"Wees blij; je hebt al een kind"

Ilse_1977
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 mei 2010, 14:16

Bericht door Ilse_1977 » 20 januari 2012, 14:29

Hey Havanne, jij omschrijft exact wat ik nu doormaak.
Ik zou heel graag een tweede kindje willen, zou het heel jammer vinden moest ons Kaat ( nu 10 maanden) alleen blijven... Maar mijn man is eigenljik wel blij met één kindje, vindt de situatie wel goed zoals ze nu is, ziet de mmm niet zo goed zitten.
Wij zijn in behandeling geweest in Leuven GH, en bij de tweede poging ICSI is onze lieve dochter Kaat geboren..
Nu we hebben het er al een paar keer onderling overgehad, en hij begrijpt mij wel dat ik nog wel gaan voor een broertje/zusje, zijn hart zegt van wel, maar zijn verstand zegt van ni.
Maar we hebben geen jaren meer de tijd, ikzelf wordt 35j nu in februari en mijn man is er 40 geworden in december.
Is ni gemakkelijk, en ge komt zoo hebberig over, er zijn zo vele koppels die ongewild kinderloos zijn, en gij zit na te denken over een tweede babytje.

Voilà moest het effe kwijt.

Groetjes,

Ilse

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 20 januari 2012, 15:09

En dan weeral die "bemoedigende, troostende" commentaar...

"ja een bevriend koppel blabla, maar das voor hun 1ste kindje, jij hebt dan al een kindje"

:roll: :roll: :roll: :evil: :evil: :evil:

och SHUT UP

hoe je 't ook draait of keert, mijn kinderwens is nog steeds even vurig en even groot voor een brusje als voor n 1ste !!!

'k heb er een sch**thekel aan, aan zulke "antwoorden"

GRMBL

Els76
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 augustus 2009, 10:11

Bericht door Els76 » 21 januari 2012, 19:20

Toen dit topic geopend werd lag ik op de operatietafel, buitenbaarmoederlijke zwangerschap na cryo TP.
Na meer dan 3 jaar proberen en 10 TP eindelijk zwanger van een 2de en dan kom je dat tegen en ook nog eens een eileider kwijt.
Ik was destijds samen met een collega zwanger van ons eerste. Zij beviel een maand na mij en heeft nu 3 kinderen, ik heb nog altijd geen tweede, al die pogingen hebben me alleen maar een hoop ellende en verloren hoop gegeven.

Ik heb nog 1 verse ICSI, die 10 TP zijn te danken aan ontzettend goede embryo's en cryo's, maar helaas wil het innestelen maar niet lukken.

Mijn zoon is er ook gekomen na een massa pogingen, maar niet zoveel als ik er nu voor een 2de al heb opzitten.
Ondertussen is alles al onderzocht, ook experimenteel wat er te onderzoeken valt en er is gewoon geen verklaring te vinden.

Ik lijk wel gek dat ik blijf proberen, volgende week start ik opnieuw voor mijn laatste 4 cryo's.

En hier ook altijd die opmerkingen dat ik toch een fantastische zoon heb en dat ik blij moet zijn want sommige mensen hebben helemaal geen kinderen :evil:

Natuurlijk ben ik gelukkig met hem, ik geniet elke dag van hem, maar zoals hier al iemand zei, doet mijn hart ook vaak pijn, omdat ons gezin voor mij nog niet compleet is en ik hem zo graag een broer of zusje wil geven.

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 22 januari 2012, 12:07

heel begrijpelijk Els, ik ken t gevoel, gezinnetje nog niet compleet en zoooo graag een brusje geven aan je kindje dat je al hebt.

Soms spookt t door mijn hoofd, wat als ik t nu bij mijn 1 zoontje houd.. zou hij er van afzien, hij moet in alle geval mijn aandacht niet delen, mama heeft meer tijd, kan hem al wat meer gunnen. .. maar voor derest zie ik geen voordelen aan enig kind (voor t kind zelf). Later, ook zijn wij n nieuw samengesteld gezin - 2 kinderen van mijn man 16 & 19j - de dochter woont bij ons, ... Dat is niet hetzelfde voor "ons" zoontje. Ten 1ste t leeftijdsverschil en ten 2de, wat als papa later sterft ? Zullen die 2 tieners nu, later nog naar hun halfbroer omkijken ? Ik weet t niet. Alleen is maar alleen, en mijn gevoel en mijn wens drukt uit : 2 kinderen is zo mooi...

Bij mn 1ste heb ik 3 keer moeten proberen, 3 keer zwanger, 2 x miskraam. Nu zit ik al aan de 4de poging (gaan cryo-pogingen zijn)..

En zoals de consulente me al van in begin zei, "ga er niet vanuit dat t vanzelf gaat, je hebt al een duizendste geluk gehad dat je bij ICSI / cryo telkens van de 1ste x zwanger was" , " velen maken de fout er bij een brusje ook zo vanuit te gaan, maar de praktijk leert ons dat t soms zelfs veel moeizamer gaat" ...

En vraag me niet waarom , waarschijnlijk omdat we er idd vanuit gaan dat t allemaal zo snel of makkelijker zou moeten gaan, want we hebben al een kindje dankzij de MMM ...

Maar die commentaar telkens bij een mislukte poging, ... jaaah, maar je hebt al een zoon, een prachtig kind, wees blij, blablabla... En ik ben ook heel erg trots en gelukkig met mijn zoontje, maar zoals ieder hier al heeft geschreven.. we willen zo graag een brusje voor ons eerste, en ons gezinnetje is niet compleet :roll:

Els76
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 augustus 2009, 10:11

Bericht door Els76 » 22 januari 2012, 19:05

Ik heb al vaak met de gedachte rondgelopen om ermee op te houden. Mocht een dokter nu zeggen, kijk, het heeft geen zin meer, het gaat nooit meer lukken, dan stopte ik er direct mee.
Maar het feit dat je het niet weet, dat je hoopt blijft koesteren, zorgt ervoor dat ik niet kan stoppen.

Voor een 2de heb ik nu al 3 verse pogingen gedaan en 7 cryo's. Nooit iets ingenesteld, behalve de cryo die een BBZ werd.
De 2 verse pogingen voor mijn zoontje zijn ook niet gelukt, hij was ook een cryo-poging.
Dus op 5 verse pogingen geen enkele gelukt, ik denk dat ik van een mirakel mag spreken dat ik toch mijn zoontje heb.

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 23 januari 2012, 12:52

amai, bij jou hebben de cryo-kes dan toch soelaas gebracht voor je zoontje..

Heb ik ook n beetje hoop om mee te nemen bij de cryo poging... ben bij poging voor mn zoontje ook even zwanger geweest van cryo... maar helaas slecht afgelopen. En bij de cryo pogingen voor brusje was't niks en niet doorgekomen uit de ontdooiing.

Hopelijk heb je dit keer wel ns prijs want je bent idd al een tijdje bezig. "de moed niet verliezen" - lijkt makkelijk gezegd, maar verdomd moeilijk vol te houden bij momenten !

sterkte !

Ilse_1977
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 mei 2010, 14:16

Bericht door Ilse_1977 » 23 januari 2012, 15:05

hey Els, amai chapeau, dat je het zo lang volhoudt, ik weet ni of ik dat zou kunnen...
Ik ga morgen bellen voor een afspraak in Leuven om terug op te starten voor broertje/zusje, het zijn toch lange wachttijden in Leuven om op gesprek te komen, dus kan ik beter nu al effe bellen..
En dan heb ik trouwens ook nog effe tijd om mijn man warm te maken....
En ondertussen geniet ik 100% van onze dochter, vandaag 10 maanden..
Maar inderdaad het ligt dubbel, je hebt al het geluk van een gezonde dochter of zoon te hebben, maar het gezinnetje is niet compleet nu....

En mensen waarbij het allemaal vanzelf is gegaan, kunnen zich toch niet in onze plaats stellen..

groetjes,

Ilse

vlinderkindje
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 september 2012, 13:55

Bericht door vlinderkindje » 25 september 2012, 14:08

heeft er iemand een idee wat de gyn doet als je al 2 jaar' vruchteloos aan het proberen bent?

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 25 september 2012, 14:31

de gewone gyn? Hangt wat af van wat je allemaal al geprobeerd hebt denk ik...

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 26 september 2012, 11:16

Bij ons heeft de gynae destijds bloedonderzoek, spermaonderzoek en echo gedaan.

Heel bruut zei ze toen: Jullie kunnen geen kinderen krijgen, als je er toch wil zal dat dan maar een proefbuisbaby moeten zijn :shock: Woorden uit de mond van Marleen Temmerman he! De grond schoof onder onze voeten weg...

Ondertussen nog steeds aan het afwachten om opnieuw te mogen starten voor nummer 3. Helaas met veel onbegrip van de buitenwereld: is dat echt nodig, wees blij dat je er al hebt... Alsof we zelf niet mogen bepalen wanneer ons gezin compleet is :( Wij wouden drie kindjes voordat we wisten dat er een probleem was dus waarom moeten we ons nu laten stoppen, ik heb het ervoor over!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten