Leeftijdsverschil

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 5 juli 2012, 8:41

Het leeftijdsverschil was voor mij ook iets waar ik hard mee bezig was, maar of ze goed overeenkomen is véél meer afhankelijk van karakter dan leeftijdsverschil!
Mijn broer en ik schelen zes jaar en hebben eigenlijk nooit een goede broer-zus-band gehad.
Mijn man is vier jonger dan zijn broer en vijf jaar ouder dan zijn zus en dat zijn echt supergoeie vrienden, zeker hij en zijn zus. Dus, ook al deed ik het zelf ook, eigenlijk mag je je niet focusses op leeftijdsverschil. Maar ik weet het, het is gemakkelijk gezegd als je ermee in je hoofd zit...

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 5 juli 2012, 9:25

ik snap toch wel dat je er mee bezig bent hoor. Je hebt hoe dan ook een ideaal beeld voro je. En die is al eens verstoord door de hele mmm te moeten doorstaan.
En hoe je het ook draait of keert ik denk dat als je voor een brusje gaat je altijd ergens blijft hopen dat het dan wel vanzelf gaat lukken.

Ja je moet gelukkig zijn dat je een 2de kindje krijgt en dat het gezond is, we all know that. Maar ik vind ook dat je wat teleurgesteld mag zijn dat het leeftijdsverschil maar groter en groter wordt.

Je mag je er alleen niet in laten gaan. En je blijven focussen erop.

Maar er is niets mis met het uiten van die teleurstelling. xxx

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 5 juli 2012, 10:04

hoi Mindyke, tuurlijk niet! Ik schreef dat ik het zelf ook wel deed hé... Ik had graag twee kindjes heel snel achter mekaar (idealiter zo'n 15 à 18 maand verschil) en ze zullen nu 2 jaar 9 maand schelen. Ik heb met exact dezelfde frustraties rondgelopen! Maar op een bepaald moment moet je het loslaten hé... En uiteindelijk is het meer karakter dan leeftijdsverschil dat maakt of twee brusjes goed met mekaar opschieten, maar afstappen van wat je in je hoofd had is nu eenmaal nooit simpel... Dus ik hoop dat mijn bericht alleszins niet verkeerd overkwam!

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 5 juli 2012, 11:21

ook hier is het "ideaalbeeld" van een leeftijdsverschil al lang niet meer van tel. Ideale zou bij mij geweest zijn zo een 2j a 2,5j maar inmiddels is mijn kleine grote vent al bijna 2,5 en ik ben nog niet eens zwanger (gebleven)..

Nu hoop ik enkel nog maar op een brusje, en k geef er niet meer om. Komt wel goed, MOET goedkomen !!

Als ik nu een gelukte cryo-poging zou hebben, zou k een mei-baby kunnen krijgen, dat was altijd mijn eerste goal ;-) een lente - of zomerbaby, om eens feestjes in de tuin te geven. Nu is mijn flinke peuter van februari en feestjes zijn altijd binnen en met druilig weer geweest.

Maarrrr, ik heb t nu eenmaal niet voor't zeggen. Mijn cyclussen lijken eindeloos lang, de wachttijden nog langer en god weet wanneer k nog eens zwanger mag zijn en blijven ...

Cimmetje
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 juni 2012, 15:02

Bericht door Cimmetje » 5 juli 2012, 13:53

Nikita76 schreef:Als ik nu een gelukte cryo-poging zou hebben, zou k een mei-baby kunnen krijgen, dat was altijd mijn eerste goal ;-) een lente - of zomerbaby, om eens feestjes in de tuin te geven.
Haha, idem. Niets zo zalig als zwijmelen over perfecte Amerikaans uitziende grote tuinfeesten, maar ach, dan zal je maar een juni-kind hebben, en dan een hele maand juni regen, koude, en regen hebben.
In België is dat dus geen reeël argument :wink:

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 5 juli 2012, 14:27

en de weken, maanden en ondertussen in ons geval al jaren vliegen zo snel voorbij...
en dan ook weer zo traag als je in die f*cking wachtweken zit of tussen twee behandelingen door bungelt.
Ik heb de wens van twee kids kort op elkaar al ver vanachter in de verlangschuif gelegd. Het is wat het is en der zal meer dan 4 jaar verschil tussen zitten als we al een tweede mogen krijgen.
Nu wel stiekem hopen op een gezonde tweeling zeker, al durf ik dat niet luidop te zeggen. Kzou al blij zijn mee eentje maar we hebben nog 2 kamers over bij ons thuis.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 5 juli 2012, 14:56

Nikita76 schreef: Als ik nu een gelukte cryo-poging zou hebben, zou k een mei-baby kunnen krijgen, dat was altijd mijn eerste goal ;-) een lente - of zomerbaby, om eens feestjes in de tuin te geven. Nu is mijn flinke peuter van februari en feestjes zijn altijd binnen en met druilig weer geweest.
...
Ik ben vorig jaar op 30 juni bevallen. En wat een eerste rotzomer heeft het kind gehad. En dit voorjaar al niet veel beter... Haar verjaardagsfeestje was nu ook binnen, buiten zouden we worden weggeblazen...
En juni is ook geen echt leuke maand voor schoolgaande kinderen/jongeren/studenten, want dan zijn het altijd examens :? En als ze in juli of aug jarig zijn, klagen ze ook want dan zien ze hun vriendjes van op school bijna niet...
't is altijd wat, meid...

Trouwens, binnenfeestjes kunnen ook heel leuk zijn hé (wat een lol hebben ze niet in een binnenspeeltuin?)

Dat is wat het probleem met ideaalbeelden, aan de meeste dingen zit een keerzijde, maar in onze dromen zien we meestal maar 1 kant (de ideale)

cimoca
Berichten: 1972
Lid geworden op: 19 april 2010, 8:40

Bericht door cimoca » 5 juli 2012, 15:04

Hey GG, mijn ventje is jarig begin augustus en al jaaaaaaren nodig ik iedereen uit op BBQ met als gevolg dat het regent dat het giet :cry: Onze kinderen zijn alledrie jarig in oktober en bij hun feestjes heb ik altijd al buiten kunnen aperitieven en desserten. Dus inderdaad voor 't weer moet je 't hier niet doen.

Ik trok mij ook niets aan van ideale maand om te bevallen of thuis te zijn, gelukkig maar want zoals gezegd 3 keer bevallen in oktober, 3 keer thuis in de winter. Maar achteraf was ik daar ontzettend blij mee : thuis in de gezellige eindejaarsperiode; lekker cocoonen met je kleine prutske. Ik vond het ook bijzonder handig: de eerse maanden liggen ze in de koets dus dan kan je ze goed induffelen, tegen dat ze in de buggy moeten waar induffelen toch moeilijker is, is 't normaal al beter weer.

Maar inderdaad : je hebt van die ideaalbeelden in je hoofd en boven alles wat bij de MMM komt kijken, moet je daar ook nog eens afscheid van nemen. Bij mij zit er 2 keer 4 jaar tussen, een neef van mij heeft 4 kindjes tussen mijn oudste en middelste :roll: . Weeral niet wat ik mij voorgehouden had maar achteraf ben ik blij dat ik uberhaupt 't geluk heb van er drie gekregen te hebben.

Cinne

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 5 juli 2012, 15:59

Dat leeftijdsverschil speelt hier ook serieus in mijn hoofd hoor.

Ik had mijn ideaal (2jaar tussen) en heb het moeten afgeven en ik stijger telkens iemand zegt dat ik daar toch niet mee bezig moet zijn. IK vind dat belangrijk en niemand anders heeft zich daar over uit te spreken!

Ik weet ook wel dat het geen catastrofe is als er uiteindelijk 3 jaar of zelfs meer tussen zal zitten, maar mag ik het nu gewoon even erg vinden.

Zelf troost ik mij dat nu mijn februari-baby me niet gegund is ik misschien (met heeel veel geluk als het direct zou lukken) een lente/zomer baby heb en niet heel de familie in dezelfde maand verjaart, een mens moet ergens zijn troost uit halen hé.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 5 juli 2012, 16:09

Repelsteeltje schreef:Ik had mijn ideaal (2jaar tussen) en heb het moeten afgeven en ik stijger telkens iemand zegt dat ik daar toch niet mee bezig moet zijn. IK vind dat belangrijk en niemand anders heeft zich daar over uit te spreken!
Dat zal niemand je kwalijk nemen, Repelsteeltje! Zo was het bij mij ook. Maar toen ik eenmaal zwanger was, vond ik het plots goed zo het was en nu zie ik meer de voordelen dan de nadelen van het iets grotere leeftijdsverschil dan ik in gedachten had.
Maar tuurlijk mag je boos zijn dat je ideaalbeeld niet uitkomt, dat hoort er nu eenmaal bij...

Cimmetje
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 juni 2012, 15:02

Bericht door Cimmetje » 5 juli 2012, 16:36

cimoca schreef:3 keer bevallen in oktober, 3 keer thuis in de winter. Maar achteraf was ik daar ontzettend blij mee
mij is oktober ook heel goed "bevallen" :wink: om dezelfde rede.
Maar zoals de meesten hier zal ik al heel blij zijn als er uberhaupt ooit een brusje komt; al is het 29 februari, 1 april, 25 december of 1 januari!
en al is het pas binnen 5 jaar

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 5 juli 2012, 16:43

Tmoet eruit:

Kben eigenlijk wat geschockeerd door het eerste bericht v Flien:
Dus stop met jullie te focussen dat er 3 jaar tussenzit ofzo, wees blij dat jullie een tweede krijgen.
:?: :?: :?: De meeste die hier schrijven hbb nog niet een tweede onderweg! Maar ze moeten zich continu aanpassen aan het veranderd beeld. En ja op zich speelt het allemaal geen rol hoeveel ze zll schelen, zeker niet als je al lang wacht. Als je tegenslagen te verwerken krijgt zoals miskramen of BBZ of andere zaken. Maar mogen we daarom niet boos zijn? Mogen we daarom dit HIER, off al places, dit niet uiten?
Alé voor mij is DVO er altijd het geweest om mijn frustraties, angsten, zorgen, ... (ook blijdschap) te knn delen met anderen die BEGRIJPEN wat je bedoelt.
Maar het laatste jaar heb ik het gevoel ook hier niet altijd meer begrepen te worden. Kvind dat heel jammer. Als ik het gevoel krijg hier ook te moeten "vechten" dan vind ik dat jammer.
Tis soms een reden om hier weg te blijven, terwijl DVO altijd mijn toevluchtsoord geweest is.

En pas op ik begrijp heel goed wat je zegt hoor Flien, en nogeenkeer, GG en Cinne. En ik geef jullie geen ongelijk. Maar probeer te begrijpen dat ondanks die argumenten je soms ook gewoon nood hebt aan iem die gewoon zegt "ja dat is vreselijk rot, en ja je mag daarom super boos zijn". Niet alles hoeft gerationaliseerd te worden.

En ja ik begrijp heel goed hoe het kan zijn voor iem die al zoveel jaren wacht op een brusje dat maar niet komt. Maar betekent dat dat je daar nooit boos over geweest bent? Laat anderen dan toch ook boos zijn?
Zelf ben ik nu ook dat stadium gepasseerd dat dat één vd belangrijkste factoren zijn (al kan ik er nog soms eens boos over zijn, maar dan is het gewoon omdat ik boos ben dat het niet gelukt is, dan "sleur" ik dat erbij; anders dan vroeger dus). Maar ik begrijp HEEL goed wat Repelsteeltje wil zeggen.

Naarmate de tijd vordert bedenk je idd andere dingen en andere voordelen. Maar je kan ook niet anders hé? Je hebt geen keuze.
Maar please laat anderen toch maar gewoon even boos zijn als ze wll, zelfs al is het maar om een "futuliteit" als het leeftijdsverschil.

leisje
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011, 12:04

Bericht door leisje » 5 juli 2012, 16:51

ik kan bokje wel bijtreden. Ik was ook wat geschrokken van Flien haar eerste berichtje: alsof inderdaad we niet mogen boos/ontgoocheld zijn/bezig mogen zijn met het leeftijdverschil tussen ons (hopelijk ooit komende) brusje voor ons eerste kindje. Maar misschien had Flien dat zo niet bedoeld.

Ik ben er in elk geval nog steeds veel (te veel?) mee bezig, te meer nu ik er vorige zomer zeker van was dat ik deze zomer in elk geval zwanger zou zijn (NOT)

Cimmetje
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 juni 2012, 15:02

Bericht door Cimmetje » 5 juli 2012, 16:54

heel jammer dat je je zo voelt "wat is er mis?". Ik ben pas nieuw dus heb niet zo'n recht van spreken vind ik.

Maar wil je toch laten weten dat ik je wel heel goed snap. Heel de MMM is oneerlijk, en zit boordevol frustraties.
Maar persoonlijk trek ik me steeds op aan dat er erger dingen zijn. Toen we nog in Leuven op fertiliteit zaten liep ik vaak met een "opgelucht" gevoel buiten; we konden dat wel geen kindjes krijgen, maar ik liep wel kerngezond terug buiten, terwijl daar waarschijnlijk jonge ouders weldra afscheid moesten nemen van elkaar :cry: En dat hadden ze vast ook niet voor ogen.
Maar daar heb je nu geen bal aan natuurlijk; net als normaal vruchtbare mensen heb je dromen, en die komen niet uit. Daar mag je flink van balen, en schrijf het hier maar op. Ik luister!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 5 juli 2012, 17:16

Natuurlijk mag je daar boos, verdrietig, opstandig en teleurgesteld om zijn. Het is idd heel erg dat je een ideaalbeeld moet bijstellen. Ik probeerde het ook alleen maar een beetje te relativeren, rationeel gezien dan. Maar dat rationele kan nooit volledig het emotionele onderdrukken. Dus ja: fuck! Het IS ROT, het is oneerlijk en ik voel echt met je mee (ook al denk je nu wellicht van mij dat ik makkelijk praten heb en dat begrijp ik ook, ik wens die hele shit niemand toe)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten