Zo oneerlijk

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 29 oktober 2012, 11:16

Repelsteeltje en Leisje, goed dat er nog mensen mij begrijpen.

Sterretje en Kim, jullie begrijp ik ook maar ik denk niet dat mijn kind daar iets van merkt hoor het zou slechter zal als hij wat ouder zal zijn daar heb ik schrik voort, kheb inderdaad een depri moment na dit nieuws van mijn zus (ook al ben ik heel blij voor haar en dat hij een neefje/nichtje krijgt).

Ik ga nu eventjes wat minder op dvo komen tot mijn afspraak met mijn gyn in december. Zo kan het inderdaad niet verder, volgende week begin ik terug te werken en wil tot die afspraak niet meer denken aan zwanger worden! Dat zal het beste zijn.

Maar beter één kindje dan geen, sorry maar daar ben ik niet akkoord. Iedereen zou zelf moeten kunnen beslissen hoeveel kinderen hij wil, de anderen die gemakkelijk zwanger worden kunnen dat ook! Ze zeggen altijd 'eentje is geentje' en daar kan ik mij beter in vinden.

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 29 oktober 2012, 11:19

Ik ben na een jaar behandelingen zwanger geraakt van nr. 2, relatief snel misschien en ik begrijp R en L dat het voor jullie zwaar moet zijn dat het zo lang duurt.

Maar Evy je moet nog starten en je hebt nog een kans dat het spontaan kan!

Wat ik het ergste vind is dat jij Evy hier op het forum zoveel controverse kan veroorzaken. Telkens het er hier 'vinniger' aan toe gaat is het door iets wat jij zegt. Iedereen leeft hier met elkaar mee maar geef het gewoon eventjes de tijd en je komt er ook wel. Wie weet zelf na een eerste poging of zelf natuurlijk!

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 29 oktober 2012, 12:57

meiden, even wijze raad. Ik erger me ook soms aan sommige uitspraken (van verschillende mensen!!!)
we kunnen net zoals in real life niet met iedereen een goeie link/band hebben.
Maar als het jullie zo stoort als iemand klaagt, reageer dan niet.... dan raakt het ook niet oververhit....

xx

De Verdwaalde Ooievaar
Webmaster
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 december 2010, 15:32

Bericht door De Verdwaalde Ooievaar » 29 oktober 2012, 13:03

mindyke schreef:meiden, even wijze raad ... als het jullie zo stoort als iemand klaagt, reageer dan niet.
Daar kan DVO het alleen maar mee eens zijn. Voor wie dat niet kan, zijn er schaartjes en slotjes.

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 1 november 2012, 23:10

Mijn moeder versta mij volledig dat ik het daar moeilijk mee heb dat mijn zus zwanger geraakt is in een vingerknip terwijl wij daarvoor een jaar lang het ziekenhuis zijn moeten binnen- en buitenlopen, heb het er vandaag met haar over gehad. Nog een geluk dat het uiteindelijk wel gelukt is want anders zou het pas erg geweest zijn voor ons !

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 1 november 2012, 23:37

fijn dat je mama je zo begrijpt meid!

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 1 november 2012, 23:49

Inderdaad en bij mijn mama ging het nochtans ook gemakkelijk, dan denk ik dat jullie op deze site het zeker moeten begrijpen ... :?

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 2 november 2012, 9:56

euh ik denk dat iedereen het op zijn manier begrijpt en verwerkt he. iedereen heeft andere waarden en manier van denken. wat voor mij een echte verschrikking is, is voor een ander misschien niet belangrijk.
Juist?
Mijn zus was ook van de 1ste poging zwanger, ik heb het daar nooit moeilijk mee gehad. Jij dus wel. dus ik kijk daar heel anders tegen aan. snap je?

denk goed dat getypte woorden worden ontvangen zoals de ontvanger dat wilt he (naargelang zijn gemoed, verleden,...)en niet zoals de schrijver ze geschreven heeft....

x

NatSar
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 maart 2010, 17:08

Bericht door NatSar » 2 november 2012, 12:06

Ergens begrijp ik je gevoel wel. Onvruchtbaarheid is ook niet eerlijk hé! Maar afgunstig zijn is geen mooie eigenschap. Uiteindelijk IS het nu zo. Door je er slecht bij te voelen, ga je het feit dat het bij je zus sneller is gegaan dan bij jou niet veranderen. Maar ik begrijp dat het voor jou moeilijk is en dat zal het waarschijnlijk ook altijd zijn. Misschien moet je een manier vinden om van die negatieve gevoelens af te raken? Sporten ofzo?

Knuf

Filka
Berichten: 244
Lid geworden op: 7 oktober 2009, 15:59

Bericht door Filka » 3 november 2012, 22:11

Evy_ schreef:hoe kan ik nu zoveel anders zijn dan mijn moeder en zus ? Waarom gaat het bij ons niet ? Waarom !!!!!! :evil: :evil: :evil:
Geloof me, het is eens zo erg als OOK je zus dit moet meemaken. Dit valt emontioneel heel zwaar voor ons beiden én ons mama.

Ikzelf heb 5 jaar moeten strijden voor ons eerste kindje met heel de MMM. Terwijl mijn zus dit vanop de eerste rij meemaakte en me daar enorm in gesteund heeft.
Voor hen liggen de kaarten nog moeilijker doordat zij op een ander medisch gebied nog een strijd hebben geleverd, waardoor hun kansen nog kleiner zijn.

Ik begrijp het gevoel dat je graag op natuurlijke wijze zwanger wil worden, daar droomden wij ook van. Maar de MMM wens je toch niemand toe! Ik kan alleen maar blij zijn voor diegene die niet zo'n verdriet moeten doorstaan zoals wij.

lisse
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 oktober 2012, 8:12

Bericht door lisse » 4 november 2012, 7:39

Ik denk niet dat Evy haar zus OOK de mmm toewenst, maar enkel wenste dat het bij haar anders kon gaan.

Maar zo lang je kinderwens niet helemaal vervuld is, kan ik me voorstellen dat je zwangerschappen van anderen zal blijven meemaken die je even onderuit halen. Het heeft geen zin om je af te vragen waarom het zo moet gaan, want het is nu eenmaal zo. Wat niet wil zeggen dat je je niet verdrietig of boos mag voelen.

Evy_
Berichten: 734
Lid geworden op: 26 april 2011, 20:55

Bericht door Evy_ » 4 november 2012, 20:41

Lisse, bedankt, ik zou het niet beter kunnen zeggen want het is volledig zoals jij het zegt ! :)

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 4 november 2012, 20:55

hier dit weekend vernomen dat een kennis zwanger is van eerste kindje. 'k was heel blij voor hen want zij zal zo een geweldige mama zijn. door omstandigheden moesten zij hun kinderwens uitstellen. en onlangs kondigde ze op facebook aan dat ze er voluit voor gingen gaan. en ja hoor, hups van de 1e x prijs (of toch binnen 3 maand).
het vreemde van de zaak is dat ze nu net 3 weken zwanger is (naar eigen meedelen) en iedereen het al mag weten.
't is gewoon zo een zotte doos denk ik die zich nergens eens van aftrekt
en bij mij steekt dat wel ergens. 'k ben niet jaloers op haar zwangerschap maar wel op haar onbekommerdheid en uitzinnige vreugde. Door hetgeen wij doorgemaakt hebben, hebben wij die eerste weken toch wat anders beleefd.
Ondanks mijn gemengde gevoelens wens ik hen van harte een gezonde baby toe, en ben blij dat ik er zo mee om kan gaan intussen

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 5 november 2012, 8:45

Sterretje,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook redelijk snel bekend maak dat ik zwanger ben (wel na de 1e echo met kloppend hartje natuurlijk).

Ik ben van het principe dat steun meer dan welkom is moest het fout gaan en dan weten mensen ten minste wat er gaande is. BTW als je 3weken zwanger bent kun je het toch niet weten?! Je weet pas vanaf week 4 dat je zwanger bent he je NOD :lol:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 5 november 2012, 10:47

tja, ik vermoed dat ze vorige week een positieve test in handen had en meteen de telefoon heeft gepakt.
'k zou toch ook op zijn minst wachten tot 1e echo. en je kan altijd je mama/vertrouwensvrienden inlichten, daar doe je mee wat je wil hé...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten