop aan de gang. Ahja hij w toch bijna twee, laat er niet te veel tijd tss hé, .... Alsof ik er iets aan te zeggen heb.

Sterretje, dank je wel voor je duimen.

Nogeenkeer, ik weet dat het heel rot is dat je dat overkomt. Jammer genoeg niet lang geleden hetzelfde meegemaakt, maar dan mijn neef die papa is geworden. En wij hbb daar echt een goede band mee, tzijn eerder ook vrienden. Dus niet op bezoek gaan is geen optie. Kmoet zeggen dat rond de uitgerekende datum ik het emotioneel het moeilijkst had. En ja ook al weet je dat het komt, en dat zij wel mama en papa worden, toch doet het pijn als het effectief zo is. De ironie wil dat wij net id wachtzaal vh CRG zaten als we het smsje kregen. Tja, .... Het geboortekaartje krijgen was ook moeilijk. Kheb het niet knn uitstallen. kHeb er bibberend mee in mijn handen gestaand en gehuild en ik heb het achter een ander geboortekaartje verstopt. Het eerste bezoek is meegevallen al was het soms pijnlijk. En eens dat voorbij leek ik een soort afsluiting te knn hbb. Tbetekent niet dat ik geen pijn meer heb om het verlies maar twas toch een belangrijke emotionele afsluiting. En nu gaat het beter. Khoop dat je ook dat kan zeggen later. Dikke knuf!

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 14 september 2011, 11:11

Onder het motto "Goei nieuws melden mag ook" wil ik maar ff zeggen dat mijn dip weer verleden tijd is. Ik ben blij voor mijn vriendin en haar mooie dochter en onze tijd komt nog wel. Heb ons kabouterke gisteravond nog verteld dat hij zeker en vast nog grote broer wordt wat hij vertederend stilletjes beantwoordde met "jaaaaaa":)

L*
Berichten: 251
Lid geworden op: 2 februari 2007, 12:20

Bericht door L* » 15 september 2011, 8:14

Hey dames,

hier ook een mega dip.
Deze nacht zijn de russen erdoor gekomen ondanks de utro :cry: .
Weer niks...
Weet niet hoe lang ik het nog volhoud.

Gisteren aan de schoolpoort weer iemand die zwanger is van haar derde kindje.
Zondag moet ik naar een babyborrel...

Pff, zou nu het liefst van al thuis in mijn zetel zitten met iets warm tegen mijn buik...

Lisa

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 15 september 2011, 9:47

Lisa, kzou zo graag je een echte dikke knuf geven. Ik weet dat dit je verdriet en wanhoop niet wegneemt, maar tdoet miss toch deugd.
Ik wou ook dat ik kon zeggen "het komt allemaal wel goed, nog even geduld en er komt een brusje". Jammer genoeg zou het je ook niet echt helpen en weet niemand het. Ik kan ook niet weten hoe zwaar het is om zolang al te vechten voor een tweede kindje.
Ik hoop alleen dat je een beetje antwoorden krijgt van de dokter als je bij hem langsgaat. En wat ik nog meer hoop is dat natuurlijk jouw droom zo snel mogelijk in vervulling gaat, al is die nu natuurlijk OPNIEUW aan diggelen geslagen en moet je terug alle schreven moed bij elkaar rapen om toch verder te gaan. Megadikke knuf!

EN ja bij andere lijkt het allemaal vaak als vanzelf te gaan hé. En kan je de babyborrel niet afzeggen? Kan je niet zeggen dat je ziek bent of zo?

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 15 september 2011, 13:07

Goh, Lisa, ook van hieruit een dikke dikke troostknuff hoor... ik ken t gevoel, iedereen rondom mij lijkt of is zwanger,collega's, 3 buurvrouwen ! voor januari - februari en maart... ook zondag naar babyborrel geweest. En hoewel ik zelf al een 19 maand oude peuter heb rondhuppelen... t blijft "steken" en ik wil ook de aankondiging doen !!!

Pffft... maar ik hoop dat je de moed snel bij elkaar raapt, en weer uit t diepe dal kruipt, op t laddertje (van Loeki, ik heb dat hier nog altijd staan :wink: ) en weer volle moed aan een nieuwe brusjes-poging

X

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 15 september 2011, 13:29

Dikke knuffek Lisa, doet zo'n pijn hé. Ik had het zo gehoopt voor jullie.
Veel sterkte meid ik begrijp wel dat je het soms niet meer ziet zitten, telkens die teleurstelling wordt serieus doorwegen hé.

2 jaar geleden heb ik ook een babyborrel afgezegd na mijn mk, dit jaar ben ik 2 dagen na de mk wel geweest was van een goede collega en het viel mee omdat ik mijn handen vol had met N, maar als je je er niet goed bijvoelt zou ik ook niet gaan. het is zo oneerlijk, dikke knuffel!!!

ook hier gaat de ene dag beter dan de andere, collega ook bevallen van een brusje ...
Ach we zullen wel zien soms wil ik nog wel proberen maar ben zooo bang voor nieuwe teleurstellingen maar als ik niet probeer zal ik ook nooit een brusje hebben,...

tijd zal raad brengen ...

L*
Berichten: 251
Lid geworden op: 2 februari 2007, 12:20

Bericht door L* » 19 september 2011, 8:34

Nog maar eens goed met de neus op de feiten gedrukt:

vrijdag ging ik mijn kleine meid van school halen en haar vriendinneke werd afgehaald door haar mama en kleine broer.
Vraagt mijn dochtertje: wanneer krijg ik een broertje?
Daar stond ik dan, heb het proberen te negeren maar de vraag kwam telkens terug...
Daar sta je dan, met de tranen in de ogen, niet weten wat te zeggen.

Lisa

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 19 september 2011, 8:59

Wat een rot gevoel Lisa, dikke knuffel, jammer genoeg kan ik niet meer doen he... ik wens het jullie allemaal zo hard toe...

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 19 september 2011, 19:46

het dipje van zaterdag,
Mijn kleine meid en ik staan in de GB.
Ik kom de ouders van een kennis tegen, beleefdheidshalve een praatje gemaakt.
"En hoe is het met X?" "Goed e, het je het nog niet gehoord". STRIKE 1

"nee dus" "der komt een tweede, 't is voor in februari". STRIKE 2 (was mijn uitgerekende periode)

"a proficiat" (met een krop in de keel) En hij doodleuk, goedbedoeld en onwetend tegen mijn dochter "en waar is jouw babytje". Mijn dochter doodeerlijk "Weg in de wolken". AND OUT. dan maar onnozel lachen en iets mompelen over haar fantasie.

wat moet een mens anders doen, voor de hele gb een blètje doen en aan een halve vreemde vertellen over je miskramen. het was toch confronterend. Heb mezelf nog niet kunnen overhalen om een proficiat naar die kennis te sturen. erg he.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten