Zo oneerlijk

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Zo oneerlijk

Bericht door Evy_ » 27 oktober 2012, 19:38

Vandaag is gebeurd waar ik al zolang voor vreesde : mijn zus is zwanger na een paar maanden proberen ! :( :( :( :( :(

Ik voel mij zo zo slecht, nu zie ik het helemaal niet meer zitten...Voor haar ben ik superblij maar voor mijzelf is dat verschrikkelijk, er nog maar eens mee geconfronteerd te worden hoe abnormaal ik wel niet ben ...

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 28 oktober 2012, 9:47

Evy,

je zus is zwanger en jij bent net bevallen? Super toch! Ik kan me echt niet inbeelden hoe jij jezelf zo negatief opstelt t.o.v. je eigen zus!

Ik mag dan wel niet op natuurlijke manier zwanger raken maar ik zou in de wolken zijn moest dit bij mijn broer zonder problemen zo zijn! Ik wens dit niemand toe dus als het zo snel lukt, je bent zelf pas mama dus ik snap de afgunst echt niet, zou ik in de wolken zijn!

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 28 oktober 2012, 13:53

Kim, je hebt groot gelijk, dat is eigenlijk supergoed nieuws !!! De bevalling is voorzien voor 22 mei. Ze is al 11 weken en ik weet het pas sinds gisteren. Eigenlijk had ik een vermoeden maar toch is het nog een shock : hoe kan ik nu zoveel anders zijn dan mijn moeder en zus ? Waarom gaat het bij ons niet ? Waarom !!!!!! :evil: :evil: :evil:

Kim, ik zou gewoon ZO GRAAG eens SPONTAAN zwanger worden, en als dat niet mogelijk is bij ons zou ik dat willen weten dan te leven op valse hoop.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 28 oktober 2012, 14:53

Evy, ik zo ook zo graag eens spontaan zwanger worden maar het zit er niet in voor ons. Wat kunnen we doen afgunst t.o.v. andere mensen? Ik hoop juist dat zo min mogelijk mensen moeten meemaken wat wij meemaken!

En voor onszelf kunnen we enkel maar hopen dat het zo snel mogelijk lukt en doorstaan wat we moeten doorstaan.

Ik weet nog toen we de onvruchtbaarheid vernomen hebben. Ik zat toen in een heel diepe put maar we zijn zo eerlijk geweest met elkaar te overleggen wat we wouden, hoe ver we zouden gaan (adoptie, spermadonnatie) e.d.m. We hadden ook besloten wat voor ons het eindpunt was.

Nu twee gezonde kinderen later blijkt onze wens toch nog niet voldaan, we gaan voor nog een kindje. Weer moeten we dit alles doormaken maar ik besef net door dit alles des te meer hoeveel mijn kinderen waard zijn. Hoe graag ik naar hen verlangde... dus op welke manier ook het is meer de moeite waard!

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 28 oktober 2012, 15:34

Kim, ik hoop echt voor jou dat je ook dat derde wondertje nog en liefst zo snel mogelijk mag verwelkomen !

Wat is nu het ergste: weten dat het niet spontaan mogelijk is (wat zeer hard moet zijn) of blijven hopen en proberen tegen beter weten in ? Ik weet het echt niet ...

Maar mijn zus begrijpt me wel, beter dan veel anderen en ze zegt ook minder verkeerde dingen. Ze zei dat ik zeker nog wel eens zal zwanger geraken, en uiteindelijk is dat ook het allerbelangrijkste dat het terug gaat lukken, ook al is het weer met IVF.

Maar toen ze haar verhaal vertelde over het feit dat ze 5 dagen overtijd was en dan die zwangerschapstest deed, dat is zo mooi, als ik dat ooit eens kon meemaken ... Het zou een droom zijn voor mij die uitkomt.

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 28 oktober 2012, 16:49

Evy_ schreef: Maar toen ze haar verhaal vertelde over het feit dat ze 5 dagen overtijd was en dan die zwangerschapstest deed, dat is zo mooi, als ik dat ooit eens kon meemaken ... Het zou een droom zijn voor mij die uitkomt.
zucht voor iedereen hier,is dat een droom Evy, maar het helpt niet om je in die negatieve spiraal telkens te duwen....

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 28 oktober 2012, 20:15

amai, wat een droom. maar heb al lang geleerd om tevreden te zijn met wat ik wel heb en niet meer te denken 'als, indien, had ik maar, kon ik maar'
wordt je echt doodongelukkig van en daar is het leven te kort voor!

maar 'k begrijp 't ergens wel. Moest mijn zus (in huidige omstandigheden) morgen zeggen dat ze zwanger is, en dat t easy ging, zou ik ook een steek voelen. Maar uiteindelijk kunnen we dat iemand niet misgunnen.
't zou ergens wel een 'troost' geweest zijn om gelijktijdig met iemand in de MMM te zitten omdat ik toen weinig mijn verhaal kwijt kon. Intussen heb ik dat goed verwerkt en praten we er nu wel veel over (is ook veel makkelijker dan tijdens de MMM).
en ook, na een 1e gezonde kindje was die afgunst al vele minder.

Geniet gewoon even van het goede nieuws Evy, knuffel je zoontje, en laat de tijd uitwijzen of er snel een brusje komt of niet...

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 28 oktober 2012, 20:26

Evy je kan nog steeds hopen dat het spontaan kan gaan. Ik was 20 toen ik op mijn neus kreeg dat mijn man geen kinderen kon krijgen met de woorden: jullie kunnen geen kinderen krijgen of tmoet dan maar ne proefbuisbaby zij! (woorden van de o zo meelevende Marleen Temmerman :twisted: ik zat in zak en as en weg hoop). Je kan nog proberen hopen en lukt het niet, IVF wees al eens een plossing te zijn dus het kan nog.

Wij hebben er 3x ICSI opzitten, ik was zwanger bij ICSI 1 en 3, in totaal 4tp's dus eigenlijk deed ik het niet slecht maar wij hebben het niet moeilijk meer dat het niet meer kan. Het is nu eenmaal zo. Het leven verloopt soms moeilijk dus hou je vast aan de dingen die het mooi maakt.

Ik ben op mijn 18e mijn papa verloren aan een verselijke kanker, ik heb gezien wat ik niet wil dus ook al lijkt de ganse mmm zo vreselijk leven met het idee dat hij mijn kinderen nooit zal zien ook al wou hij dat zo graag, is veel erger!

Moraal van het verhaal, zoals sterretje zei, geniet van je kleintje! De rest zal de toekomst wel uitwijzen.

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 28 oktober 2012, 22:49

Misschien wil ik ook snel voor een tweede gaan om er vanaf te zijn van dat zwanger worden, een derde dat zien we dan wel weer, maar ik denk dat ik na 2 kindjes het veel gemakkelijker zal kunnen loslaten. Een derde mag zeker maar is zo gelijk minder noodzakelijk vind ik ...

Voor mij is dit een periode die ik snel wil doorlopen en snel afsluiten, ik heb er niets aan, bij anderen die niet op deze site zitten is dat romantisch hier is het een lijdensweg.

Cimmetje
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 juni 2012, 15:02

Bericht door Cimmetje » 29 oktober 2012, 9:02

ik heb ook een beetje mijn bedenkingen bij je negativiteit ... Ok, de MMM is dan wel niet erg leuk, en je kan wel eens jaloers zijn op vrouwen waarbij het wel gewoon lukt zoals moeder natuur het bedoeld heeft, maar ertussenin ben je wel nog moeder en vrouw, en die 2 "jobs" kan maar beter doen met een hoop plezier.
Idd, het leven is te kort.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 29 oktober 2012, 9:13

Volledig mee akkoord cimmetje. Waar ik het meeste 'compassie' mee heb is met je kindje Evy, zoals jij negatief in het leven staat vraag ik me af waar dat kleintje liefde en plezier moet vandaan halen.

Jij moet er voor zijn en je eerste en vooral over hem of haar bekommeren en niet in dat tweede kind.

Wij hebben in de ganse mmm altijd ons kind op de eerste plaats laten komen en dat zal nu ook zo zijn! Die kleintjes verdienen al die negativiteit niet!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 29 oktober 2012, 10:08

da's mooi gezegd meiden.
de kindjes komen altijd op de 1e plaats. en beter 1 kindje dan geen hé. Als je al zo ver staat, mag de MMM niet langer je leven overheersen.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 29 oktober 2012, 10:41

Sterretje schreef:da's mooi gezegd meiden.
de kindjes komen altijd op de 1e plaats. en beter 1 kindje dan geen hé. Als je al zo ver staat, mag de MMM niet langer je leven overheersen.
Zelfs met al een pracht kindje merk ik spijtig genoeg meer en meer dat de mmm mijn leven overheerst... Na een slecht telefoontje zoals zaterdag kan Roosje haar mooiste lachje me niet meer aan het lachen krijgen.

Mijn tweede mmm begint allures te krijgen van de eerste. k Wil niet dat mijn kind er onderlijdt, maar net door die gedacht word ik nog droeviger want ik weet dat ze het wel voelt :(

Als het allemaal zo simpel zou zijn...

leisje
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011, 12:04

Bericht door leisje » 29 oktober 2012, 10:46

ik vind het eigenlijk wat 'kort door de bocht' van sterretje om te zeggen dat de MMM je leven niet mag overheersen als je al een kindje hebt. No offense, maar misschien is dat vanuit jouw standpunt eerder 'gemakkelijk' gezegd omdat dat tweede er relatief snel (daarom niet gemakkelijk, maar wel snel) is gekomen?

Mijn lijdensweg voor een tweede was groter dan voor een eerste, en heeft dus ook veel meer mijn leven overheerst. Het is trouwens toch ook niet omdat je verlangt naar een tweede kindje (en ervan afziet dat dat niet komt), dat je daarom je eerste kindje tekort doet?

Los daarvan is het wellicht inderdaad beter Evy om daar niet op de focussen. Maar eerlijk gezegd: als dat hier op deze site al niet meer kan, waar kan dat dan wel nog?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 29 oktober 2012, 10:51

sorry meiden was helemaal niet zo bedoeld als het overkomt. 'k wou het eerder naar Evy toe duidelijk maken dat de focus er niet zo op mag liggen net omdat haar zoontje nog zo jong is.
'k weet maar al te goed hoe het moet voelen voor jullie als het brusje te lang op zich laat wachten. Natuurlijk beheerst het jullie leven...
Maar jullie zijn er dan ook al veel langer mee bezig en niet 'net bevallen'.

ja, ik heb makkelijk spreken
dus sorry als ik jullie een beetje geoffendeerd heb, was niet mijn bedoeling.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten