Gewenst / gepland

Plaats reactie
Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Gewenst / gepland

Bericht door Havanne » 14 september 2012, 10:05

Het moet toch even van mijn lijf... :twisted:. Zijn we lekker terug zwanger met alles erop en eraan. Laat je, je kind het goed nieuws in de familie brengen en krijg je van die opmerkingen. Oei is dat gepland... euh neen, NATUURLIJK oen. Ze weten op zich dat kinderen krijgen niet zo vanzelfsprekend is en dan zo een opmerkingen, OK we zijn geen 25 meer, so what. Zij hebben de conclusie gemaakt dat één wel genoeg zou zijn, niet wij. En ja jullie dochter en de baby schelen wel wat (nog geen 4 jaar) terwijl zij ook kinderen hebben die op enkele dagen na 4 jaar schelen.

En niet één iemand die dat in vraag stelt, stel ik me de vraag hoe vaak wij (ons gezin) als gespreksonderwerp zijn geweest gggrrr :?. Heb dan ook veel zin om hen niet te veel op de hoogte te houden.

Merde, kunnen serieus u humeur naar de botten helpen. Maar euh onze baby is bij ons tenminste gewenst...bij hen valt nog af te wachten.

:( :? :x :evil: :twisted: puh ze verdienen het

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 14 september 2012, 10:20

Ken ik meid, bij ons 1e kind was ik 6maand zwanger toen we trouwden (na 3j proberen he!), dan vraagt iemand 'is het van moetes'... :twisted:

Sommige mensen weten gewoon niet beter...

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 14 september 2012, 10:49

Wat kunnen mensen toch stoeme dingen zeggen hee !
Bij ons zijn we nog altijd aan het werken aan een tweede, er zal als alles meezit bijna 5 jaar leeftijdsverschil tussen zitten (en dan moet het niet nog maanden duren en geloof me, ik kies er niet zelf voor zu zoveel leeftijdsverschil. Ik had er graag kort op elkaar gehad maar het 4e jaar behandelen staat al voor de deur en verder dan een mk zijn we nog niet geraakt.
Ik denk dak uit mijn vel zou springen mocht ik dergelijke opm te horen krijgen.
Kan maar 1 ding zeggen Havanne, geniet van je zwangerschap, al zal dit ook al niet meer evident zijn als je in de mmm zat. Maar jullie zijn bij de gelukkigen waar het wel lukte hee !

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 14 september 2012, 11:03

@ Flien, ik geniet zeer zeker en besef maar al te goed hoeveel geluk wij hebben. Ik ben voor de 2de keer weer veel geruster tijdens het zwanger zijn dan voordien. Het voelt gewoon goed aan, met alle kwaaltjes die erbij horen en tevens een geruststelling bieden.

Zelfs bij de eerste ZW kwamen die vragen al en toen dacht ik "oei ze zien ons niet als ouders" en nu denk ik vooral " :twisted: " Kut schoonfamilie wij doen dat goed en geheel op onze eigen manier :lol: :lol: :lol:


Succes nog

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 14 september 2012, 16:05

was je eerste ook met behandelingen ?
Mijn eerste was op de fun-way. Nu de tweede zwangerschap had ik van int begin geen goed oog op. Waarom ??? Te bang om het kwijt te spelen. Na nu meer dan 3 jaar telkens teleurstellingen te moeten aanhoren was het net alsof het geen waar kon zijn. Het heeft helaas ook maar 8 weken geduurd. Waarvan de laatste week tussen de eerste en tweede echo, een ware hel waren. Ik had na de eerste echo al door dat dit niet goed ging komen maar ik was blijkbaar wel de enige die dat dacht.
En het was al zo een hele kut-ronde geweest. Tis net alsof het te mooi om waar te zijn was. En het was inderdaad te mooi om waar te zijn.
En ik haat de woorden als ze zeggen, tzal voor volgende keer zijn misschien. Dat wordt dan poging 29. Wel niet allemaal in de mmm natuurlijk. Maar wel al 29 cyclussen bewust bezig met een brusje.
Ik ben heel blij voor je dat je op je gemak bent. Want al die stress doet er ook geen deugd aan. Soms denk ik dat het mijn schuld is dat het misliep, door de stress.

Havanne
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 juni 2008, 21:52

Bericht door Havanne » 15 september 2012, 12:42

Neen Flien, het komt niet door de stess dat het misloopt dat mag je niet in je hoofd halen. Brute pech al ben je daar niet veel mee hé. Al begrijp ik wel dat je soms een "reden" wil hebben dat het misloopt, verklaring zoeken is menselijk.

29 rondes ongeacht hoe en wat is TE en ja daar krijg je stress van das zeker :twisted:

Ja het eerste was na de 2de IUI, veel geluk dus en nu na 4 mislukte IUI's en 1 IVF prijs. Nooit geen miskraam, geen bloedverlies, ... ik klap in mijn 2 handen voor dit wonder. En zeg ook heel vaak, de MMM is voor ons niet zo moeilijk geweest, vrij kort en voor ons best relatieveerbaar. Ik bekijk het als een behandeling zoals een ander...tja das een klik maar maakt het minder emotioneel. Wat niet wil zeggen dat ik niet ongeduldig was tijdens de WW of teleurgesteld na negatief nieuws. Voor mij was de 2 ronde een kans op een 2de kind dit ik niet kon laten liggen. Ik moest het geprobeerd hebben om voor mezelf (later) geen schuldgevoel te hebben. Mocht het niet gelukt zijn dan was dat een domper geweest maar evengoed een nieuwe kans voor een nieuwe weg in te slaan. En das niet de mening van iemand die zwanger is maar dat was mijn mening voordien ook al. Daarom niet de waarheid hé, maar best passend in ons leven.

Groeten

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten