Bijwerkingen medicatie

Plaats reactie
NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bijwerkingen medicatie

Bericht door NatSar » 3 oktober 2012, 17:35

Ojee, ik was daarstraks even de bijsluiter aan het lezen van de progynova die ik nu moet slikken maar heb hem snel terug weggestoken :shock:
Eigenlijk moet ik wel zeggen dat ik sinds ik terug in de MMM heel de tijd het gevoel heb van zo moe te zijn. Herkennen jullie dit? Het is geen gewone moeheid maar echt verslindende moeheid. Nu heb ik wel bijna 2 weken diazepam genomen en dat staat erom bekend om moeheid te geven hé? Heeft iemand dezelfde ervaringen?

Ik ben tarwekiemolie beginnen nemen om dat gevoel op een natuurlijke manier wat te laten wegebben. Heeft iemand nog tips om terug wat energieker te worden?

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 3 oktober 2012, 18:41

Ik weet dat al die medicatie enorm slecht is voor onze lever. Heb na mijn 1e behandeling ongelofelijk slechte levertesten gehad maar een maand later wat het beter.

Ik herinner me vooral die emotionele moeheid, hoop, wanhoop, ... zal er alvast ook geen goed aan doen!

Bijsluiters vooral NIET lezen :D

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 3 oktober 2012, 20:01

kdenk dat da van die bijsluiters niet lezen inderdaad ne gouden tip is hoor.
Want amai we zouden bij alles eens alle bijwerkingen in ne keer moeten hebben, ze mogen mij in intensieve leggen.
Rust gewoon heel veel natsar. Je lichaam vraagt erom dus moet je luisteren denk ik.
Is dat dan om 19u30 in je nest kruipen, wel dan ist het zo hee.
Ik lig ook al twee dagen op rij om 20u in mijn beddeke. En kben zeker dat het niet van de hormonen is maar door den emotionelen stress.
Rust rust rust zou ik zeggen en laat de mannen maar eens het huishouden draaiende houden...

valentijn
Berichten: 559
Lid geworden op: 29 juli 2011, 18:54

Bericht door valentijn » 4 oktober 2012, 7:36

Natsar,
Als jij diazepam neemt, wat toch wel een vrij stevig kalmeringsmiddel is, is het maar meer dan logisch dat je zo moe bent. Heel wat mensen nemen dit ook als slaapmiddel en dit heeft een verlengde werking (dus ben je overdag ook wat suf)
Daarnaast denk ik dat de vermoeidheid heel herkenbaar is. Zowel emotioneel als fysiek.
Maar ik had ook heel wat last van andere zaken. Ik had het vooral moeilijk met mijn humeur, ik heb nogal een kort lontje door al die chemische brol. Normaal ben ik eerder rationeel en geduldig nu was ik zo emotioneel en kort van stof. :roll:

Misschien een tip, misschien ook niet. Ik heb niet echt de luxe dat ik vroeg in bed kan kruipen of lang kan uitslapen (mijn man is erg weinig thuis 's avonds of in het weekend en 'smorgens is hij reeds om 6u uit werken). Daarom probeer ik energie op te doen op andere manieren. Ik volg een naaicursus, 1 avond in de week, even tijd voor mezelf, even aan niets denken behalve aan het stikken. (Dan MOET mijn man of thuisblijven of voor opvang zorgen, donderdagavond is mijn avond.)Activiteit kan echt een bron van energie zijn (zegt de ergotherapeut :)).
Daarnaast ga ik ook af en toe naar de osteopaat. Dat mens verricht echt wonderen. Na de behandeling ben je altijd enkele dagen meer moe, maar dan hervind ik precies kracht. Misschien zit de werking wel tussen de oren, maar ik zou toch iedereen aanraden om het eens te proberen. Al is het maar om eens 45 minuten tijd te nemen voor jezelf en je lijf de tijd te geven om een beetje harmonie te vinden.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 4 oktober 2012, 9:31

ik viel ook altijd achterover als ik die bijsluiters las van sommige preparaten (oa de progynova). ik was er soms ook niet goed van en dacht 'oei, waar ben ik mee bezig'.
dus gauw wegleggen die handel en vertrouwen in de artsen.

over dat moe zijn: ik wil je niet ontmoedingen, maar sinds mijn zwangerschap van ons eerste boeleke heb ik me nog geen enkele dag uitgeslapen gevoeld.
raar hé. ik kan gapen op elk moment van de dag en wordt 's morgens zelden uitgerust wakker
ik denk dat er veel emotionele moeheid bij komt kijken in het kader van in je onderbewustzijn nog met de kindjes bezig zijn... een mama is eigenlijk nooit gerust denk ik, mentaal dan.
dus idd 2 tips: me-time en luisteren naar je lichaam :D

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 5 oktober 2012, 19:29

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die toch af en toe een moeheidsdipje heeft :)
Soms voel ik me wel uitgeslapen maar dat wordt dan al snel teniet gedaan door 't een of 't ander. T. die dan toevallig 's nachts een paar keer wakker wordt ouzo. Normaal gezien is het anders wel een prima slaper. :) Dus das al een geluk.

Die progynova is echt wel een vies pilleke, denk ik dan. Het ziet er klein en onschuldig uit maar ik heb al heel de tijd zo'n zeurderig menstruatiegevoel. Bij de cryotp van onze T. had ik dat ook nog voor de tp. Vreemd hé! Of hadden/hebben jullie dat ook?

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 7 oktober 2012, 20:52

ik heb sinds het nemen van de clomid ongelooflijk veel last van gasvorming in de darmen. zelfs echt pijnlijk.
Met de fm kon ze zelfs amper zien waar de follikel zat omdat men darmen zo opgeblazen waren :?

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 15 oktober 2012, 19:05

Ja die clomid is ook maar vuiligheid hé! Ik weet nog dat ik bij onze IUI pogingen daar altijd zo'n warmteopwellingen van kreeg. Het leek wel alsof ik in de menopauze gekomen was.
Lukt het ondertussen wat om de ww te doorstaan?

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 15 oktober 2012, 21:04

jep die opwellingen had ik bij ons zoontje ook ferm...

Ja de 1ste week is redelijk snel gegaan. Mede ook omdat het zoontje ge ziek is en dan heb je de handen vol he:-/
Nu benik ziek dus kheb al 2dagen super veel geslapen.
Denk dat de 2de week langer gaat duren dan de 1ste week :-/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten