Opmerkingen van de buitenwereld

Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Opmerkingen van de buitenwereld

Bericht door wat is er mis? » 13 juli 2012, 8:40

Jullie kennen het allemaal denk ik. Zeker ook bij de "strijd" naar een eerste. De vragen: en wanneer komt er eentje of wanneer komt er een tweede. Daarover is er al een apart topicje. Maar daarnaast zijn er ook de opmerkingen à la "moet ik het eens voordoen" enz.

Bij ons valt het nogal mee. De meeste weten dat Adie niet zo gemakkelijk is gekomen en dus zijn ze wel "voorzichtiger". We krijgen ook niet zo heel vaak (meer) de vraag "wanneer komt er een tweede". Enkel mensen die het niet weten durven wel eens opmerkingen geven en die vraag te stellen.
Gisteren was er zo een pijnlijke opmerking. Mijn broer zijn zoontje was bij ons. Ik wilde gaan wandelen met Adie en mijn neefje. Maja die wandelwagen weer in elkaar krijgen. Een gesukkel. Die adapters mooi recht krijgen zodat de draagmand ook mooi recht blijft staan en dus mijn neefje niet ie hellingsgraad moest liggen was een hele opgave. Ik was dat buiten aan het doen. De vader v ons buren die er was om te helpen kijkt terwijl ik sta te vloeken. En plots zegt hij "Ge moet de kindjes sneller op elkaar laten volgen hé dan zou je het wel weten hoe het moet" :evil: Kheb gewoon eens gelachen en daarop kreeg ik dan het antwoord "Je moet het maar eens aan x - de naam v mijn man - zeggen". Hilariteit alom (wij lachten wel groen).

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 13 juli 2012, 8:47

Pffffft....dat soort opmerkingen mogen mensen idd wel eens achterwege laten!! En weet je, het is daarom niet slecht bedoeld hoor, maar het is zo kwetsend en ze hebben het niet eens door... :?
'k Neem aan dat de boosdoener-in-kwestie niet op de hoogte is van de problemen??
Alhoewel, zelfs mensen die wél op de hoogte zijn, kunnen soms heel ondoordachte opmerkingen geven hoor.
Van't week-end nog:
* Allé, toch maar goed dat er nu zoveel tijd tussen één en twee zit hé => ook al weten ze dat mijn ideaalbeeld anders was
* En komt er nog een derde?? => waarop mijn man rap inspeelde met de melding "Wil je die vraag wel eens achterwege laten, nummer twee is nog niet eens geboren!"

En dan besef ik dat ik momenteel nog gemakkelijk praten heb in mijn situatie...
Dikke knuf bokje, verwens ze allemaal maar ff naar een uithoek van de wereld waar ge hun commentaar niet moet aanhoren!!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 juli 2012, 8:55

oh, heel rotte opmerking. alleen daarvoor al zou je willen dat je onzichtbaar kon zijn :(

dikke knuf bokje, ik hoop dat je toch nog een fijne wandeling hebt kunnen maken met Adie en zijn neefje.

het moet verdomd pijnlijk voor je zijn. ik hoop echt dat je er af en toe kan over praten met je dichte omgeving en daar heel veel steun vindt!

deze pijnlijke opmerkingen kan je helaas niet voorkomen, je kan je er alleen misschien een beetje tegen wapenen. en die mens zou van mij een enorm boze blik gekregen hebben :roll:

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 juli 2012, 9:07

Ksnap niet dat mensen als ze weten dat je het anders had gewild zeggen dat het ideaal is. Alé hoe komen ze erbij? Grrrr
En trouwens hadden ze kort op elkaar geweest hadden ze vast ook voordelen v kort op elkaar opgesomd. Zo weten ze altijd iets.

En nee de boosdoener in kwestie weet er niet van. En khad gisteren ook geen zin om het te zeggen. We lopen er nu ook niet mee te koop. En niemand weet v onze miskramen en BBZ, buiten dan de heel directe familie.

En jammer genoeg niet meer knn wandelen. Twas de bedoeling om even te gaan wandelen terwijl de papa het eten aan het maken was. Maar tg dat ik gevonden was hoe de draagmand op het onderstel in elkaar moest was het eten klaar :oops: . En toen kwam de mama v mijn neefje.
Maar na het eten zijn we wel gaan wandelen met Adie alleen. ook goed hé. Eén voordeel kweet nu weer hoe de draagmand op het onderstel moet :D

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 juli 2012, 9:26

:lol:
hopelijk kan je ze volgend jaar weer bovenhalen bokje om heerlijke wandelingen te maken, en Adie op de fiets ernaast!

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 13 juli 2012, 9:28

Jep, mensen denken ALTIJD dat ze het beter weten! En ook altijd dat zij alle wijsheid en kennis hebben en dus eender wat mogen zeggen... :?
Soit, om maar te zeggen dat ge het eigenlijk zou moeten negeren, maar da's makkelijk gezegd hé. Ze zouden gewoon hun commentaar voor zich moeten houden. Ik heb me daar van de week ook nog ff heel kwaad in gemaakt maar het haalt gewoon niet uit.

Spijtig dat je niet meer kon gaan wandelen met Adie en zijn neefje, maar zoals je zei: nu weet je tenminste weer hoe die voiture in mekaar moet, toch nog één voordeel :wink: En goed dat je alsnog bent gaan wandelen met Adie en je man!!

leisje
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011, 12:04

Bericht door leisje » 13 juli 2012, 10:32

ha bokje, heel herkenbaar. Rechtstreeks en onrechtstreeks worden wij er altijd op aangesproken of we nu binnenkort toch wel geen tweede zouden willen. Als het mensen zijn die ik niet zo goed ken, zeg ik: willen wel, maar zo'n dingen komen niet altijd wanneer je het wil. En als het mensen zijn die ik goed ken, doe ik gewoon het verhaal. Heb het de laatste tijd aan erg veel mensen gezegd, en echt, dat luchtte op. Alsof er een druk (van de buitenwereld) van mijn schouders viel... Maar leuk is anders natuurlijk...

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 juli 2012, 14:11

Gisteren ging ik Adie halen id crèche. Ik kwam binnen en ik kreeg te horen "Adie moet je iets vertellen". Toevallig had ik die morgen gevraagd hoe ze dat nu doen ivm het potje. Dus kdacht miss hadden ze te vertellen dat hij geplast had op het potje of miss had hij in zijn broek geplast of zo?
Toen vroegen ze aan Adie "wat wil jij?"
Adie antwoordde "een zusje".
Kstond daar schoon, aan de grond genageld. Ze zeiden "ale mama je moet een zusje maken hé. En geen broertje, tmoet een zusje zijn". Kon me niet inhouden en heb geantwoord "mama zou wel willen maar tgaat niet zomaar. Voor mama en papa mag het een broertje zijn ook." Ik kreeg daarop als reactie "jamaar nee hé tmoet een zusje zijn, een broertje moet je terugsteken van waar het komt" :shock:
Kben het maar "afgetrapt".

En ik kon alleen maar denken "hoe zij mijn zoon opsteken voor iets dat ik hem niet kan geven".

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 20 juli 2012, 14:12

Ojee, zo pijnlijk :( Dikke knuf!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 20 juli 2012, 14:23

vreselijk. hoe onattent kunnen mensen zijn!

knuf bokje, denk dat ik zou beginnen huilen zijn :(

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 20 juli 2012, 14:25

Oh Bokje, hoe pijnlijk, 'k zou er gewoon van beginnen huilen zijn op weg naar huis denk ik... :cry:
En dan na je opmerking daar nóg op doormelken, vreselijk! Dikke knuf.

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 20 juli 2012, 14:46

hoe mensen toch zo een stomme dingen kunnen zeggen hee.
Maar vooral omdat ze niet weten dat we met dergelijk behandelingen bezig zijn en hoe zwaar die wel zijn.
Bij mij weet iedereen dat we bezig zijn met icsi voor een brusje en de meesten hullen zich nu ook in stilzwijgen.
Opt werk zijn er hier wel zo van die venten die zeggen... kzal kik ne keer komen tzoe wel direct gang zijn ! Ik antwoord dan datie da geen twee keer moet zeggen want dak het letterlijk neem en datie ne keer ga moeten komen... die mens heeft da toch geen twee keer gezegd.
Er open met iedereen erover zijn is soms beter maar veel steun van anderen moet je helaas wel niet verwachten. Als je daar niet inzit ben je daar niet mee bezig, denk ik. En niet iedereen is een open boek.
Paar weken geleden kreeg ik ook een opmerking. De vraag kwam of ik zwanger was. Ik had een buikje door al de folikels die gereed zaten. Kheb toen direct gezegd hoe het zat en da madamke kroop verre onder de grond. Net goed... dacht ik.
Mijn onthaalmoeder vroeg vroeger ook eens of er nog eentje ging komen. Kheb toen alles uitgelegd en zij is nu de enige waar ik echt kan op terugvallen na iedere teleurstelling.
Probeer het je niet aan te trekken bokje al is dit makkelijk zeggen hee. Maar wij begrijpen hier maar al te goed hoe die domme opmerkingen aanvoelen. We horen ze allemaal meerdere keren !

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 20 juli 2012, 16:22

thsi zoals flien zegt, als de mensen daar niet zelf met bezig zijn beseffen ze ook niet wat die opmerkingen zijn.

dikke knuf bokje

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 21 juli 2012, 19:52

Oh Bokje, VRESELIJK !!!!

Amai, die mensen zouden in mijn achting direct weer 10 treden dalen. Hoe weinig EQ mensen kunnen hebben.


hier vorige week ook.
collega die weet van mijn miskraam:
"Amai Repelsteeltje, ge ziet er niet goed uit" Ja wat wilt ge, net een curretage gehad, die week thuis was geen verlof hoor.
"Wanneer ga je terug beginnen"--> "als mijn complicaties opgelost zijn volgende maand, anders nog tot oktober wachten" -->"zou ge niet beter nog wat wachten en euh, misschien lukt het gewoon op reis als je ontspannen bent en er niet aan denkt" (oh, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, een reisje gaat bij ons niet helpen).
"Ik ben gestopt met de pil, ik ben waarschijnlijk tegen september zwanger, bij X was ik ook na 1 maand zwanger" --> ja doe er nog een schepje bovenop :evil: :evil: :evil:

Sommige mensen zouden gewoon eens 1 weekje in de mmm mogen zitten, eens 1 dag mijn hoofd en hart lenen en ze zouden wel anders piepen.

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 23 juli 2012, 9:58

Mensen kunnen toch zo vreselijk onattent zijn. Ze steken hun neus waar het niet thuishoort.
Het is natuurlijk niet kwaad bedoelt (zijn we veel mee) en meestal zijn ze dan ook verontwaardigd als je wat bits reageert (wat hebben wij toch langen tenen ). Maar mensen die niet kampen met problemen als die van ons begrijpen er volgens mij echt niet veel van.
Mijn schoonouders, die weten van ons tweede miskraam, maar niet van het eerste en ook niet van de vruchtbaarheidsproblemen zijn ook nogal sterk in tactloze opmerkingen: "H. gaat het toch ne keer niet moeten voordoen é of aa ze komen iets meedelen hoor of naar onze dochter: wanneer komt je brusje?". Meestal waar de hele familie bij is. Keer op keer zijn zowel mijn als ik daar van aangedaan.
Soms zou je ze gewoon eens deftig de waarheid moeten kunnen zeggen met alle akelige details. Zou ze misschien even doen zwijgen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten