Acupunctuur proberen alvorens ivf

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 14 november 2012, 10:47

TOch denk ik dat dit deels wel klopt hoor!! JE legt erg veel druk op jezelf, je bent er zo op gefocust, dat je ook niet meer kan genieten van seks,...
Ik werk in de bijzondere jeugdzorg en die mensen (ga effe plat zijn) zijn zoals konijnen! Dat is omdat die seks hebben zonder na te denken. Die plannen geen zwangerschap dat overkomt hen!
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, marr probeer toch echt wat minder te stressen!! Je zoontje is nog zo jong! Geniet van het idee dat je mss toch natuurlijk zwanger kan worden! Bij ons zal dat nooit lukken. Ik zou er geld voor geven om een paar keer gewoon te kunnen proberen!!
Succes!!!

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 14 november 2012, 11:41

Inaatje,

Wat weet jij of ik natuurlijk kan zwanger worden ? Dat is helemaal niet bewezen, misschien zijn mijn eileiders wel te smal of werken ze niet genoeg, dat hebben ze nog niet onderzocht (ik heb enkel een hsg onderzoek gehad en ze zijn doorgankelijk maar dat zegt toch niet alles ?). Voor mij hoeft dat natuurlijk proberen niet meer, ik ga niet wachten of hopen of iets dat misschien niet mogelijk is. In januari wordt het terug ivf, dan weet je tenminste dat er echt een kans is.

En wie zegt dat ik niet kan genieten van seks ? Dat vind ik wel wat grof, ik kan daar inderdaad enkel van genieten als het niet is om zwanger te worden, en juist daarom doe ik liever IVF.

Ondertussen heb ik ook aan mijn gyn gevraagd of ik terug kan beginnen in januari en het is geen enkel probleem (ben dan al een goede 6 maand bevallen).

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 14 november 2012, 11:47

Ik kan me wel voorstellen dat dit niet is wat je wil horen, Evy.
En eigenlijk geloof ik er ook niet in dat stress de reden is dat je niet zwanger wordt. Maar zoals ik al eens schreef is acupunctuur niet wetenschappelijk onderbouwd... Zij is ook geen arts en mag/kan geen diagnoses stellen. Dus in principe kan zij ook geen reden aangeven waarom het bij jou niet zou lukken...

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 14 november 2012, 11:50

Bedankt NatStar !

Ik denk dat de meeste hier mij wel zullen gelijkgeven, wat Inaatje zegt, sorry ik begrijp dat niet, waarom zitten wij hier allemaal op deze site ? Juist omdat wij niet kunnen horen dat er gezegd wordt 'je mag er niet zo mee bezig zijn!'. En dat is juist wat mensen zeggen die er geen bal van kennen!

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 14 november 2012, 11:54

Ik denk niet dat er teveel mee bezig zijn je slaagkans vermindert. Maar ik denk wel dat er teveel mee bezig zijn niet goed is voor je psychisch welzijn. Dus van daaruit denk ik dat het belangrijk is om toch iets te vinden dat je kan ontspannen...

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 14 november 2012, 12:41

Inderdaad, helpt het niet om zwanger te worden, dan zal het misschien helpen om er rustiger door te worden, want dat heb ik wel nodig, daarom ga ik er toch nog even mee doorgaan want eigenlijk merkte ik de laatste weken wel een verschil... Ben juist ontgoocheld omdat ze dat als reden durfde aangeven dat ik niet spontaan zwanger word.

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 14 november 2012, 12:45

Tgoh ja, ik zou er niet al te veel belang aan hechten. Tegen mij vertelde ze dat ik, als deze poging mislukt blijkt, een maand moet overslaan om kruiden te nemen. Maar serieus, daar begin ik echt niet mee ze!

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 14 november 2012, 13:03

NatStar, ik moet eigenlijk ook kruiden nemen, maar ben er ook nog niet mee gestart. Ik durf gelijk ook niet zo goed. Zou dat kwaad kunnen die kruiden ? Ik zou nu ook niet willen dat die 5 procent kans (wie zal het zeggen ??) dat ik misschien heb op natuurlijke wijze, dat die kans verloren gaat doordat ik die kruiden neem.

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 14 november 2012, 13:10

Of het echt kwaad kan, dat weet ik niet... Of het helpt, dat weet ik ook niet... Denk dat je best eens de mening van de gyn hierover kan vragen. Of aan de acupunctuurvrouw vragen wat er precies in zo'n zakje zit.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 14 november 2012, 13:10

ik heb die kruiden ook genomen en op zich is daar niets verkeerds mee. schade toebrengen doet het niet. OK, het kost wel wat, maar kijk, ik was ook zwanger in de IVF ronde nadat ik accupunctuur gedaan had.

ik wil inaatje wel een beetje verdedigen.
zij zegt niet: laat het los en je zal zwanger worden.
Ik geloof wel voor een deel dat bij SOMMIGE mensen het wel lukt om zwanger te worden nadat zij alles opgegeven hadden.
er zijn hier op heel het forum voorbeelden genoeg waarbij dames zwanger geworden zijn net op het moment dat ze zeiden: OK, nu laten we het los, we stoppen ermee, we hopen er niet meer op.
dames die (al dan niet met assistentie) toch tijdens hun ultieme poging zwanger mochten worden (ik ken persoonlijk zo een koppel!!)

jammer genoeg zijn er ook koppels die hun kinderwens nooit vervuld zien geraken.
dus er is niets wetenschappelijk onderbouwd en er zijn geen garanties, zoals dit met alles is in het leven.
waarom genezen sommige mensen van kanker en andere niet?

Schiet daarom de mensen hier niet af, er wordt soms zo bot gereageerd. Iedereen geeft hij zijn eigen mening, zijn eigen visie, en die kan soms verschillen van je eigen opvattingen.

En eerlijk gezegd, zou ik daar wel eens een studie van willen zien, mensen uit het sociaal minder bevoorrechte milieu, hoeveel % daar vruchtbaarheidsproblemen hebben. Het is misschien een totale misvatting, dus schiet me niet af ;), maar ik heb ook de indruk dat die 'kweken als konijnen' ;)

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 14 november 2012, 13:16

Sterretje, dat zou misschien wel kunnen, maar ik heb onlangs het boek gelezen van Prof. Devroey (Baby Blue) en hij schrijft toch ook dat mensen die zwanger worden nadat ze het opgaven na alles te hebben geprobeerd, dat dat puur statistisch is. Stel : je hebt 1% procent kans om op natuurlijke wijze zwanger te worden, dan is dat nog altijd een kans, en dan kan het toch plots wel eens raak zijn maar evengoed gebeurt dat ook niet...

Vond dat boek wel goed, ik kan mij heel goed vinden in zijn denkwijzen :-)

inaatje13
Berichten: 890
Lid geworden op: 14 juli 2009, 11:22

Bericht door inaatje13 » 15 november 2012, 14:57

Mijn antwoord was idd niet zo aanvallend bedoeld hoor! Ik wil gewoon maar zeggen dat ik de indruk heb dat jij iemand bent die snel gestresst is (weet niet of dit klopt, want natuurlijk kan ik je niet persoonlijk). Je was al bezig over een brusje nog voor je zoontje er was.Iedereen hier begrijpt dat de opmerking je moet er niet zo mee bezig zijn, lastig is en tijdens de behandeling kan je ook niet anders dan ermee bezig zijn, dat is zo!!
Swat, zal in 't vervolg wel wat meer slikken en minder spuien.


Greetz en veel succes!!!

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 15 november 2012, 15:48

Ik begrijp jouw standpunt ook wel hoor inaatje. Ik denk niet dat stress ervoor zorgt dat je niet zwanger wordt, maar echt helpen doet het volgens mij ook niet. 't Is misschien voor jou goed Evy dat je de knoop hebt doorgehakt om in januari opnieuw te starten met IVF, misschien kan je het tot dan proberen wat los te laten en idd gewoon doen waar je zin in hebt zonder te rekenen, tellen,... Zo hebben wij het sinds onze bevalling allesins gedaan. Nooit anticonceptie gebruikt, enkel vrijen wanneer we er alletwee zin in hebben, veeeeeeeeeel genieten van het kindje wat we nu al 16 maanden bij ons hebben,... en het leven is een pak aangenamer geworden voor mij hoor. Ik zit zelfs echt op het punt dat ik me afvraag of ik dit allemaal op het spel wil zetten door opnieuw met IVF te beginnen...

Wat de accu betreft, ik heb het ook wel altijd gedaan in combinatie met IVF. Ik dacht altijd dat het wel wetenschappelijk bewezen was dat het bijdroeg aan de slaagkansen, maar ik kan mis zijn. Toen ik het in het UZA vroeg of het oké was, stond mijn arts er ten volle 100% achter dus kwaad kan het sowieso niet. Ik denk dat het vooral bijdraagt aan je gevoel van controle (dat was bij mij zo). Ik had het gevoel dat ik op die manier alles deed om mijn slaagkans zo hoog mogelijk te maken. Ik nam kruiden, ging trouw naar de therapie, nam mijn medicatie zoals het hoorde, volgde zo goed mogelijk een bepaald voorgeschreven dieet,... Dat hielp een beetje om mezel het gevoel te geven dat ik toch iets in handen had en dat alles niet van hogerhand gedirigeerd werd.

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 15 november 2012, 16:26

ik doe niet aan accupûntuur maar wel aan voetreflexologie.
Ook niet bewezen of het helpt of niet.

Ik geloof ook niet dat zij mij op een miraculeuze zwanger kan krijgen maar ik denk wel dat het helpt voro een algemeen welzijn.
Rust in je leven, doorbloeding, stress en vooral kunnen ze je helpen met het verwerken denk ik... (ale ik weet niet of een accupunturist ook wat met je praat? ) Een goei nestje is nodig om een kindje te ontvangen. Niet?

Inaatje, mirakels zijn er he. Ik heb net een reportage gezien van een vrouw sie 40 was en nog nooit haar regels had gehad. Na onderzoeken bleek dat zij iets niet aanmaakte (sla me dood wat het weer was)en dus nooit zwanger zou kunnen worden en pats ineens was ze zwanger...

goed dat je in januari kan beginnen Evy! Aftellen geblazen !

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 15 november 2012, 21:16

er zijn altijd nog wonderkes hee die geboren worden.
Ken ook een koppel. 7 jaar in de mmm en de dokters konden niets meer doen. 3 jaar daarna is ze bevallen van een zoontje.
Hoe komt het ? GELUK zeker, heel veel GELUK.
Ik zelf ben ook bevallen van zo een gelukskindje.
Mijn zoontje is op natuurlijke manier gekomen (weliswaar na een jaar 'turnen') maar absoluut geen mmm. Nu zijn we al 3 jaar bezig in de mmm. Tis een wonder dat er al eentje is maargoed, ik kan maar mijn vingers sluiten en dankbaar zijn dat er al eentje is hee.
En hopen dat het volgende (10e terugplaatsing) nu eens wel nog 7.5 maand blijft zitten.

En dat er niet mee bezig zijn, nee das inderdaad echt niet te doen hee. Als je die onvervulde kinderwens hebt doet alles je denken aan wat je mist.

Maar dat het misschien makkelijker gaat bij mensen die zich goed in hun vel voelen, da zou ik nu ook wel geloven. Alleen bestaat er geen knopje waar je dat goed in je vel voelen kan regelen hee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten