Wat als je partner liever geen tweede kindje wil?

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 3 april 2012, 19:50

Tgoh je zei al dat "geef hem tijd" geen goed antwoord is. Maar ik denk dat dat in dit geval misschien echt wel de boodschap is. Je schrijft dat je twee weken geleden echt een horrorbevalling had en waarschijnlijk moeten jullie dat allebei nog erg verwerken. Het enige wat ik misschien nog kan meegeven is, praat met elkaar, spreek over jullie gevoelens...

Dikke knuffel!

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 24 augustus 2012, 21:49

Ik heb geen ervaring met een horrorbevalling daar niet van. Ben onlangs wel in een horrorverhaal terecht gekomen waar niet eens iemand van mijn familie in betrokken was. Ik kan alleen zeggen het blijft me achtervolgen, de ene keer minder dan de andere maar het is er steeds sluimerend. Wanneer ik een mindere dag heb dan steekt het de kop op. Ik ben in psychotherapie geweest om dit te kunnen plaatsen, het helpt maar het is nog elke dag flink werken om daar door te komen.

Wil enkel maar meegeven dat ik het normaal acht dat je man nog niet staat te springen, hij had bijna geen vrouw en kind meer. Wat één van de mooiste momenten van zijn leven moest worden is overschaduwd door intense gevoelens van angst om alleen achter te blijven. Misschien veranderd hij niet meer van idee, dat zou kunnen, jij kent je man het best. Ik kan alleen zeggen dat zulke trauma's tijd vragen en het is daarom geen tijd om van idee te wisselen maar wel om te beseffen dat dit horrorverhaal toch een happy end kende. Nu is het tijd om te genieten van de kleine dingen in jullie leven, van de te beseffen hoe gelukkig jullie wel zijn in jullie kersverse gezin.

Ga NOOIT te snel over zo een ingrijpende gebeurtenis, tijd zal de angst verzachten zodat het draaglijk en aanvaardbaar wordt. Dan en alleen dan kan je verder.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker en vast niet de trauma psycholoog uit hangen, dat ben ik niet. Ik heb het meegemaakt, ik zit erin en ik moet er ook door, door de tijd heen.

Lieve groeten

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 1 september 2012, 8:27

Gisteren discussie met ventje die nogal hevig op liep en het eerste wat hij eruit floepte was 'als het zo zit laat dat derde dan maar zitten hoor'... Ik was erop aan het wachten he, ik wist bij de eerste beste discussie dat dit ging boven komen.

Reageerde dat als hij er mij wil mee chanteren het voor mij ook niet hoeft :( maar natuurlijk hoeft het wel!

Ik neem geen pil meer, heb 4okt afspraak met gynae en nu doet hij zo...

Wat moet ik hier nu mee beginnen!!

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 1 september 2012, 8:58

was het niet een opwelling? mensen zeggen de dingen die het hardste aankomen als ze ruzie hebben he.
Wat niet altijd wilt zeggen dat ze het menen. Maar ze weten dat die opmerking het meeste effect zullen hebben.

kzou er is rustig over praten en vragen of ie het echt meende. mar ik dnekd at je je geen zorgen moet maken

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 1 september 2012, 11:19

Ik wil gewoon niet met m'n gevoelens laten spelen. Als hij denkt zo macht over me te hebben zal het niet pakken.

Ik kan er zo boos van worden. Ik moet het ganse ICSI gebeuren ondergaan terwijl hij vruchtbaarheidsproblemen heeft maar hij heeft geen greintje respect voor mij... Er is geen waardering voor wat ik voor hem doe en dan zegt hij dat. Maar je moet eens spreken van stereliseren, NOT DONE zenne :roll:

Pfff ik wist van dag 1 dat dit er ooit uit zou komen... :cry:

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 5 september 2012, 20:53

al is met het ventje gepraat?

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 6 september 2012, 15:49

Ja hoor, hij gaat het niet meer zeggen, anders hoeft het niet meer voor mij. Ik heb ook gevoelens :D

Ondertussen wat cyclusproblemen door met mijn pil te stoppen, heb hier alweer spijt van maar ik wou de natuur een waterkansje geven :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten