Nieuwe job, toch zwanger worden?

Plaats reactie
lisse
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 oktober 2012, 8:12

Nieuwe job, toch zwanger worden?

Bericht door lisse » 9 november 2012, 7:48

Hallo allemaal,

Ik lees hier al erg lang mee, maar heb mij onlangs pas geregistreerd.

Wij zijn nu anderhalf jaar bezig voor een brusje voor onze A. A zelf is er gekomen na twee jaar proberen, waarvan een jaar behandelingen en twee operaties.
Nu heb ik sinds kort ontslag gegeven, maar ben nog bezig met mijn opzeg. Sindsdien zit ik wat gewrongen met mijn kinderwens. Stel dat ik morgen zwanger ben, hoe verstandig is dat dan aangezien ik nog niet eens begonnen ben op mijn nieuwe job?
Langs de andere kant wil ik absoluut geen pogingen overslaan. Ik zou zo graag opnieuw zwanger zijn!

Zijn er nog mensen die in zo'n situatie zaten? Hoe gingen jullie ermee om?


Groetjes, Lisse

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: Nieuwe job, toch zwanger worden?

Bericht door flien » 9 november 2012, 9:22

moeilijk hee als er naast al die zorgen over behandelingen ook nog eens zorgen over het werk erbij komen.
Ik werk bij mijn baas nu al 15 jaar en loop al langer met het idee dat ik mijn cariere een nieuwe wending wil geven.
De behandelingen in de mmm weer houden mij daar echter van. Ik heb een chef die heel meegaand en soepel is wat die behandelingen betreft.
Allee mijn directe chef dan hee want ik werk in een grote firma.
Wel kreeg ik vorig jaar een andere functie binnen het bedrijf. Ik was 'chinese' vrijwilliger voor die job.
Helaas is deze job voor mij nog minder voldoening gevend als mijn vorige maar wat kan ik eraan doen hee.

Ik zou graag eens iets anders doen van job maar je weet nooit hoe een nieuwe baas tegenover al die afwezigheden zal staan hee.
Daarom durf ik momenteel niet te veranderen.

lisse
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 oktober 2012, 8:12

Bericht door lisse » 9 november 2012, 10:38

Ik werk ook al 7,5 jaar voor mijn huidige baas, maar sinds de overname van het bedrijf 3 jaar geleden is het stilaan onleefbaar geworden, zeker het laatste jaar. Ik was zo opgebrand dat ik geen andere oplossing meer zag.

Ik heb nu nog drie maanden opzeg. Stel dat ik bij wijze van spreken morgen zwanger zou zijn, dan ben ik 4 maand ver als ik begin op mijn nieuwe job. Dit lijkt me geen goeie situatie. Maar ik ga het toch niet kunnen laten om ervoor te gaan denk ik. Heel moeilijk. Momenteel tijdens de wachtweken val ik van hoop in paniek.

Mijn huidige werkgever is niet op de hoogte van de behandelingen. Mijn baas werkt nog maar een jaar in de firma en het klikt echt niet tussen ons. Mijn vorige baas was wel op de hoogte. Dus voor het begrip voor de mmm moest ik het niet meer laten om weg te gaan.
Maar snap heel goed dat dat voor jou een reden is om nog te blijven.

lisse
Berichten: 6
Lid geworden op: 7 oktober 2012, 8:12

Bericht door lisse » 9 november 2012, 10:41

Trouwens, flien, proficiat met je prille zwangerschap!!
Ik hoop dat het goed zal lopen.

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 10 november 2012, 13:50

ik hoop ook dat het deze keer wel goed afloopt.
Als ik kijk naar het afgelopen jaar dan ben ik 5 weken ziek geweest. En dat door die mmm.
Telkens 4-5 dagen bij een punctie. Twee weken bij mijn miskraam, de dagen van een terugplaatsing.

Ik voel mij daar niet gemakkelijk bij wat het werk betreft maarja ik kies daar nu ook niet zelf voor hee.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 10 november 2012, 18:39

Lisse, ik had hetzelfde bij mijn eerste kindje. Ik had een contract van bepaalde duur dat afliep. Ik kon toen 2 dingen doen: mijn pogingen staken tot ik bij een nieuwe werkgever begon of toch verder doen. k Heb voor het laatste gekozen. En was 3-4 maand zwanger toen ik begon te solliciteren. k Ben in het 2de bedrijf waar ik solliciteerde kunnen beginnen, wel in een aangepaste functie en ben na 3 maand in zwangerschapsverlof gegaan. Ik merkte dat het bij de directie geen probleem was, maar ik kreeg wel vreemde blikken van mijn collega's... Wie wordt er nu zwanger als je een nieuwe job hebt.
Tja, niets van aantrekken en gewoon doen! Eventueel wel nieuwe werkgever inlichten over je kinderwens, zodat ze zich niet 'in het zak gezet voelen'.

mindyke
Berichten: 3760
Lid geworden op: 21 maart 2010, 12:44

Bericht door mindyke » 11 november 2012, 9:06

ik heb promotie gemaakt net op het moment dat ik zwanger werd. Toen ik te horen kreeg dat ik de functie had, heb ik men werkgever verteld dat ik zwanger was en als ze dan nog iemand anders konden nemen als ze dat wilden. Maar dat was geen obstakel hier.

Personeel daarentegen fluisterden vanaf men sollicitatie al dat ik nu maar men kinderwens opzij moest zetten... maar ach das allemaal snel de kop ingedrukt ...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 11 november 2012, 21:05

ik werk al meer dan 10 jaar op mijn job. de afgelopen twee jaar is er veel veranderd en is het echt vreselijk met momenten. ik ben het soms echt zoooo beuk. maar er zijn zooooo veel voordelen aan m'n job waardoor ik gewoon blijf en probeer er het beste van te maken. de laatste weken gaat het weer vele beter
in andere omstandigheden had ik al lang veranderd, maar wij hebben altijd nog een 3e gewenst. en tja, in mijn ogen ging een nieuwe job haast niet samen met een zwangerschap.
temeer omdat ik graag terug ouderschapsverlof 4/5e wil opnemen en je daarvoor een jaar moet in dienst zijn, dacht ik.
In elk geval, moest ik ontslagen worden, zou ik wel gaan solliciteren, maar er mijn kinderwens niet voor opzijzetten. ik zou dan met mijn nieuwe werkgever (na tekenen contract) wel open kaart spelen en zeggen dat ik hormoonbehandelingen doe en daarom af en toe afwezig zal zijn.
nu weer ik daar op m'n huidige werk wel een draai aan te geven, net omdat ik al een zeker status heb verworven...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten