Intake IVF

Plaats reactie
sassie2
Berichten: 1203
Lid geworden op: 10 mei 2010, 14:41

Intake IVF

Bericht door sassie2 » 23 september 2011, 9:26

Ik heb maandag 10 oktober een intake-gesprek over IVF. Nu heb ik nog een paar vraagjes:

Ga ik nu testen moeten ondergaan? 3 jaar geleden hebben ze een test gedaan, naam weet ik niet meer, om de toegankelijkheid van de eileiders te testen. Maar verder zijn er geen onderzoeken gebeurd.

Hoelang duurde het van jullie eer jullie er konden aan beginnen. Ik moet toevallig de dag gaan waarop ik mag testen, en dus gaan mijn regels dan na het stoppen met de utro erdoor komen één van de volgende dagen. Zouden we dan al kunnen starten (eventueel met de pilmaand), of ben ik te optimistisch?

Hebben jullie een idee van het kostenplaatje van IVF? De IUI kost ons iedere maand ongeveer 100 euro zelf (medicijnen inbegrepen).

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 23 september 2011, 12:13

Hey Sassie,
Ik hoo dat je niet moet starten en die regels niet doorkomen maar ik ga toch proberen een beetje op je vragen te antwoorden vanuit mijn ervaring, want ik merk wel dat de verschillende centra anders werken.

Ik denk niet dat je nog testen zal meten ondergaan ze zullen je dosier wel krijgen van je gyn, ik heb enkel een kweek en een meting van mijn baarmoeder ofzoiets moeten laten doen maar dat hebben ze toen onmiddelijk na het gesprek daar gedaan, was een gewoon gyneacologisch onderzoek.

Ik veronderstel dat je onmiddellijk met de pil kan starten, ik was zelfs al met de pil bezig tegen ik op intake ging en kon toen al met spray beginnen. Het hangt van het ventra af. In t uza vallen de wachtlijsten goed mee. Mar in andere centra moet je soms nog een maand wachten ofzo.

Mijn eerste 2 ivf's kostten ongeveer 500 euro zelf te betalen, medicijnen in en ook al de visites aan de gyn en de 2 opnames in het uza.
Nu de laatste keer was er iets verander en was de tp maar gewoon ambulant en geen dagkliniek niet meer wat toch wel een verschil van een 200 euro maakt denk ik.
Maar ook dit is zeer verschillend van centrum tot centrum. Maar ik denk dat je toch zeker 300 euro moet rekenen. Ik weet niet waar jij gaat.

Ik hoop je al een beetje geholpen te hebben maar op het intake gesprek krijg je nog wel veel en goede informatie. Maar ik hoop echt dat het niet nodig zal zijn!!!

Veel succes!!
juffie

Cientje
Berichten: 63
Lid geworden op: 6 februari 2007, 19:32

Bericht door Cientje » 23 september 2011, 12:15

Sassie ik denk niet dat ze bij u nog veel testen gaan moeten doen. Jij blijft vermoedelijk wel in hetzelfde centra. Dan hebben ze je dossier en zullen ze daar wel verder mee werken.

De 1 ste keer dat wij geweest zijn (in 2006) hebben ze ook niet veel testen gedaan bij ons. Had een verwijsbrief mee met het probleem en dan hebben ze juist bij beide bloed geprikt en ook een zaadtest gedaan. Maar die zullen ze van jullie ook wel hebben.

Bij ons is het juist standaard dat er bij iedere verse poging bloed wordt geprikt om te controleren op hepatitis en HIV. Is verplicht zeggen ze. Bij mij hebben ze het woensdag gedaan en bij de man zal het terug gebeuren op de dag van de pu.

De kosten zijn afhankelijk van hoeveel je op controle moet, hoelang en hoeveel je moet spuiten.

Succes.

Merel2
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 september 2011, 20:39

Bericht door Merel2 » 25 september 2011, 21:05

Sessie 2,

Ik heb op 7 oktober ook een intake. Ik had echt gehoopt dat ik dan weer kan starten, en dat ik niet meer die test moet doen van die eileiders. Een aantal jaar geleden heb ik die test ook moeten doen. Had gehoopt nog in oktober een terugplaatsing te krijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten